Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähisukulainen lasten hyväksikäyttäjä

Vierailija
11.08.2009 |

Onko kenelläkään käynyt vastaavaa, että ilmi tullut että lähisukulainen on hyväksikäyttäjä ja vielä käyttänyt omaa lastaan hyväksi? Meille tuli tälläinen tietoon uhrilta jolla tässä kevään aikana noussut n. 27 vuoden takaisia pahoja lapsuuden tapahtumia.

Kauheinta tässä on, että tämä tekijä on nauttinut myös lastemme 7v. ja 4v luottamusta ja hoitanut lapsiamme.

Tänään päätin hakea minulle ja miehelleni keskusteluapua ammattiauttajalta. Onneksi saimme jo tälle viikolle ajan keskusteluun.

Viime päivät olleet todella raskaita tämän asian takia. Asia on herättänyt meissä molemmissa myös niin paljon vahvoja tunteita surua, vihaa, häpeää sekä myös leimaantumisen pelkoakin.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

VANHEMPI TIETÄÄ PEDOFIILIKSI! Ei tämä ketju käsittele pedofilia-epäilyjä tai sitä, missä normaalin hellyyden ja seksuaalisuuden raja menee!

Kysymys on siitä, antaisitko SINÄ lapsesi olla tekemisissä ihmisen kanssa, jonka tiedät syyllistyneen pedofiiliaan. Useimmat meistä eivät antaisi (tai haluaisi itsekään olla missään tekemisissä moisen ihmisen kanssa), koska tuomitsevat teon niin törkeänä ja ihmisarvon vastaisena...Sitten on aina näitä, jotka selittävät, että "kun on niin vaikeaa kun on itse siinä tilanteessa ja elämä ei ole mustavalkoista jne."

Itse asiassa elämä ON mustavalkoista tietyissä asioissa suurimmalle osalle ihmisiä. Ja välejä äiteihin, iseihin, sisaruksiin ja muihin lähisukulaisiin todellakin katkotaan, kun jotain käytösmallia (fyysistä tai psyykistä väkivaltaa) ei haluta hyväksyä.

Kukaan ei ole väittänyt, että se on helppoa, ja totta kai tilanteeseen liittyy muita ihmisiä ja se on usein mutkikasta. Kukaan ei kuitenkaan voi millään tavalla pakottaa ihmistä olemaan tekemisissä sellaisen ihmisen kanssa, jota ei hyväksy, ja pedofiileja ei tule hyväksyä!

Tahtoisin kernaasti kuulla, MIKÄ voi olla niin mutkikasta tai harmaata aluetta, ettei täysjärkinen ihminen kieltäydy pedofiilin seurasta ja ennen kaikkea VANHEMPI ei kieltäydy alistamasta lapsiaan tällaisen arvomaailmaltaan ja psyykeeltään täysin kieroutuneen ihmisen seuraan!

Kyllä taitaa olla niin, että 99% vanhemmista katkaisisi lastensa välit välittömästi ihmiseen, jonka tietää lasten hyväksikäyttäjäksi, oli sukulaissuhde mikä tahansa (poikkeuksena tietysti lasten biologinen toinen vanhempi, jolla on lain mukaan oikeus tavata lasta. Tässä tapauksessa vaaditaan jo konkreettisia todisteita ja lain päätös tapaamisten kieltämiseen). Ja ne, jotka eivät katkaise, ovat jotenkin poikkeuksellisia.

Vierailija
2/46 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua käytti ystäväni isä hyväkseen alle kouluikäisenä. Olen ikäänkuin tiennyt asian aina, mutta murrosiän kynnyksellä muistin asian ihan yhtäkkiä. Minulla meni pitkään kun selvitin itselleni kaiken tapahtuneen. Vaikka hyväksikäyttö on aina järkyttävää, en oikeastaan koe "kärsineeni" asiasta sen enempää. Ehkä perusluottamuksessani miehiin voi olla jotain, mutta psyykkisesti en mielestäni ole asiaa reagoinut tuota muistamattomuuttani lukuunottamatta.

Olen edelleen tekemisissä ystäväni kanssa ja hänen isäänsäkin näen aika-ajoin. Lähinnä säälin vanhaa ja sairasta miestä. Minua auttaa tieto, että hänen on pakko tietää, että minä aikuinen ihminen tiedän hänen tekonsa.

Nyt vasta tämän keskustelun luettuani rupesin ajattelemaan, että tosiaan ystäväni omat lapset ovat kyllä useinkin yökylässä vanhemmillaan.

Tästä keskustelusta paistaa läpi se, että teillä (onneksi tietenkin) ei ole asiasta omakohtaisia kokemuksia. Ensinnäkin pedofiili ainakin minun tapauksessa oli tosiaan se naapurin mukava ja luotetteva, hyvin lasten ja aikuisten kanssa toimeen tuleva mies. Kukaan ei hänestä varmaan edelleenkään uskoisi asiaa.

Toiseksi hyväksikäyttö ei ollut väkivaltaista vaan tapahtui normaaleissa tilanteissa esim. hän tarjoutui pyyhkimään vessassa minut ja samalla työnsi sormet sisääni muka vähingossa. Olin varmaan n. 5v. ja muistan vain kuinka se sattui, mutta toisaalta en oikeasti ymmärtänyt hänen tekevän mitään väärää vaan oikeasti uskoin ja luotin hänen tehneen sen vahingossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka voit olla hiljaa asiasta ja riskeerata tuttavasikin lapset

Vierailija
4/46 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osoitus ilmiön laajuudesta ja hyväksynnästä sekä toisaalta tavallisten ihmisten tietämättömyydestä.

Vierailija
5/46 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kyllä toimit aika vastuuttomasti. Vaikka sinä et kärsisikään siitä, että sinut on lapsena raiskattu, niin joku muu silti voi kärsiä. Ja minusta on todella väkivaltaista jos joku tunkee sormensa 5-vuotiaan emättimeen. Sanoithan itsekin, että se sattui.

Oletko koskaan puhunut ystäväsi kanssa asiasta?

Vierailija
6/46 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille riskeerata tämmöistä??? olet nyt AIKUINEN joka tietää!!! KERROT HETI YSTÄVÄLLESI!

'

Minua käytti ystäväni isä hyväkseen alle kouluikäisenä. Olen ikäänkuin tiennyt asian aina, mutta murrosiän kynnyksellä muistin asian ihan yhtäkkiä. Minulla meni pitkään kun selvitin itselleni kaiken tapahtuneen. Vaikka hyväksikäyttö on aina järkyttävää, en oikeastaan koe "kärsineeni" asiasta sen enempää. Ehkä perusluottamuksessani miehiin voi olla jotain, mutta psyykkisesti en mielestäni ole asiaa reagoinut tuota muistamattomuuttani lukuunottamatta.

Olen edelleen tekemisissä ystäväni kanssa ja hänen isäänsäkin näen aika-ajoin. Lähinnä säälin vanhaa ja sairasta miestä. Minua auttaa tieto, että hänen on pakko tietää, että minä aikuinen ihminen tiedän hänen tekonsa.

Nyt vasta tämän keskustelun luettuani rupesin ajattelemaan, että tosiaan ystäväni omat lapset ovat kyllä useinkin yökylässä vanhemmillaan.

Tästä keskustelusta paistaa läpi se, että teillä (onneksi tietenkin) ei ole asiasta omakohtaisia kokemuksia. Ensinnäkin pedofiili ainakin minun tapauksessa oli tosiaan se naapurin mukava ja luotetteva, hyvin lasten ja aikuisten kanssa toimeen tuleva mies. Kukaan ei hänestä varmaan edelleenkään uskoisi asiaa.

Toiseksi hyväksikäyttö ei ollut väkivaltaista vaan tapahtui normaaleissa tilanteissa esim. hän tarjoutui pyyhkimään vessassa minut ja samalla työnsi sormet sisääni muka vähingossa. Olin varmaan n. 5v. ja muistan vain kuinka se sattui, mutta toisaalta en oikeasti ymmärtänyt hänen tekevän mitään väärää vaan oikeasti uskoin ja luotin hänen tehneen sen vahingossa.

Vierailija
7/46 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs jos ystäväsi isä, vanha pappa menee jonkun lapsen kanssa pidemmälle? :( vaikka sinä et olisi sen suuremmasti kärsinyt, niin ehkä joku toinen kärsii!!

Vierailija
8/46 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin osassa lievemmistä tapauksissa myös kohteena. Keskenämme emme ole näistä asioista puhuneet. Ja tosiaan nyt vasta tajusin, että pitää lapsiaan siellä yökylässäkin. Ystäväni on lapsuudenystäväni, jota en näe usein, viimeksi viime vuoden puolella. Miten te konkreettisesti lähtisitte asiassa etenemään? Soitanko ystävälleni ja sanon, että isäsi on muuten pedofiili?

t. 35

Vierailija
9/46 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin osassa lievemmistä tapauksissa myös kohteena. Keskenämme emme ole näistä asioista puhuneet.

Olet kyllä itsekin tosi sairas! Mikä on LIEVÄ TAPAUS ja entä sitten ne PAHEMMAT TAPAUKSET? Ystäväsi ei ehkä muista asioita, koska ne ovat liian kipeitä.

Vierailija
10/46 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain "häikkää" tämän asian suhteen. Järjellä ajatellen, aikuisena tiedostavana ihmisenä kuitenkin varmasti tiedät ja hyväksyt sen TOSIASIAN, että SUURIN OSA pedofilian uhreista kärsii KAIKENLAISESTA seksuaalisesta hyväksikäytöstä jollain tapaa! Jos itse koet, ettet ole kärsinyt emotionaalisesti tai psyykisesti, hyvä, mutta tiedät varmasti, että maailma on täynnä pedofiilien uhreja, joiden psyykeeseen, luottamussuhteisiin, seksuaalisuuteen jne. hyväksikäyttö vaikuttaa haitallisesti, usein pysyvästi!

Minun mielestäni sinulla on aikuisena ihmisenä, joka tietää ystävän isän taipumuksista VASTUU tehdä jotain, kun tiedät, että kuviossa on mukana lapsia!!! Puhu ystävällesi tai sosiaaliviranomaisille!

ps. Päästäisitkö muuten omat lapsesi tälle miehelle yökylään? Onko sinulla omia lapsia? Olisiko sinusta ok, jos oman lapsesi kaverin isä työntäisi satunnaisesti sormensa oman lapsesi sukupuolielimiin?

Vierailija
11/46 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tapaa seksuaaliset unet toisen vanhemman kanssa + huonot välit + pelko ja inho voivat kertoa aikuisen menneisyydestä? Nämä alkaneet lasten synnyttyä ja vasta aikuisena?? Ovatko ihan vilkasta mielikuvitusta, vai näkevätkö kaikki jollain tapaa sairaita unia isästään tai äidistään????

Vierailija
12/46 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pari tyttäreni on ollut hoidossa vaarillaan, niin mitkä ovat sellaisia merkkejä, että jotain seksuaalista hyväksikäyttöä on tapahtunut? Lapsi näyttää tykkäävän olla kovasti vaarinsa kanssa ja on aina pyrkimässä tämän syliin ym. Mummonsa syliin ei ole itseään tyrkyttämässä. Voiko tuo olla jo merkki siitä että vaari käyttää hyväkseen tyttöä? Ikää lapsella 3 vuotta.

Vierailija
13/46 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pari tyttäreni on ollut hoidossa vaarillaan, niin mitkä ovat sellaisia merkkejä, että jotain seksuaalista hyväksikäyttöä on tapahtunut? Lapsi näyttää tykkäävän olla kovasti vaarinsa kanssa ja on aina pyrkimässä tämän syliin ym. Mummonsa syliin ei ole itseään tyrkyttämässä. Voiko tuo olla jo merkki siitä että vaari käyttää hyväkseen tyttöä? Ikää lapsella 3 vuotta.

Jos kuitenkin haluat varmuutta lisää, voit koettaa nukkeleikkiä: otat kaksi nukkea, tai vaikka pehmoleluja. Johdatat tytön leikkimään, että toinen lelu on hän ja toinen on vaari. Pyydät häntä ikäänkuin leikkimällä kertomaan, mitä kaikkea vaarin kanssa tehdään. Ensin voi olla äidin kanssa, sitten mummin kanssa ja sitten vaarin. Tarkkailet tytön ilmeitä, mitä hän laittaa lelut tekemään jne. Et johdata millään lailla.

Vierailija
14/46 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään oikeaa näyttöä pedofiliasta minulla ei todellakaan ole ja toivon,että mielikuvitukseni vain laukkaa liian lujaa. Mutta lasteni vaari on mielestäni omituisen kiinnostunut hoitamaan poikia yksin. Ehdottelee usein hoitopäiviä ja passittaa mummin kauppaan kun pojat on hoidossa. Käy myös poikien kanssa aina yksin saunassa, yksitellen.

Mitään muuta näyttöä minulla ei ole, jotenkin vain se hassu tunne, että on "liian" innokas poikien kanssa. Kuitenkaan omaa poikaansa ei ole ikinä hyväksikäyttänyt (ei ainakaan mies ole koskaan sanonut ja hyvät välit vaikuttaa olevan) Enkä ole pojissanikaan mitään "oireita" havainnut. Ehkä jossain vaiheessa vähän ihmettelin isomman pyllistely-juttuja. Ja pyllyreijän esittelyä. Suihkuun menoa alkoivta jossain välissä molemmat kammoksumaan, mutta se nyt saattaa olla vaan perus uhmaa.

En tiedä miten sitä saisi tietoa puoleen tai toiseen tapahtuuko siellä vaarin luona jotain sopimatonta!? Toisaalta vaippoja Vaari ei vaihda, eikä pyyhi pyllyjä..luulisi sen tunkeevan niihinkin hommiin jos pedofili olisi.

Vierailija
15/46 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kauheaa pelätä/epäillä omien lasten hyväksikäyttöä...

Ja oma viha/pettymys olisi varmaan hirveä ko. henkilöä kohtaan.

Voimia teille!

Vierailija
16/46 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle paljastui aika hiljattain, että ex:ni on käyttänyt esikoistani hyväkseen, tämän ollessa vielä pieni lapsi :(

Äidin tuska on loputon, ja viha ex:ää kohtaan suunnaton.

Psykologilla käyn, mutta en usko, että tietoisuus asiasta jättää koskaan rauhaan.

Niin paha mieli esikoiseni puolesta :(

Vierailija
17/46 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vielä tosi läheinen lasten sukulainen. Aluksi se oli sokki. Lastensuojelusta kielsivät ettei tämä ihminen saa olla lastemme kanssa.

Kävin keskustelemassa pari kertaa, mutta koska en ollut masentunut tai ahdistunut ei sen enempää apua saanut.

Vierailija
18/46 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä on ollut todellinen shokki eikä sitä meinannut aluksi uskoa todeksi. Luultavasti ei ole lapsiimme koskenut koska lapsissa en ole mitään oireilua huomannut. Tietysti asiasta ei voi olla täysin 100 % varma. Sehän tässä huolettaakin ja suututtaa kovasti.

Toivotaan, että tuosta keskusteluavusta olisi jotain helpostusta tähän sekavaan ja raskaaseen oloon. Kaikkea sitä joutuukin kokemaan....

Varmaan tulee käymään niin että emme enää pidä yhteyttä ko. sukulaiseen. Kyseessä kuitenkin niin kauhea teko jota ei voi hyväksyä eikä antaa ikinä anteeksi. En halua nähdä enää tätä ko. sukulaista lasteni seurassa. Jo ajatuskin siitä etoo.

Vierailija
19/46 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioita on tullut esille ja kuinka lapsi oireili? Miten lapsenne voivat? Miten hän käytti lapsia? Sitä kun voi tehdä monella tapaa ja omat lapseni ovat pieniä mutta eivät liian, ja itse haluaisin että jotenkin osaisin ennakoida mahdolliset oireet. Voimia teille!!!

20/46 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojan pph:n poika tuomittiin pedofiliasta.

Ei kiitos sitä hoitopaikkaa enää.

Jostain kumman syystä tuli kiire saada meidän sälli pois sieltä.

Onneksi sain sisäpiiritietoa jo ennen tuomiota.