Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikein pakottaa 10-12 -vuotias käyttämään sadetakkia sateella koulussa?

Vierailija
12.08.2009 |

Lapsella ei ole muuta takkia joka pitäisi vettä. Lapsi ei haluaisi pitää sadetakkia, koska muut painostavat että pitäisi ostaa takki joka pitää vettä ja kyselevät toistamiseen että miksi hänellä on sadetakki. Itse en haluaisi ostaa kavereiden painostuksen vuoksi sellaista takkia, koska lapsella on muuten aivan hyviä takkeja riittävästi ja lisäksi aivan hyvä sadetakki.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta koulussa ei edes tarvita sadetakkia... Meidän nyt toka- ja kolkkiluokkalaiset käyttävät matkoilla sateenvarjoa ja välitunneillahan sateessa ei tarvitse seisoskella.

Vierailija
2/59 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ostettiin jo viime vuonna sellainen pitkä tyttöjen (naisten XS) kuviollinen poplarimallinen sadetakki. Pitkävartisten kumppareiden (joita myös pitää ihan suosiolla) kanssa suojaa täysin sateelta.

Nyt on kyllä hankittu myös tuulitakin näköinen sadetakki kun oli kesällä partioleirillä, saa nähdä kumpaa pitää syksyllä mielummin sadekeleillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin kun saa niin pidetää sadevaatteita. Asiasta ei ole alaikäisillä neuvotteluvaraa.

Kyllä on taas vanhemmuus hukassa, sori vaan.

Vierailija
4/59 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa kyllä katokset ei sadekelillä riitä edes puolille oppilaista. Eli sateessa joutuu seisoskelemaan.

Vierailija
5/59 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon kiusataan kaikenlaisesta, etten ottaisi riskiä.... Vaikka sinänsä toki sateella pitäisi käyttää sadetakkia. Eikä tietenkään PITÄISI ostaa kavereiden painostuksesta takkia. Sittenkään en uskaltaisi altistaa lastani kiusaamiselle, en antaisi ikinä itselleni anteeksi.

Vierailija
6/59 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon kiusataan kaikenlaisesta, etten ottaisi riskiä.... Vaikka sinänsä toki sateella pitäisi käyttää sadetakkia. Eikä tietenkään PITÄISI ostaa kavereiden painostuksesta takkia. Sittenkään en uskaltaisi altistaa lastani kiusaamiselle, en antaisi ikinä itselleni anteeksi.

kuin sallit sen että joku räkänokkakovis ilkkuu sadetakista?

Vierailija
7/59 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

takkia joka pitää vettä. Meillä ostettiin jo ekaluokkalaiselle takki ja housut jotka pitävät vettä. Ekaluokkalaiselle toki on myös lisäksi kurahousut ja takki. Kolmasluokkalselle on vedenpitävä takki ja housut.

Ne ei edes maksa sen enempää. Turha vedota siihen.

Sinä joka kirjotit allaolevan jutun niin varmaan mukavaa jossakin vaiheessa kun lapset alkaa protestoimaan ties mitä kun olet niin tiukkana noissa mielipiteissäsi. Mulla ei ole vanhemmuus hukassa vaikka ostimmekin lapsille vedenpitävät ulkovaatteet. Onhan meillä nuoremmillakin lapsilla vedenpitäviä ulkovaatteita kuten jonathania ja remua. miksi isommalle lapselle ei voi ostaa???

Meillä ainakin kun saa niin pidetää sadevaatteita. Asiasta ei ole alaikäisillä neuvotteluvaraa. Kyllä on taas vanhemmuus hukassa, sori vaan.

Vierailija
8/59 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta koulussa ei edes tarvita sadetakkia... Meidän nyt toka- ja kolkkiluokkalaiset käyttävät matkoilla sateenvarjoa ja välitunneillahan sateessa ei tarvitse seisoskella.

käyttää sateenvarjoa.

Vierailija
9/59 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

takkia joka pitää vettä. Meillä ostettiin jo ekaluokkalaiselle takki ja housut jotka pitävät vettä. Ekaluokkalaiselle toki on myös lisäksi kurahousut ja takki. Kolmasluokkalselle on vedenpitävä takki ja housut. Ne ei edes maksa sen enempää. Turha vedota siihen. Sinä joka kirjotit allaolevan jutun niin varmaan mukavaa jossakin vaiheessa kun lapset alkaa protestoimaan ties mitä kun olet niin tiukkana noissa mielipiteissäsi. Mulla ei ole vanhemmuus hukassa vaikka ostimmekin lapsille vedenpitävät ulkovaatteet. Onhan meillä nuoremmillakin lapsilla vedenpitäviä ulkovaatteita kuten jonathania ja remua. miksi isommalle lapselle ei voi ostaa???

Meillä ainakin kun saa niin pidetää sadevaatteita. Asiasta ei ole alaikäisillä neuvotteluvaraa. Kyllä on taas

vanhemmuus hukassa, sori vaan.

Sieltä saa uudenveroisia vaatteita puoli-ilmaiseksi eikä minulla todellakaan ole varaa ostaa mitään remuja tai jonathaneja. En ole niitä koskaan, pienemmällekään ostanut.

ap

Vierailija
10/59 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulukaverit ovat tajunneet että vaatteet ovat kirpparilta ja tuo on henkistä kiusaamista köyhyyden takia.

Lapsesi haluaa olla kuin muut, se on ymmärrettävää.

Koeta ensi vuonna ostaa jostain alesta vettäpitävä takki ihan uutena, ei välttämättä maksa kovinkaan paljon hyvässä alennuksessa. Sovi lapsen kanssa, että pitää nyt sadetakkiaan ja seuraavaan kokoon saa vettäpitävän takin.

takkia joka pitää vettä. Meillä ostettiin jo ekaluokkalaiselle takki ja housut jotka pitävät vettä. Ekaluokkalaiselle toki on myös lisäksi kurahousut ja takki. Kolmasluokkalselle on vedenpitävä takki ja housut. Ne ei edes maksa sen enempää. Turha vedota siihen. Sinä joka kirjotit allaolevan jutun niin varmaan mukavaa jossakin vaiheessa kun lapset alkaa protestoimaan ties mitä kun olet niin tiukkana noissa mielipiteissäsi. Mulla ei ole vanhemmuus hukassa vaikka ostimmekin lapsille vedenpitävät ulkovaatteet. Onhan meillä nuoremmillakin lapsilla vedenpitäviä ulkovaatteita kuten jonathania ja remua. miksi isommalle lapselle ei voi ostaa???

Meillä ainakin kun saa niin pidetää sadevaatteita. Asiasta ei ole alaikäisillä neuvotteluvaraa. Kyllä on taas

vanhemmuus hukassa, sori vaan.

Sieltä saa uudenveroisia vaatteita puoli-ilmaiseksi eikä minulla todellakaan ole varaa ostaa mitään remuja tai jonathaneja. En ole niitä koskaan, pienemmällekään ostanut.

ap

Vierailija
11/59 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se lähteä kotoa sadetakki päällänsä, mutta heti nurkan takana riisuu sen.

Ihan turhaa salailua tollanen pakottaminen vaan aiheuttaa.

Vierailija
12/59 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

investoida lapsellesi!!

syö itse vähemmän suklaata ja sipsejä sillä rahalla...

ihan oikeasti,lastasi kiustataan,koska rätit ovat kirpputorilta,ja kaikenkukkuraksi vielä pitää sadetakkia,joka kiinnittää oikein huomiota,ja antaa aihetta nälvimiseen.

sinä pidät penneistäsi kiinni,ja laitat lapsen kärsimään kiusauksesta... huhuhuh..

ota vaikka hobby hallista osamaksulla,niin ne muutkin köyhät kuulemma tekee...

Vierailija
13/59 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se lähteä kotoa sadetakki päällänsä, mutta heti nurkan takana riisuu sen. Ihan turhaa salailua tollanen pakottaminen vaan aiheuttaa.

siihen puuttuisi jo välituntivalvojakin

Vierailija
14/59 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sen takia että joku saattaisi kiusata.

Olen samaa mieltä yhden ylläolevan kirjoittajan takia. Sadekelillä pidetään sadevaatteita, oli ne millaiset tahansa.

Lapsista pitää kasvattaa hyvällä itsetunnolla varustettuja vahvoja ihmisiä, jotka tietävät, ettei heidän ihmisarvonsa ole sadevaatteistakaan kiinni.

Vierailija
15/59 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

investoida lapsellesi!! syö itse vähemmän suklaata ja sipsejä sillä rahalla... ihan oikeasti,lastasi kiustataan,koska rätit ovat kirpputorilta,ja kaikenkukkuraksi vielä pitää sadetakkia,joka kiinnittää oikein huomiota,ja antaa aihetta nälvimiseen. sinä pidät penneistäsi kiinni,ja laitat lapsen kärsimään kiusauksesta... huhuhuh.. ota vaikka hobby hallista osamaksulla,niin ne muutkin köyhät kuulemma tekee...

vaan kyse on kasvavasta lapsesta, joka tarvitsi vähintään yhden sateenkestävän takin joka vuosi. Ei se yksi riitä kuin tämän syksyn. Minä en syö ollenkaan suklaata enkä sipsejä. Lapseni ei käytä rättejä, pukeutuu puhtaisiin ja siisteihin uudenveroisiin vaatteisiin. Jos lastani kiusataan, otan yhteyttä opettajaan ja kiusaajien vanhempiin, niinkuin olen tehnytkin. Kiusaaminen ei ola lapseni vika vaan kiusaajien vika. Siihen tulee aikuisten puuttua eikä sitä saa sallia.

Vierailija
16/59 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On järjen köyhyyttä kirjoittaa noin. Toivottavasti edes hävettää!!

investoida lapsellesi!!

ihan oikeasti,lastasi kiustataan,koska rätit ovat kirpputorilta,ja kaikenkukkuraksi vielä pitää sadetakkia,joka kiinnittää oikein huomiota,ja antaa aihetta nälvimiseen.

sinä pidät penneistäsi kiinni,ja laitat lapsen kärsimään kiusauksesta... huhuhuh..

Vierailija
17/59 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minä en ole koskaan ostanut normaalihinnalla ulkovaatteita lapsille.

voi sanoa että en koskaan käy kirpparilla. Meiltä on 25km:n päässä lähin itsepalvelukirppis ja sekin väärällä suunnalla. silloin kun on jotakin lastenvaatekirppiksiä niin en vaan ole selvinnyt sinne. joten en saa tuhlattua rahoja kirppiksiin.

Jospa säästäisit rahaa vaikka ens kertaan.

alennusmyynneissä voit saada puoleen hintaan ulkovaatteita. Itse löysin remun ulkopuvun 40e:lla ja toiselle pojalle sateenpitävän takin ja housut intersportista alesta n 20e:lla.

Mä kyllä yleensäkkin tongin kaikki alerekit.

Meillä on 5 lasta ja ei mullakaan olis varaa ostaa kaikille normaalihinnalla kalliita ulkovaatetta mutta kun hyödyntää alet yms...

Vierailija
18/59 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusaaja. Hyvää kouluvuotta!! Taidat viettää paljon aikaa opettajan kanssa keskustelemassa tänä vuonna.

investoida lapsellesi!!

Vierailija
19/59 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekologiselta kannalta. Sadetakki saattaa olla monesti paljon käytännöllisempi ja pidempi ikäinen. Ja se taas säästää luontoa.

Vierailija
20/59 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton ikäinen kyllä ymmärtää jo sen että kastuu jos ei sadetakkia päällensä vedä, ja jos ei niin kastukoon sitten.

Itse en myöskään ton ikäisenä käyttänyt sadetakkia eikä kukaan muukaan, silti nyt naulakosta löytyy sadetakki, ikä tuo järkeä.

Meidän tokaluokkalainen laittaa vielä ihan mielellään sadetakin päällensä, mutta 15-vuotias ei oo tehnyt sitä aikoihin, sillä on sateenvarjo käytössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän