Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä ei ole pikkulapsiperheellisiä kavereita, siksi 3v menee virikehoitoon.

Vierailija
16.08.2009 |

Asumme kyllä kerrostaloalueella, jossa on paljon lapsiperheitä, mutta esikoisen pikkulapsiaikana totesin että meidän kerrostalon mammoihin lapsineen en halua lähempää tuttavuutta tehdä. Päiväkodissa lapsi saa ikäistään seuraa, mutta heihin ei ole pakko pitää yllä suhteita päiväkodin ulkopuolella jos ei äideilläkin ole muuta yhteistä kuin äitiys.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sosiaalisesti rajoittuneen äidin lapsi menee hoitoon. Olisko tuo nyt jo lastensuojelullisestikin suositeltavaa?

Vierailija
2/15 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai lapsia ollenkaan. Kaverini valitsen itseäni kiinnostavista tyypeistä, en sen mukaan kenen kanssa lapseni hengailee. Toki hiekkalaatikolla voin jonkun pakollisen sanasen vaihtaa jos sinne joku mamma lapsineen yhtäaikaa tunkee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että niistä muista äideistä ei voi mitenkään löytyä itseään kiinnostavia tyyppejä. Itse sain 10 uutta ystävää vauva-aikana.

Vierailija
4/15 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että asutaan samassa pihapiirissä ja sattuu olemaan samanikäisiä lapsia. Pitää siinä olla jotakin muutakin. Toki hiekkalaatikkotuttuja voi olla, mutta ystäviksi tuloon vaaditaan kyllä muutakin.

Vierailija
5/15 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai lapset voivat leikkiä keskenään ilman, että jokaisen äiti on hengenheimolaisesi.

Vierailija
6/15 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on niin sekalainen rytmi, että harvemmin satutaan pihalle yhtäaikaa muiden pikkulasten kanssa. Siksikin on hyvä että 3v menee päiväkotiin kun minä en vauvasta väsyneenä jaksa mitään päiväkotirytmiä kotona noudattaa ja nukutaan ja syödään miten sattuu ja ulkoillaan ehkä joka toinen päivä jos ei ole pakollista asiaa pihalle.

Vierailija
7/15 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että asutaan samassa pihapiirissä ja sattuu olemaan samanikäisiä lapsia. Pitää siinä olla jotakin muutakin. Toki hiekkalaatikkotuttuja voi olla, mutta ystäviksi tuloon vaaditaan kyllä muutakin.

jos äidin pitää ensin hyväksyä ystävikseen lapsen ystävien äidit.

Vierailija
8/15 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virikehoidolla tarkoitetaan hoitoa, jonne viedään ALLE KOLMIVUOTIAS lapsi. Yli kolmivuotiaan kuuluukin olla hoidossa, monissa maissa ovat jo koulussa.

Vierailija
9/15 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempien kanssa, sitä juuri pelkäänkin että väkisin alkavat tuttavuutta tekemään jos lapsemme kaveeraavat.

Mulle riittää tieto siitä missä lapseni on ja kenen kanssa ja suurinpiirtein tieto siitä mitä porukkaa kaverien vanhemmat ovat.

Vierailija
10/15 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan 3-vuotiaan menee ihan normaalisti jo itsenäistymään. Enkä ota kuuleviin korviini päiväkodin tätien vihjailuja siitä että samassa talossa toimii myös varhaiskasvatuskerhokin. Kerho nimittäin maksaa 60€/kk ja on vain 4 tuntia 3 pv viikossa. Virikehoito taas on minun tuloillani ilmainen ja jos viitsisin joka aamu aikaisin herätä, laittaisin lapsen sinne joka päivä. Nyt tosin olen niin laiska, että jaksan viedä lapseni päiväkotiin vain 2-3krt/vk. No, tärkeintä on kuitenkin että lapsi saa ikäistään seuraa ja purettua ylimääräistä energiaa päiväkodissa eikä kotona.

Vierailija
11/15 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhaa hoitamista kunnallisessa päivähoidossa. Määritelmä täyttyy, jos esimerkiksi ainakin toinen vanhemmista on kotona esim. vauvaa hoitamassa ja vanhempi lapsi silti hoidossa ilman että lääkäri määrää.

Vierailija
12/15 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea vaan valitsemallasi tiellä.

Vierailija
13/15 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi käsittää sitä, että pitää viedä ton ikänen hoitoon jos itse muuten on kotona. Ei siinä pihassa tarvitse olla yhtään lasta, lasten kanssa voi käydä myös joka aamupäivä LEIKKIPUISTOSSA, josta kavereita saa. Ja tosiaan, eikö niiden pitäiski olla sun lapsesi kavereita, ei sun tarvitse muiden äitien kanssa jutella jos et tahdo. Itsekästä.

Vierailija
14/15 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkialla ei ole leikkipuistoja..

Vierailija
15/15 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että isompi lapsi on päiväkodissa EI tuhoa sisarussuhteita. Miksi kaikki hokee sitä - se ei pidä paikkaansa. Ja yleensä virikehoidolla tarkoitetaan nimenomaan alle 3-vuotiaiden hoitoa päiväkodissa. Av:lla on levinnyt käsitys että suomalaislapsi hädin tuskin selviää eskarista ja siitäkin vain siksi koska on ollut kotihoidossa siihen asti.