"Tuntematon numero" voi johtua siitä, että joku soittaa työpuhelimesta.
Onko täällä niin teinejä tai syrjäytyneitä mammoja, ettette tuota tiedä?
Jos joku soittaa numerosta, joka on keskuksen alainen alanumero, kännyssä näkyy vastaanottajalla usein teksti "tuntematon numero".
Eli soittaja voi olla tuttu, joka soittaa työpuhelimestaan. Tai vaikkapa kunnan viranhaltija (neuvolasta, päiväkodista tai hammashoitolasta).
Tärkeä asia jää viestimättä.
Viittaan siis ketjuun siitä, miksi osa ei viitsi vastata puheluun, joka tulee tuntemattomasta numerosta.
Kommentit (39)
ei auta
Mulla on salainen puhnro ja puhelinmarkkinointikielto. Ja silti puhelinmyyjät soittaa. Että ei tuo auta. Mutta joo, puhelimeen kannattaisi vastata. Esim. mieheni, soittaa usein tuntemattomasta numerosta, koska lentokoneesta SATCOMin välityksellä soitetut puhelut on aina salaisesta numerosta kun takaisin ei voi soittaa tietenkään.
Otin Robinsonin ja hyvin auttoi. Kunhan muisti vaan ottaa sen kaikkiin niihin numeroihin jotka mukana olevaan puhelimeen on käännetty.
valtion "firmassa", jossa lankanumerot ovat 020-alkuisia ja keskuksen alla. Kaikki numerot näkyvät. Samoin näkyvät mm. poliisin, Kelan, syyttäjänviraston, kaupungin, terveyskeskuksen ja koulujen numerot. Taitaa olla todella harvinaista, jos jossain ei näy... Kyllä ne yleensä niitä lehtimyyjiä tms on, jos omassa piirissä ei näitä salaisen numeron käyttäjiä ole.
Pollisit taas soittavat aina tuntemattomasta numerosta. Tuttavapiirissäni on useita poliiseja.
Miksi ihmeessä joitakin tuntuu vaivaavan ihan hirveästi, jos jotkut eivät halua vastata tuntemattomista numeroista tuleviin puheluihin? Eikö se ole ihan sen vastaamatta jättävän oma ongelma? Mun mielestäni kenelläkään ei ole koskaan mitään velvollisuutta olla aina vastaamassa puhelimeen vaan jokainen saa ihan itse päättää, milloin vastaa ja mihin puheluihin.
Sitä paitsi mä ainakin tiedän, jos odotan puhelua jostain hammaslääkäristä, labrasta tai vastaavasta. Jos tiedän, että sellainen puhelu on tulossa, vastaan kaikkiin tuleviin puheluihin, oli numero sitten tuntematon tai ei. Unohteletteko te muut sitten kovinkin usein odottavanne jotain tärkeää puhelua?
Mä olen tosin muutenkin epäilemättä monen mielestä ihan toivoton puhelinihminen. En nimittäin ilman hyvää syytä (ts. odotan tärkeää puhelua) juokse puhelimeen kesken aterian, suihkun tai tv-ohjelman tai ollessani maksamassa kaupan kassalla tai istuskellessani kaverin kanssa kahvilla, vaan soitan takaisin kunhan ehdin, jos soittajan numero vaan näkyy.
koulun terkkarin, lastenneuvolan, päiväkodin numerot näääkyvät kännykässä ihan ok, kun ne on sinne puhelimeen talletettu. Ei minkäänlaisia ongelmia, vaikka olisi mitä keskuksen alanumeroita hyvänsä.
jos siellä on vaikkapa hammashoitolan täti soittamassa akuuttiaikaa. Jos et vastaa heti, se aika menee jollekin, joka vastaa.
Tai minä esimeriksi en ala kuulumisia selostaa jonkun vastaajaan. Jos luppoaikana käytän työnantajan puhelinta ja soitan vaikka miehelleni tai kaverilleni, ja tämä ei jostain syystä vastaa, niin vastaajaan en ala selittää mitään. Enkä ole ainoa, joka karttaa vastaajia.
Kolmas pointti on, että moni ei kuuntele vastaajan viestejä. Ja vastaaja ei välttämättä ilmoita jätetystä viestistä heti.
No, onneksi minulla ystävät ja omaiset uskaltavat vastata puhelimeensa... jos eivät halua jotakin ostaa, sanovat niin ja sulkevat puhelimen. That's simple...
ap
koulun terkkarin, lastenneuvolan, päiväkodin numerot näääkyvät kännykässä ihan ok, kun ne on sinne puhelimeen talletettu. Ei minkäänlaisia ongelmia, vaikka olisi mitä keskuksen alanumeroita hyvänsä.
Meillekin näkyy nuo maitsemasi, mutta jostain syystä esimerkiksi oma, miehen ja hammashoitolan numero ei ilmoita kuin tuo "tuntematon numero".
Joku puhelinyhtiön viisas voisikin nyt valistaa, millä logiikalla se on noin.
ap
kaupungin keskuksen alanumeroita ja näkyvät ongelmitta, kun olen ne puhelimeeni tallentanut.
Meillekin näkyy nuo maitsemasi, mutta jostain syystä esimerkiksi oma, miehen ja hammashoitolan numero ei ilmoita kuin tuo "tuntematon numero".Joku puhelinyhtiön viisas voisikin nyt valistaa, millä logiikalla se on noin.
ap
jättäkööt viestin.
jos esimerkiksi tilatun tuotteen saapuminen jää kuulematta tai hammaslääkäriaika saamatta.
Ja kyllä minua kismittäisi, jos en saisi vaikka nyt kutsua juhliin siksi, etten viitsi vastata puhelimmen..
ap
Onko täällä niin teinejä tai syrjäytyneitä mammoja, ettette tuota tiedä? Jos joku soittaa numerosta, joka on keskuksen alainen alanumero, kännyssä näkyy vastaanottajalla usein teksti "tuntematon numero". Eli soittaja voi olla tuttu, joka soittaa työpuhelimestaan. Tai vaikkapa kunnan viranhaltija (neuvolasta, päiväkodista tai hammashoitolasta). Tärkeä asia jää viestimättä. Viittaan siis ketjuun siitä, miksi osa ei viitsi vastata puheluun, joka tulee tuntemattomasta numerosta.
alanumero ja kyllä vastaanottajalla näkyy ihan numero eikä mikään tuntematon numero.
koska ei ole varmaa, että asianomainen itse kuuntelee viestit.
Soitan asiakkaille estetystä viranomaisnumerosta. Mikäli puhelimitse ei asiakasta tavoiteta, tehdään harkinnan mukaan kotikäynti. Mutta eihän sitä sitten varmaan avata oveakaan jos ei puhelimeen vastata, voihan siellä olla vaikka tv-lupatarkastaja. :D
Aikuisen ihmisen pitäisi osata kieltäytyä puhelinmyynnistä ja muista epämääräisistä puheluista. Sanotaan vaan "Kiitos, mutta ei kiinnosta" ja painetaan puhelun lopetusnappulaa. Ei siis ole vaikeeta :) Näin saa kaikki oikeat puhelut läpi ja turhat puhelut loppumaan pikaiseen.
Ihan sillä että en vastaa puhelimeen jos en tiedä kuka soittaja on. Enkä välttämättä aina silloinkaan kun näen kun soittaja on. Se, että minulla on kännykkä, ei tarkoita että minun pitää olla aina tavoitettavissa. Lisäksi töissä saan puhua puhelimessa ihan riittämiin, en aina iltaisin jaksa - edes tuttujen kanssa.
minä en ainakaan sinulle iltaisin turhaan soittele. Soitan jos on asiaa.
minä en ainakaan sinulle iltaisin turhaan soittele. Soitan jos on asiaa. #24
Ja se sopii minulle oikein hyvin. Ystävät ja läheiset tietävät, etten ole mikään puhelimessa lörpöttelevä tyyppi. Ei kaikkien tarvitse olla kuten sinä :)
27
Työni puolesta joudun olemaan ajoittain yhteydessä poliisiin ja he minuun. Kun soittavat minulle, niin numero on yleensä "tuntematon"/"estetty".
Puhelinmyyjät soittavat nykyään harvoin "estetystä" tai "tuntemattomasta" numerosta. Yleensä numero kyllä näkyy, mutta sitä ei tunnista, joten voi olla vaikka mistä ja jos ei vastaa voi tärkeäkin asia mennä ohi.
Ihmettelen hieman, miksi ette hanki puhelinmyyntikieltoa. Itselleni on viimeisen kolmen vuoden aikana soittanut myyjä kahdesti, kun kävin tekemässä kiellon.
Vai onko tämä jokin periaate, josta vastaamattomat haluavat aivan ehdottomasti pitää kiinni?
kaikki numerot näkyy jos ei toisessa päässä ole erikseen estetty. Olen joskus huomauttannut lääkärille ettei numero näy , niin seuraavalla kerralla oli numero näkyvissä ,ihan sama kuinka monta vaihdetta on välissä. Omaan puhelimeen saa vastata tai olla vastaamatta ihan oma maun mukaan . Harvalla on päivystysvelvollisuus.
ei se mitenkään erityisen harvinaista ole, se on valintakysymys. Monesti se on fiksua piilottaa, monesti se taas vastaavasti on fiksua näyttää.
Ja lehtimyyjillä nykyisin numero useimmiten näkyy, koska moni jättää muuten vastaamatta.