Mitä tehdä kun ei yksinkertaisesti PYSTY siivoamaan?
Tuntuu, että olisin umpikujassa. Ollaan "kiireisiä" töissä, kahden lapsen kanssa ja kodin remonttiprojektissa joka ei kuitenkaan etene.Tavarat pursuavat kaapeista, kellarissa, keittiön laatikoissa, valokuvat ovat viideltä vuodelta laittamatta,auto on aina paskanen sisältä ja ulkoota sen jälkeen (7vuotta sitten) kun ollaan muutettu tähän asuntoon, en ole kertaakaan siivonnut keittiönkaappeja, vessan kaakeileita en ole ikinä pessyt.Kaikki on hirveässä epäjärjestyksessä ja mulla ei ole voimaa avata solmuja!
Mitä ihmettä voin tehdä?
Mies on itse epäjärjestelmällisyys vaikka yrittääkin osallistua tasapuolisesti kotitöihin.
Itse pidän kyllä näkyvät osat jotenkin esityskelpoisina, mutta pinnan alla paskakasa kasvaa kasvamistaan...ahdistaa päivä päivältä enemmän....
Kommentit (45)
vaatekaapissa "uff-pussi", minne mätän turhia vaatteita. Esim. miettii voiko jotain paitaa laittaa päälle ja tajuaa ettei sitä ole aikoihin käyttänyt jostain syystä, niin pussiin vaan. Sitten joskus heitän sen uffiin.
Sanomalehdille on eteisen kaapissa oma hylly, minne voi päivän lehdet laittaa ja viedä sieltä lehtikeräykseen aika ajoin.
Mutta nykyajan roskiskaapit saisivat olla tuplasti isompia, että saisi niihin ulosvedettäviin roskistelineisiin riittävästi tilaa, omat sankot lasille ja metallille myös, ei vain sekajätteelle ja biolle.
printtaan nämä kaikki muistutukseksi itselleni.
En tiedä pääsenkö suunnitelmia pidemmälle, mutta olen nyt tehnyt perheellemme listan nimellä
"koti kuntoon jouluksi 2009 projekti" ja paloitellut noita juttuja tärkeysjärjestykseen. pahin on ollut se, että olen syyttänyt itseäni, että olen laiska ja saamaton, mutta nyt tajusin, että kysymys ei ehkä kuitenkaan ole luonteestani vaan liian suurista odotuksista itseäni kohtaan. Kiitos ja Halit kaikille vastaajille!
ja ehkä minä itsekin...
Pinnan alla oleva paskakasa on tuttavallani niin järkyttävä! Heillä on kaksi lämmintä varastoa, yksi pieni autotalli, yksi iso autotalli, aitta ja mummolan varastot päälle. Ja kaikki on täynnä rojua. On vanhaa tietokoneen näyttöä, on vaatteita 80-luvulta jne jne. Urakka on helvetillinen, kun nuo alkaa laittaa järjestykseen. Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin todellakin tilata se kontti pihalle, johon aletaan heittää tavaraa ja tietenkin yritetään valkata kirpparille tai takaisin säilytykseen menevä tavara. Mutta kun varasto kerrallaan käy hommaa läpi niin lopulta voi palkita ja onnitella itseään! Itse olen tuossa tavaran hamstraamisessa tulossa hyvin perässä mutta yritän ottaa homman kiinni jo nyt, että tilanne ei pääsisi pahaksi... Toivottavasti onnistun! ;)
Tsemppiä sinulle ap!
kokeilkaapa baby steppejä...toimii oikeesti , on kannustavaa
heti kun huomaan turhan tavaran, laitan sen poislähtevien laatikkoon.
Hesarit yms. lehdet menevät samana päivänä roskiskaapin paperinkeräyslaatikkoon. Epämääräiset paperit (ei laskut yms, ne kansion välissä) laitan työpöydän laatikkoon mitä käyn läpi jatkuvasti - lehtileikkeitä luen kun ehdin, esim. bussimatkoilla tai kun on muuta "luppoaikaa".