se mikä virikehoitoäideissä on säälittävintä
on se, että täällä puhutaan väsymyksestä (kun vauva valvottaa yöt läpi) ja siitä kuinka vauvaa täytyy imettää koko päivän koko ajan (???). Ja samat äidit puhuvat keskenään, kuinka eivät päässeet enää shoppailemaan, kun on se esikoinen tuli johonkin rasittavasti uhmaikään. Oli pakko laittaa se hoitoon, pääsee vauvan kanssa taas shoppailemaan....
Kumpi on se totuus.
Ja niiden virikeäitienhän piti olla niitä ongelmaperheitä. No onhan se tietty ongelma, jos ei pääse shoppailemaan.
Kommentit (12)
t. ei virikehoitolapsen äiti
syyttää ap:tä. Niinhän se homma hoituu...
ihan tytön itsensä vuoksi. Kotona on kaksi pienempää ja esikoinen on eskarissa. Viisivuotiaallani ei ole yhtään ystävää. Tunnen paikkakunnalta yhden samanikäisen tytön, mutta tämäkin leikkii vain esikoisen kanssa meille tullessaan. Lapseni on SYDÄNTÄ RIIPIVÄN YKSINÄINEN.
Nuorin lapsistamme ei ole ihan "normaali" vaan vaatii erittäin paljon hoivaa ja huomiota.
Valitan, minulla EI OLE rahkeita järjestää viisivuotiaalleni kavereita tai minkäänlaista kodin ulkopuolista sosiaalista elämää muuten kuin päiväkodissa. Epäilen kyllä, että kunta ei edes myönnä meille tuota paikkaa (alla 10 päivää kuukaudessa, alle 5 tuntia päivässä), vaikka se lapselle olisi ERITTÄIN tarpeellinen.
Voitteko provoilijat jatkossa määritellä ihan aloitukseen tarkasti, ketä "virikehoitoäitejä" te nyt olette täsmälleen haukkumassa: lapsen ikä, äidin terveydentila, muiden lasten terveydentilat, kunnan mahdollisuudet kerhotoimintaan, asuinpaikan asettamat rajoitukset jne. Muutenhan tässä mennään taas pimeässä sohimiseen. Että "en mä TEIDÄN tilannetta tarkoittanut, vaan ihan MUITA virikehoitotapauksia..." ja "eiku mä tarkoitin vaan alle kolmevuotiaita virikehoitolapsia..."
saman ikäisen lapsen hoitoon omani seuraksi. Ei tarvinnut viedä lasta virikehoitoon, kun nyt löytyy leikkiseuraa kotoota..ja onhan siinä sopivasti puuhastelua itsellenikin.
Juu, vein lapseni virikehoitoon oman itsensä vuoksi, olisin jaksanut hänet hoitaa itsekin.
Jäin siis sairaslomalta suoraan äitiyslomalle ja vein 5-veen siitä huolimatta 2 kertaa viikossa hoitoon.
Lapsella ei ollut ikäisiään kavereita kodin ympäristössä ja tuon ikäinen haluaa leikkiä ikätovereiden kanssa. Ja niitä kerhoja ei meillä päin ole.
En ole ikinä harrastanut shoppailua tai muutakaan missä lapset olisivat tiellä.
ihan tytön itsensä vuoksi. Kotona on kaksi pienempää ja esikoinen on eskarissa. Viisivuotiaallani ei ole yhtään ystävää. Tunnen paikkakunnalta yhden samanikäisen tytön, mutta tämäkin leikkii vain esikoisen kanssa meille tullessaan. Lapseni on SYDÄNTÄ RIIPIVÄN YKSINÄINEN. Nuorin lapsistamme ei ole ihan "normaali" vaan vaatii erittäin paljon hoivaa ja huomiota. Valitan, minulla EI OLE rahkeita järjestää viisivuotiaalleni kavereita tai minkäänlaista kodin ulkopuolista sosiaalista elämää muuten kuin päiväkodissa. Epäilen kyllä, että kunta ei edes myönnä meille tuota paikkaa (alla 10 päivää kuukaudessa, alle 5 tuntia päivässä), vaikka se lapselle olisi ERITTÄIN tarpeellinen.
olisin tehnyt itse ihan samoin. Kyllä viisivuotiaalle on jo HYVÄKSI tottua ryhmään ja saada kodin ulkopuolisiakin virikkeitä. Eri asia, jos kavereita löytyy pihapiiristä, mutta teillähän näin ei todellakaan ole.
mielummin kuin hoitaa lapsensa niin onko jotain sulta pois? Kaikki ei ole joko mustaa tai valkoista.
Lapsi hoidossa OMAN ITSENSÄ VUOKSI, eli saamassa ikäseuraa, kun sitä ei muualta löydy.
Ja ei, ei ole kerhoja täällä päin. Ja ei, lapsi ei ole hoidossa joka päivä 9 tuntia, vaan noin 15 tuntia viikossa. Hui kamalaa!
Ja vielä viimeisimpänä voin sanoa, että helpommalla pääsisin jos saisimme olla lasten kanssa kaikki päivät kotona ilman tarhaan viemisiä ja hakemisia. Kesäloma ilman tarhaa on ollut meille LOMAA.
mielummin kuin hoitaa lapsensa niin onko jotain sulta pois? Kaikki ei ole joko mustaa tai valkoista.
siis tottakai se on kaikilta veronmaksajilta pois jos se "virikehoidettava" on kunnallisessa hoitopaikassa. se on yhteiskunnan palveluiden tarpeetonta haaskausta ja siihenkin menevä raha voitaisiin käyttää johonkin sellaiseen mitä ihan oikeasti joku tarvitsee.
Ja siis nimenomaan tässä ap:n tarkoittamassa tilanteessa jossa virikehoitoa tarvitaan jotta vanhempi voi shoppailla tai tehdä jotain muuta mukavaa ilman että pitää "vaivautua" hoitamaan/keksimään tekemistä omalle lapselleen.
että pullamössöäidit mieluummin hoidattaa muilla omansa kuin itse viitsii nähdä vaivaa.
Nimittäin lasten täysipainoinen hoitaminen (ravinto, ulkoilu, askartelut yms sisäaktiviteetit) vaativat viitseliäisyyttä.
Mieluummin lonataan ostareilla shoppailemassa, roikutaan netissä, maataan sohvalla. Ja kun mies tulee töistä, vaaditaan osallistumaan vielä kotitöihinkin. Tiedän mammoja, jotka odottavat miehen kokkaavan ja siivoavan, kun hehän itse hoitavat vauvaa. Mihin naiskunto on rapautunut?
joltain päivähoitopaikka pois.
Lapselta äitisuhde pois - miten se äiti jaksaisi hoitaa myöhemminkään? ->Koulussa muut lapset joutuvat kestämään koko kouluajan lapsen häiriköintiä. Sisarus kestämään esikoisen turhautumia.