Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko straddler?

Vierailija
14.08.2009 |

Tänään oli hesarissa näistä amerikkalaisista "straddlereista" juttua, jossa siis alemmasta yhteiskuntaluokasta on noustu ylempään luokkaan. Vaikka suomessa ei ole niin voimakasta sosiaaliluokitusta niin kyllä mun mielestä täälläkin tuollaista on. Itse tulen "duunariperheestä", jossa vanhemmat ei ole koulutettuja ja rahaa oli aina niukasti. Itse kuitenkin olen päässyt "nousemaan" sosiaaliluokassa niin, että nyt kuulun ns. ylimpään sosiaaliluokkaan: akateeminen koulutus, hieno talo arvostetulla alueella, kovat tulot jne. Itselläni ainakin on hyvin noita samoja fiiliksiä, mitä tuossa hesarin jutussa näillä "straddlereilla" oli. Vanha elämä tuntuu tosi oudolta, en pysty samaistumaan siihen enää lainkaan, en ymmärrä vanhempieni ja monien vanhojen tuttavieni ajattelumaailmaa enää lainkaan. Mutta myös tämä uusi elämä tuntuu vähän oudolta, small talkit, etiketit ym on vielä vieraita, ei osaa olla luontevasti näiden "uusien ihmisten" joukossa. Eli ei kuulu oikein mihinkään... Onko muilla samanlaisia ajatuksia, jotka ovat tällaisen "nousun" tehneet?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä