Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitäs tekisitte, 5 v ja uusi vauva

Vierailija
15.08.2009 |

Meillä on yksi lapsi. Hän nyt kohta 5 v ja ollut päikyssä 2 v. Odotan toista, aikamoinen ihme! Koska koko tää aika on oltu ehkäisyttä.

Kun vauva syntyy, päiväkotia olisi vielä yli puoli vuotta. Ensi syksynä alkaa eskari. Pitäisittekö tän kevään kumminkin päivähoidossa, esim. 3 päivää viikossa tai puolipäiväisenä tai kuten nytkin (noin 7.30-16)?

Meidän päiväkodissa on eskari, joten ryhmästä siirtyy eskariin koko tuttu porukka. En oo varma, onko hyvä ottaa pois kokonaan ja kumminkin hän menee eskariin syksyllä... Jos hän ei nää kavereitaan puoleen vuoteen + kesään, niin mahtaako tuonikäisten kaveruus enää olla kuosissa?

Mitä te tekisitte?

Kun menee syksyllä eskariin, niin pidän vaan eskarin verran siellä, se riittää kyllä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lyhentäisin puolipäiväiseksi. Ja pitäisin vapaapäiviä tarpeen mukaan.

Tai muuttaisin vaikka 16 päivän puolipäiväsopimukseksi.

En missään tapauksessa pitäisi kokonaan kotona, tuon ikäinen kaipaa jo kavereita ja suurin osa sen ikäisistä on päivät hoidossa.

Vierailija
22/37 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 5.v kun veli syntyi, ja äiti otti kotiin. Oli ihanaa saada olla vuosi kotona äidin ja pikkuveljen kanssa, ennen kuin veljen kanssa menimme päivähoitoon. Muistan vieläkin niitä kiireettömiä päiviä lämmöllä.

En jättäisi tuota mahdollisuutta lapselta väliin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaan eskariin kävellä syksyllä noin vain kuten lähikauppaan?

Paikkaa on haettava erikseen eikä MISSÄÄN ole sanottu, että välillä hoidosta pois ollut lapsi pääsisi enää tuttuun hoitopaikkaan. Mites suu pannaan sitten, jos syksyllä osoitetaankin eskaripaikka vieraasta, kauempana sijaitsevasta päiväkodista?

Itse en ottaisi tätä riskiä puolen vuoden takia. Mieluummin pitäisin hoitopaikan ja veisin lapsen päiväkotiin vaikka vain silloin tällöin.

Joskus näissä asioissa on pakko vähän "pelata".

Vierailija
24/37 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kevät. ja samalla tehtiin päätös että jatkaa elokuussa samassa paikassa. tee sinä samoin, tai ap siis=)

Vierailija
25/37 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kevät. ja samalla tehtiin päätös että jatkaa elokuussa samassa paikassa. tee sinä samoin, tai ap siis=)

Tämä ei onnistuisi ainakaan meillä päin. Kun yhdeltä lapselta vapautuu paikka, sen täytetään välittömästi toisella lapsella, oli sitten kesä tai talvi.

Vierailija
26/37 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarit pitäisi siirtää koulujen yhteyteen, niin loppuisi tämäkin pelaaminen.

samaan eskariin kävellä syksyllä noin vain kuten lähikauppaan?

Paikkaa on haettava erikseen eikä MISSÄÄN ole sanottu, että välillä hoidosta pois ollut lapsi pääsisi enää tuttuun hoitopaikkaan. Mites suu pannaan sitten, jos syksyllä osoitetaankin eskaripaikka vieraasta, kauempana sijaitsevasta päiväkodista?

Itse en ottaisi tätä riskiä puolen vuoden takia. Mieluummin pitäisin hoitopaikan ja veisin lapsen päiväkotiin vaikka vain silloin tällöin.

Joskus näissä asioissa on pakko vähän "pelata".

Vierailija
27/37 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman muuta. Meidän lapset ovat jo koululaisia, mutta vaikka he kävivät mielellään hoidossa, eivät he jälkeenpäin ole kaivaten muistelleet hoitoryhmän tai päiväkodin leikkejä vaan niitä kiireettömiä päiviä, kun oltiin kotona.

Vierailija
28/37 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaan eskariin kävellä syksyllä noin vain kuten lähikauppaan? Paikkaa on haettava erikseen eikä MISSÄÄN ole sanottu, että välillä hoidosta pois ollut lapsi pääsisi enää tuttuun hoitopaikkaan. Mites suu pannaan sitten, jos syksyllä osoitetaankin eskaripaikka vieraasta, kauempana sijaitsevasta päiväkodista? Itse en ottaisi tätä riskiä puolen vuoden takia. Mieluummin pitäisin hoitopaikan ja veisin lapsen päiväkotiin vaikka vain silloin tällöin. Joskus näissä asioissa on pakko vähän "pelata".

Ei kaikki asú koko elämäänsä yhdessä paikassa. Ei ole vaarallista tutustua uusiin ihmisiin. Mua kiinnostasi et onko täällä joku jolla on mennyt ihan pieleen kun on ottanut 5-vuotiaan kotiin? Onko tullut ongelmia?

Vierailija
29/37 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarit pitäisi siirtää koulujen yhteyteen, niin loppuisi tämäkin pelaaminen.

samaan eskariin kävellä syksyllä noin vain kuten lähikauppaan? Paikkaa on haettava erikseen eikä MISSÄÄN ole sanottu, että välillä hoidosta pois ollut lapsi pääsisi enää tuttuun hoitopaikkaan. Mites suu pannaan sitten, jos syksyllä osoitetaankin eskaripaikka vieraasta, kauempana sijaitsevasta päiväkodista? Itse en ottaisi tätä riskiä puolen vuoden takia. Mieluummin pitäisin hoitopaikan ja veisin lapsen päiväkotiin vaikka vain silloin tällöin. Joskus näissä asioissa on pakko vähän "pelata".

Se on mukava siksikin että kaikki eskarikaverit ovat sitten myös niitä koulukavereita.

Vierailija
30/37 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki asú koko elämäänsä yhdessä paikassa. Ei ole vaarallista tutustua uusiin ihmisiin. Mua kiinnostasi et onko täällä joku jolla on mennyt ihan pieleen kun on ottanut 5-vuotiaan kotiin? Onko tullut ongelmia?

juuri 5 vuoden kieppeillä ja se oli lapsille iso kriisi. Kesti yli puoli vuotta, ennen kuin he sopeutuivat uuteen päiväkotiin ja kaveripiirin muutokseen.

Siksi en suhtautuisi asiaan ihan noin kevyesti. En ehdoin tahdoin veisi lapsia kovin monen muutosmankelin lävitse, jos ne vain ovat vältettävissä.

24

Vierailija
31/37 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri 5 vuoden kieppeillä ja se oli lapsille iso kriisi. Kesti yli puoli vuotta, ennen kuin he sopeutuivat uuteen päiväkotiin ja kaveripiirin muutokseen. Siksi en suhtautuisi asiaan ihan noin kevyesti. En ehdoin tahdoin veisi lapsia kovin monen muutosmankelin lävitse, jos ne vain ovat vältettävissä. 24

Menikö kauan ennen kuin tottuivat uuteen ympäristöön ja kavereihin?

Vierailija
32/37 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotiaalle toisten lasten seura on hyvin tärkeää. Minä tekisin niin, että kysyisyin ryhmän lastentarhanopettajalta mitä mieltä hän on asiasta.

terv. 5-v tytön äiti ja päiväkodin lastenhoitaja

Oma tyttöni kuolisi tylsyyteen, jos olisi kaiket päivät äidin ja vauvan kanssa ilman leikkikavereita. 8-12 aika ois varmaan hyvä ja 3 kertaa viikossa. Mutta kysyppä vielä lto:n mielipide joka lapsen tuntee.

Vierailija
33/37 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei ollut lapsille niin suurin muutos.

ap

Vierailija
34/37 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei ollut lapsille niin suurin muutos. ap

Vierailija
35/37 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole pakollinen. Joissain paikoissa lapselle olisi parempi olla kotona "kypsymässä" koululaiseksi kuin ylisuuressa eskariryhmässä.

Vierailija
36/37 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki täältä kyllä päätyy samaan kouluun näistä 2 lähitarhasta, jotka on tupaten täynnä, eli paikkaa ei tosiaan niin vaan saa takaisin.

Luulen että annan olla puoli vuotta vapaalla kontrahtilla eli että otan pois vapaapäiville, ehkä noin 3 x viikossa vien. Kesän ennen eskaria pidän poissa (ollaan kesäisin paljon toisella paikkakunnalla mökillä ja siellä on serkkuseuraa)

ap

ap

5-vuotiaalle toisten lasten seura on hyvin tärkeää. Minä tekisin niin, että kysyisyin ryhmän lastentarhanopettajalta mitä mieltä hän on asiasta.

terv. 5-v tytön äiti ja päiväkodin lastenhoitaja

Oma tyttöni kuolisi tylsyyteen, jos olisi kaiket päivät äidin ja vauvan kanssa ilman leikkikavereita. 8-12 aika ois varmaan hyvä ja 3 kertaa viikossa. Mutta kysyppä vielä lto:n mielipide joka lapsen tuntee.

Vierailija
37/37 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesta voisi olla kivempi käydä vain puolipäiväisenä.

Et välttämättä edes saa paikkaan tämän päiväkodin eskariin, jos sanot päivähoito paikan irti.

Meillä oli vähän sama tilanne, kun jäin työttömäksi. Muutin päivähoitoajan puolipäiväseksi, siten, että lapsi kävi päiväkodissa 8.30-13.30 joka arkipäivä.

Nyt on sama päiväkotiryhmä eskarissa jossa lapsikin on, tosin kokopäiväisenä, koska olen työlistynyt.