Haloo - onko opiskelijan lapsi virikelapsi?
Laitanpa minäkin lusikkani tähän soppaan, kun potuttaa niin, kun korviini kantautui, että jotkut toiset äidit pitävät meidän lasta virikehoitolaisena. Meillä on siis se tilanne, että mies on kokopäivätyössä ja minä opiskelen ja teen töitä kokopäivätöitä 1-3 päivää viikossa (työstäni ei tosin moni tiedä, koska olen sanonut olevani opiskelija, koska päätoimisesti sitä olenkin). Onko teistä opiskelijan lapsen päivähoidossa jotain paheksuttavaa?!?
Kommentit (17)
tietysti lapsen mukaan koluun ja annat sille vähän opintovirikehoitoa.
koti
ura
opiskelija
tatuoitu
boheemi
eines
laiska
läski
laiha
liikaa harrastava
shoppailija
siivoushullu
sottapytty
keskiverto
siis ihan mikä vaan -äiti, pliis täydentäkää listaa, näitähän voi toki myös yhdistää...
Ja ap, sinulla on ihana lapsi, jolla oikeus päivähoitoon, virikelapsi on ihan hirvee sanahirviö.
Miten asia "korviisi kantautui"? Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa mitä muut ajattelevat "virikelapsistani".
Laitanpa minäkin lusikkani tähän soppaan, kun potuttaa niin, kun korviini kantautui, että jotkut toiset äidit pitävät meidän lasta virikehoitolaisena.
kaikki paitsi normiratkaisut elämässä on kauhean paheksuttavia. Meilläkin lapset menee muiden silmissä "virikehoitoon" (koska en siis mene näkyvästi kodin ulkopuolelle töihin) ja voi sitä uteluiden ja merkitsevien katseiden määrää, mitä toisilta äideiltä saa osakseen!
On niin vapauttavaa viettää aikaa lapsettomien kavereiden ja miespuolisten ystävien kanssa, koska heillä ei ole tästä suuresta virikehoitokeskustelusta minkäänlaista hajua. Siis edes isillä! :D
Mun mielestä hoitopaikkaan on oltava etusija työssäkäyvien ja opiskelevien lapsilla sekä niillä, jolla lääkäri tai asiantuntija sitä suosittaa.
joka yrittää työllistää itse itsensä, mutta jonka työ kantaa syystä tai toisesta hedelmää vasta pitkän ajan päästä? Joka on sillä aikaa ns. miehensä elätti ja vie lapsensa "virikehoitoon", kuten täälläkin niin herkästi tuomitaan? Nykymaailmassa kun tilanteita voi olla kovinkin erilaisia, eikä peruspalkkatyö ole monenkaan saavutettavissa.
Mun mielestä hoitopaikkaan on oltava etusija työssäkäyvien ja opiskelevien lapsilla sekä niillä, jolla lääkäri tai asiantuntija sitä suosittaa.
Halusin vaan tuoda esille sen mikä hirveän monen tuntuu olevan vaikea ymmärtää, että se, mikä teistä normikansalaisista näyttää virikehoidolta, voi ollakin ihan oikea hoidon tarve.
Kumpi on parempi, että mä makaan kotona kymmenen vuotta vai se, että vien alle kouluikäiset lapset virikehoitoon ja yritän samalla käynnistää yritystä? Rahallista todistusta tekemästäni työstä en voi vielä vähään aikaan esittää, sori. :)
virikelapsi, kun mä pakersin viimeisiä aikoja opintojeni kanssa. Tarkoitti suomeksi sanottuna sitä, että tein etäopintoina pari viimeistä kurssia ja väänsin päättötyötäni valmiiksi. Tyttö oli 3v ja yritin hiki hatussa saada hommat valmiiksi ennenkuin keskimmäinen syntyi. Töitä tein kotona, koska mulla oli kaikki materiaali kotona, tietokone ja nettiyhteys. Koulua en fyysisesti tarvinnut juurikaan, ehkä kerran kuussa tapasin opettajia.
Lievästi sanottuna meni herne nenään useammin kuin kerran kunnan päivähoidon takia. Ensinnäkin joka kerta kun hoitopaikasta joku hoitajista sairastui tms. mulle soitettiin aamulla, että voisitko pitää tytön kotona, kun heillä ei oo ees sijaista. Seuraavaksi mulle ilmoitettiin, että en saa pitää lasta hoidossa enempää kuin 6h päivässä, koska olen kotona! Mä sitten soitin kunnalle ja sanoin, etten aio tosiaankaan maksaa täysihoidosta, jos likka ei siellä edes täyttä kuukautta/päivää saa olla. Tekivät soppariin 16 päivää/kk ja jos ylimääräisiä hoitajan sairastumisia ei sattunut, pidin sitten loppukuusta tytön kotona useamman päivän putkeen...
Tarviiko mun kertoa että opinnäyte ei muuten valmistunut ihan pojan syntymään mennessä...? (Okei siihen nyt oli muitakin syitä, joista koulu oli osin vastuussa, mutta kuitenkin...)
jos ei sinulla ole tuloja. Korkeintaan yrittelijä.
jos et yhden lapsen kotiäitinä saa kahta kurssia ja gradua valmiiksi.
jos ei sinulla ole tuloja. Korkeintaan yrittelijä.
Mä kun ajattelin, että voisin nyt kokeilla tällaista yrittelyä, kun siihen on kerran mahdollisuus. Yritykseni, anteeksi, yrittelyni, alkaisi tuottaa rahaa jonkun ajan päästä, mutta ehkä mun pitää nyt sitten luopua siitä. Kun sä olet kerran tuota mieltä. Voi hitsi. Mä olin siitä jo niin innoissaan.
:DDD
kun yrittelet niin et ole täysi turhake. Tai yrittele päiväuniaikaan.
Virikehoitoa on aina se, jos perustellaan hoidon tarve sillä, että 1-vuotias nocopetteri niin kaipaa kavereita. Sen sijaan, jos oikeasti ei voi työntekoa tai opiskelua järjestää niin, että joku olisi pienen kanssa koko ajan kotona, niin silloinhan hoidon tarve on todellinen.
Itse lopettelin opinnot iltakursseina ja tein gradun viikonlopputöinä yhden lapsen ollessa kotihoidossa, sillä mieheni oli päivät töissä ja muulloin hoisi lasta. Mutta jos enemmän opintoja olisi ollut, niin olisi tarvinnut viedä hoitoon. Onneksi ei tarvinnut! Nyt on lapsia jo useampi ja olen pystynyt töitäkin tekemään iltakeikkoina, eli kotihoidettuja ovat edelleen, kaksi vanhinta jo koulussakin. Tämä on meille paras ratkaisu!
ei se kuulemam voi vaikeeta työtä olla, kun teen sitä kotonani :D
graduja ja muitakin opintoja on hyvin eritaisoisia. Vaatimukset vaihtelevat valtavasti oppialoittain ja yliopistottain. Ensimmäisen tutkintoni loppuvaiheen olisin helposti suorittanut kotiäitinä lastenhoidon ohella (tosin tällöin ei vielä lapsia), toisen tutkintoni loppua en todellakaan ilman lasten päivähoitoa.
jos et yhden lapsen kotiäitinä saa kahta kurssia ja gradua valmiiksi.
Yhden lapsen kanssa tekee minkä tahansa alan gradun - ellei sitten ole valinnut itselleen väärää alla.
oli lapsi sitten kotona tai hoidossa.