Miten voi tietää synnyttävänsä ylihuomenna
Kommentit (24)
kuutena päivänä, välipäiviä toki välissä, kun ei kunto kestä kovin montaa päivää peräkkäin, kuulemma. Viimeisellä kerralla päätettiin, että tulevan vuorokauden sisällä vauva otetaan ulos tavalla tai toisella, vasta kalvojen puhkaisun jälkeen alkoi tapahtua. Tabuilla ja tiputuksella käynnistellessä poltot lakkasivat aina joidenkin tuntien kuluttua. Sikiö nimittäin pyöri vielä lasketun ajan kieppeillä, ja onnistuneen käännöksenkin jälkeen vielä kääntyi perätilaan, joten oli kai fiksuinta yrittää saada ulos silloin kun sattuu olemaan oikein päin. ja syntyi siis viikon yli lasketun ajan.
vältetään viimeiseen asti. 3 cm auki on vielä niin kaukana, että ymmärsin, ettei silloin haluta vielä puhkaista. En muista tarkalleen, kertokaa viisaammat.
Vaan jos on jo tilanne pitkällä niin sitten helpompi on puhkaista ne kalvot. Mulla tosiaan ollut se 3 cm ihan riittävä. Ja nytkin on varattu aika suoraan kalvojen puhkaisuun, ei kukaan ole edes puhunut muusta, paitsi jos ei sitten lähe luonnollisesti siitä, niin sitten oksitosiiniä suoneen....
Kaikki olen synnyttänyt ja menen synnyttämään Kätilöopistolla, en tiedä sitten miten muualla.
t.22
Ensimmäinen käynnistettiin puhkaisulla, olin 3 cm silloinkin auki. Meni vajaa 7 h niin vauva oli ulkona.
Toisessa käynnistettiin tableteilla, ekasta tabletista meni 15 h ja vauva oli ulkona. Silloin aloitus tilanne oli täysin epäkypsä, ja synnytyksen käynnistymiseen meni 12 h,mutta kun se vihdoin alkoi se tapahtuikin rytinällä.
Tämä kolmas raskauteni on kaksosraskaus ja A vauva on todella alhaalla. Kaksossynnytyksissä on yleensä nopeampaa, kun B vauva painaa A vauvaa alaspäin.
Kyllä luulen että jos viimeistään 9 aikaa puhkaistaan kalvot ja annetaan tippa vielä vauhdittamaan niin kyllä vauvat ovat varmasti maanantaina ulkona:)
-22