Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sairaanhoitajat jaksatte vuorotyön?

Vierailija
13.08.2009 |

Onko yövuorot rankkoja?

Muutenkin voi laittaa työn plussia ja miinuksia.

Kyselen, kun mietin hakemista sh-linjalle, alan vaihto siis olisi kyseessä. Aiemmin olen tehnyt vain 8-16 työtä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmivuorotyötä. Nyt olen päivätyössä ja uusi elämä on alkanut, ihanaa.

Vierailija
2/6 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyö on kieltämättä raskasta, mutta on siinä hyviäkin puolia.

+Joskus sattuu listalle pitkiä vapaita ja arkipäiville osuvat vapaat on oikein mukavia, saa asioita hoidettua.

+Jos puoliso tekee vain yhtä vuoroa, lapsille tulee vähemmän hoitopäiviä.

+Vuorolisät on todella tarpeellisia onnetoman peruspalkan lisäksi.

-Yövuorot on aina rankkoja, 3-vuorotyössä rankempia kuin jos tekisi pelkkää yötyötä.

-Joskus listalle tulee pitkiä työputkia välissään vain 1-2 vapaata, siinä ajassa ei oikein ehdi palautua.

-Viikonlopputyöt voi tuntua aikaisemmin säännöllistä työtä tehneestä kurjilta, samoin juhlapyhävuorot. Lisät helpottaa sitä tuskaa hieman:)

Mä olen tehnyt hoitoalalla päivävuoroa, 2- ja 3-vuorotyötä sekä pelkkää yötä. 3-vuorotyö on mun mielestä parasta, kaikesta huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdan alaa.

Vierailija
4/6 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska niinä päivinä en näe perhettä yhtään. Aamut ovat kivoja, kun pääsee jo klo 15 ja öitä sattuu harvoin. Vaihdan usein illat aamuiksi.

Vierailija
5/6 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuotta, mutta saatuani lapset alkoi tuntua rankalta. Epäsäänöllinen 3- vuoro voi olla rankkaa, toki ergonominen työvuorosuunnittelu saattaa tilannetta hieman helpottaa. Yövuorot koin rankimpana, sillä työskentelin osastolla, jolla useita eikoisaloja ja ainahan osastolle tuli yöaikaan useita uusia potilaita, joiden vastaanotto lisäsi jo muutenkin hektistä tahtia. Kyseessä oli siis akuuttiosasto.

Vaihdoin heti tilaisuuden tullen päivähommiin kotihoitoon. Työaika nyt klo 8-16 ja olen enemmän kuin tyytyväinen niin työn sisältöön kuin työaikaankin. Nähtävästi olen löytänyt oman paikkani.

Vierailija
6/6 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tehnyt myös kolmea vuoroa ja pelkkää yötä.

pelkkä yökin on ihan kiva, pitkät vapaat 4-6pv nukkumispäivän lisäksi, mulla on vaan niin kiva työpaikka ja työkaverit että jää niiden jutuista kun on yksin yössä.

Kolmevuoro on minusta raskain, ilta- aamuvuoro on kiva voi käydä kaupoissa kun niissä on hiljaisinta ja muutenkin hoitaa asioitaan.

Viikonloppu ja juhlapyhätyöt tietysti on välillä kurjia.

minä kyllä oikeesti säälin ihmisiä jotka on töissä 7/8-15/16.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi