Miten kolmevuotias kannattaa vieroittaa tutista?
Kommentit (29)
oot ainakin vuoden myöhässä. meillä tutti otettiin pois jo yksi vuotiaalta. nyt otat sen pois vaan, valitettavasti lapsi joutuu kärsimään siitä ettet toiminut ajoissa. toivottavasti ei kärsi vanhemmallakin iällä.
Vai meneekö ajan kanssa?
kuinka kauan ajattelit odottaa tekemättä mitään? 15 vuotiaaksi?? äideillä on myös velvollisuuksia.. joskus pitää tehdä kurjiakin juttuja. aina ei saa mennä siitä mistä aita on matalin
Itse asiassa hän juo vielä maitoakin tuttipullosta ennen nukkumaan menoa, vaikka muuten hän juokin lasista reippaasti. Tutit ja maito ovat jumiutuneet tuohon nukkumisvaiheeseen.
kai pesette hampaat maitopullon jälkee?? vai etkö ajattele mitä maito ja tutti sen jälkeen tekevät lapsen hampaille!
ei nämä äidit välitä. pääasia tuntuu olevan ettei lapsi joudu kokemaan pettymyksiä ja ettei se vaan herranen aika sentään huuda. meidän 1 vuotiastakin pidetään näköjään isompana lapsena kuin täälä joitain kolme vuotiaita. ei ole pulloja/tutteja, hampaat pestään aamuin illoin, sen jälkeen ei maitoa enää juoda illalla/yöllä. kiukuttelulla ei saavuta mitään, me ei kiukuttelevan lapsen ympärillä hössötetä. lapsi opettelee elämään meidän säännöillä ei toisin päin.
lapsilla ei minkäänlaista kasvatusta. ja meidän muiden lapset sitä sitten tulee kärsimään kun nämä pilalle hemmotellut kakarat terrorisoi pihoja ja kouluja. että kiitos vaan!!
sillä tämän yhden esimerkin perusteella en voi mennä tekemään mitään johtopäätöksiä hänen kasvatuskäytenteistään tai tavoistaan toimia, joten kommentoin vain yleisesti äitejä, jotka eivät kestä kuulla lapsensa itkua ja muita negatiivisia tunteita).
Tällaisilla äideillä ja isillä on todennäköisesti omienkin tunteiden tunnistamisessa, käsittelyssä ja hyväksymisessä ongelmia, siksi he eivät ehkä pysty aiheuttamaan lapselleen suuria, hätää tuottavia pettymyksiä, sillä hätä ja itku saa heidät ahdistumaan. Ahdistumaan myös lapsensa hyvinvoinnin puolesta. He vain jatkavat ehkä jo sukupolvien ajan jatkunutta kyvyttömyyttä kohdata tunteita avoimesti.
Sitä joutuu ihan oikeasti miettimään, mistä kivenkoloista tuollaisia ihania ihmisiä oikein ryömii ihmistenilmoille. Toivottavasti olet onnellinen, kun sait jaettua kasvatusfilosofiaasi, joka tietysti on paras ja ainut laatuaan.
olen iloinen ja positiivinen ihminen. ja hauska ainakin omasta mielestäni :D
mutta tutti 3 vuotiaalla vaan ei ole oikein. ei se oo mikään mun filosofia. kuhan ilmasin mielipiteeni, mua vaan ärsyttää suuresti kun lapsilla ei ole mitään kuria. kun omaa lasta saa muiden lapset harrastustoiminnassa purra ja lyödä ilman että tuon kiusaavan lapsen vanhempi välittää ollenkaan puuttua asiaan niin kyllä mun mielestä silloin jossain on vikaa ja pahasti.
en mä halua olla se joka toruu muidenkin lapsia kun taas mun lapsi itkee kun toinen on purrut. kyllä lapsia pitää kieltää ja rangaista.
25
tutin käyttöön ja siitä vierottamiseen - ei mitenkään!
Eiköhän vain kyse ole eri lapsista? Vai tarkoitatko, että jos lapsella on 3-vuotiaana tutti, hän myös puree muita eikä äitiä kiinnosta tipan vertaa?
Enhän minäkään väittänyt tutin syömistä 3-vuotiaana sen enempää hyväksi kuin huonoksi asiaksi, mutta sen uskallan kuitenkin kyseenalaistaa, ettäkö kaikista vielä 3-vuotiaana tuttiasyövistä lapsista kasvaisi kauhukakaroita. Omat lapseni eivät ole tuttia koskaan edes oikein tosissaan edes maistelleet, mutta tuo ei ollut mikään tietoinen valinta minulta...näin vain kävi.
Bottom line...minua ehkä ärsyttää vain tuollainen ylenpalttinen yleistäminen asiassa kuin asiassa.
Itse asiassa hän juo vielä maitoakin tuttipullosta ennen nukkumaan menoa, vaikka muuten hän juokin lasista reippaasti. Tutit ja maito ovat jumiutuneet tuohon nukkumisvaiheeseen.
kai pesette hampaat maitopullon jälkee?? vai etkö ajattele mitä maito ja tutti sen jälkeen tekevät lapsen hampaille!
ei nämä äidit välitä. pääasia tuntuu olevan ettei lapsi joudu kokemaan pettymyksiä ja ettei se vaan herranen aika sentään huuda. meidän 1 vuotiastakin pidetään näköjään isompana lapsena kuin täälä joitain kolme vuotiaita. ei ole pulloja/tutteja, hampaat pestään aamuin illoin, sen jälkeen ei maitoa enää juoda illalla/yöllä. kiukuttelulla ei saavuta mitään, me ei kiukuttelevan lapsen ympärillä hössötetä. lapsi opettelee elämään meidän säännöillä ei toisin päin.
lapsilla ei minkäänlaista kasvatusta. ja meidän muiden lapset sitä sitten tulee kärsimään kun nämä pilalle hemmotellut kakarat terrorisoi pihoja ja kouluja. että kiitos vaan!!
Ohohoh, onks huono paiva, oiko joulupukki tuonut niita lahjoja mita toivoit???
ALY HOI!!!!!!!!!!!!! Lapset ovat erilaisia, se mika sopii sulle, ei valttamatta sovi toisille...
Meillä tuttiin leikattiin reikä kun lapsi oli täyttämässä kaksi vuotta. Itkupotkuraivareita seurasi seuraavan kahden viikon ajan kahden tunnin välein koko yän ajan, tunti kerrallaan. Sen jälkeen tuttia itkettiin vielä kuukausi kerran-pari yössä (onneksi enää vain 10-15 min. ajan). Ja lapsi siis tätä ennen käytti tuttia vain nukahtaessaan - ilmeisesti oli turvallisuusfetissi tai jotain.
Siinä menikin iloisesti koko kesäloma. Kurjaahan se on lasta itkettää, mutta joskus lasta on hyvä tuuppia kehityksessä eteenpäin. Se että vanhemmat jaksavat ottaa kiukun ja surun vastaan ja olla läsnä ja antaa tukea tuovat lapselle turvaa ja luottamusta.
Useimmilla lapsilla - olen kuullut - vierotus sujuu muutaman illan itkulla.