Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUHTIKUUN HANIT elokuussa =)

Kommentit (150)

Vierailija
121/150 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on tullut taukoa kirjoittelusta mut täällä ollaan kuitenkin vielä :).

Kävin tänään alkuraskauden ultrassa. Edelleen on siis vuodellut ja parin viime päivän aikana olo etova olo on hieman helpottanut, muttei kuitenkaan kokonaan. Noh, sieltä löytyi kuin löytyikin vielä pikkuinen asukki kera sykkeen! :) Koko oli 18mm ja vastasi viikkoja 8+4. Gyne huomasi muutaman liikkeenkin. Hassua, siellä se köllötteli. Nyt vielä np-ultraan asti pelko persiissä mennään ;D ehkä sen jälkeen uskaltaa vähän paremmin nauttia tästä ja ehkä sen jälkeen uskaltaa kunnolla tajuta että kaikki ok, kunhan sit vaan kaikki olis ok vielä silloin.

Sekavaa sepustusta.

Väsyttää aika tavalla nyt. Täällä on puhuttu mikä maistuu ja mikä ei. Mulla tuo vaihtelee jopa päivän mittaan tosi paljon. Irtokarkit ja kahvi on ainakin sellaisia mitkä on jääneet toistaseks kokonaan pois, ja en oikein keksi mitään mikä maistuis koko ajan...no, ehkä jätski on kuitenkin yksi sellainen :).

Onnea kaikille niille, joilla on syke löytynyt ja kaikki ok!! Ihania uutisia kyllä!! Ja tsemppiä niille, joilla on lähiaikoina ultra, toivotaan että kaikki on hyvin!!

fantasy, voi yökkis sun ekaa päivääs!! Toivottavasti jatkossa ei tarvi halailla pönttöä ainakaan töissä, eikä välttämättä kotonakaan. Huh, miten sä pystyt oleen syömättä noin kauan aamulla?? Ei vaan, kaikki on erilaisia :). Mun täytyy kyllä syödä melkein jatkuvasti jotain, enkä uskalla kyllä kohta vaakaan mennä, heh.

Kaikille kipeille ja flunssaisille paranemisia ja jokaiselle pahoinvoivalle tsemppiä! Kyllä se siitä.

Pampa 8+4 :)

122/150 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yhä... Pitkä työpäivä tehty ja aika väsy olo... Mutta ihmeen reippaasti jaksoin! Oikein ihmettelen!

Mulla on koskenut eilisesta ylävatsaan, vatsaportin seudulle... Sama oli kuopuksen odotuksessa... Stressiksi se silloin "diagnosoitiin" ja onhan tuota stressiä taas ilmassa ollut. Sellaista säntäilyä töissä ja vähän opiskeluhässäkkää siihen päälle. Tää on kunnon härdelli viikko -ai että mä oon onnellinen kun päästään siihen perjantai-iltaan! Niin, tottakai toi mahakipu vähän pelottaakin, et jos se on merkki esim. kohdunulkoisesta... :( Tosin siinä ed. raskaudessa th sanoi, että kohdunulkoisen kipu olisi keskemmällä vatsaa... En tiedä... Täytyy kysäistä, kun soittelen neuvolaan loppuviikosta.

Fantasylla ollutkin railakas työpäivä... Jaksuja! Mulla auttaa banskun popsiminen tosi säännöllisesti.

Ja sit joko tuolla masussa ei ole kaikki hyvin tai sit nää akurannekkeet auttaa tosiaankin... Tosi pahoja "nyt tulee yrjö -huh, sainpas pidäteltyä" -kohtauksia ei ole tullut. Olen pitänyt nyt näitä rannekkeita kahtena yönäkin päivien lisäksi. Kannattaa Orkidea (ja muut kovasti pahoinvoivat) kokeilla! Mä tilasin nää osoitteesta pahoinvointirannekkeet.fi

Voi kun oltais jo kolmisen viikkoo eteenpäin ja pääsisin ekaan ultraan nla-lääkärille... Esikoisesta kävin yksityisellä, tokasta en päässyt, sillä ko. yksityisellä ei silloin tehty raskausajan ultria. Joo, täällä ei oo kuin tuo yksi vaihtoehto... :D Tai on muitakin yksityisii, mutta ei niillä ei naistentautien lääkäriä. Nyt en ole edes soitellut ja kysellyt, kun budjetti tosi tiukalla.

Velmutar 7+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/150 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään testiin pärähti plussa, eikä edes aamupissasta ollu ja todella vahva viiva joka ilmesty heti testiin.

Tää on aivan uskomatonta että mä testasin plussan...

Meillä yritysta takana nyt n. 3,5 vuotta ja useita keskenmenoja takana, mutta pitkään aikaan ei ole näin vahvoja oireita ollut, ei tainnu olla edes esikoiselta.

Meillä siis yksi lapsi ennestään, ja poitsu nyt 5 vuotias.

Oireita löytyy laidasta laitaan, pahoinvointia ei ainakaan vielä ole ollut. Mutta rinnat tosi arat, varsinkin kun illalla rintsikat riisuu, ni ne sillain lörpähtää ja tuntuu tosi painavilta ja mahan vihlontaa ja repäisykipuja ollut nyt kahtena iltana. Mutta oikeastaan tiesin jo tämän ennen testiäkin että olen raskaana, jotenki olin vaan ihan varma siitä.

LA ois laskurin mukaan 29.4.10 ja pohjois-pohjanmaalta kotosin ja OYS synnärinä. Toivotaan että tämä pikkunen nyt siellä matkassa pysyy.

Eli nyt mennään 4+5 viikoilla ja alussahan tämä tosiaan on, mutta avoimin mielin ja koitan todellakin pysyä matkassa nyt loppuun asti muiden kans!

Tsemppiä kaikille!!!

tollukka

Vierailija
124/150 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hengissä siis... pahoinvointi alkoi, esikon aikaa ei näin aikasin alkanut edes. mut mun olo ei oo hyvä. ei oo ainakaa vielä tarvinnu oksentaa mut tasaiseen on etovaa oloa. mikään ei meina alas mennä. pirtelön just join mut silti oli vähä aikaa hyvä olo mut takas tuli huono olo.. :( meinaan et jos huononee olo nii hommaan sen pahoinvointirannekkeen.

6+1

p.s synnytän OAS- Oulainen

Vierailija
125/150 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa tää pahoinvointi, kun mikään ei tunnu auttavan hetkeksikään. Töistä olen joutunut jäämään sairauslomalla, ja aamusta iltaan vaan kuvottaa ja etoo aivan kaikki. Väkisin oli tänäänkin pakko käydä antamas verikokeet labrassa, kun pienikin kävely ja jopa seisominen on täysin mahdotonta.

Maanantaina meillä oli eka ultra, ja kyllähän sieltä yksi sykkivä sydän löytyi =) Viikotkin vastasi täydellisesti (6+3). Nyt vaan kun jaksais pysyä mukana. Iloita en vielä oikeen osaa, kun edellinen meni kesken, vaikka sikiö kehittys normaalisti koko ajan.

Harmittaa vaan kun rakennetaan just taloa, niin en pysty auttamaan raksallakaan. Ja mies on sitten joutunut ottamaan vastuuta siellä enemmän. No ihanaa päästä muuttamaan sinne joskus ennen joulua, niin on tilaa reilusti myös uudelle tulokkaalle =)

rv 6+5

Vierailija
126/150 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pahoinvointi vienyt kaikilta muiltakin voimat, kun ei täälläkään jaksella paljoa kirjotella? Ehkä me toivutaan tuossa muutamien viikkojen päästä =)

Pampa, juuh huomasin sitten vaikeimman kautta, että pakko se on sitten alkaa syömään aamulla jotain ennen töihin lähtöä... Tokana päivänä söin kyllä omenan aamulla, mutta oksensin sen heti töissä rankemman kautta ulos ;D.. Tänään sitten, en syönyt vielä kotona, mutta kaupunkiin päästyäni pääsin juuri ja juuri picknikiin hakemaan karjalanpiirakan - just ois muuten jalat lähtenyt alta :D... Mä käyn vielä joka päivä vaa-alla, mutta katsotaan nyt jos tää raskaus (toivottavasti!!!) tästä jatkuu - pitänee lopettaa se vaa-alla käyminen.. Nyt paino onkin jo vähän alkanut nousee....

Aurinko77, ihanaa kun saat olla vaan kotona ja oleilla =))) *kateellisena*

ON: Samaa rataa mennään... Maanantaina oli neuvola, mutta eihän siellä täytellä kuin niitä papereita ja saadaan toinen mokoma =)! Tää oli nyt mun oman neuvola-tädin sijainen, joka mut otti kiirreellisesti.... Kun soitin "niin myöhään"....

fantasy rv8+6 = WHOHOOOOO huomenna tasan rv9 =))))

Vierailija
127/150 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasainen heikotus/yökötys täälläkin energiaa säätelee, mutta onneksi en ole oksennellut. Mietin juuri, että näistä alkuoireista on vielä piiiitkä matka maaliin. Tällä hetkellä ei voi tehdä vauvan hyväksi muuta kuin syödä terveellisesti ja kohottaa kuntoa. Miten te muut olette valmistautuneet?

Raikkaat kurkut, karviaiset ja jugurtti maistuvat, mutta lihasta ja lämpimästä ruuasta seuraa äklötys. Eipä sureta viini-illoista luopuminen, kun koko ajatus saa voimaan pahoin ;). Luonnon mainioita keinoja!

Malttamattomana odottelen neuvolaa, jotta odotukseen tulee virallisempi sävy. Olishan se miehellekin tarpeen käydä terveystarkastuksessa, mutta pistää kovasti vastaan!

Pomppu rv 7

Vierailija
128/150 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai tosin, en edes aikonu sitä vielä soittaa ollenkaan, mut oli pakko kun huomasin että noita allergia lääkkeitä mitä käytän, ei voi syödä raskaana ni oli pakko soittaa et saa toiset lääkkeet.

Samalla juteltiin näistä jutuista ja neuvolan täti oli sitä mieltä että on tosi hyvä merkki et noin pian testi näytti plussaa ja vielä että ilmestyi heti viivat. Tänään on ollu pientä kuvotusta aina syönnin jälkeen...

Ja rinnat kipeytyy entisestään.

Mun neuvolassa on niin että mulla eka neuvola kuukauden päästä, jolloin myös pääsee kurkkaamaan ultralla. Neuvolassa oma ultra ja ovat ruukannee siinä ekassa neuvolassa päästää kurkkaamaan että mikä siellä on =)

Sitä aikaa odotellessa.

Täti vaan tuumas et LA muuttui päivällä, on nyt 28.4 ja eli nyt olis viikkoja sit se tasan 5, että elän nyt sen mukaan sitten!

Nyt tutimaan, että jaksaa aamulla taas herätä joten tsemppiä kaikille ja hyviä öitä!

tollukka ja tasan 5!

Vierailija
129/150 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, omaan napaan suorilla...Oksensin tosiaan viikon lähes joka päivä aamuisin. Nyt sitten ei ole ollut pariin päivään oikein mitään oireita. Alavatsaa on välillä vihlonut ja repinyt. Pelko hiipii persuksiin ja keskenmeno on tottakai ekana mielessä. Tosi kivaa...Heti, kun on parempi olo, niin sekään ei kelpaa. Yritän ajatella, että niin kauan kuin ei tosissaan koske ja ole vuotoa, niin kaikki ok.

Normaalia kun tuntuu olevan sekin, että oireet tulevat ja menevät, loppuvat ja alkavat taas. Pahintahan sitä vaan tässä vaiheessa raskautta ajattelee. Eniten ärsyttää, kun ei ole vielä mitään havaintoa, millon pääsee ultraan kattomaan, onko kaveri ok. Veikkaan, että kunta tarjoaa mahdollisuuden joskus sadannella kahdeksannellakymmenennellä viikolla...=(

Huoh.

Vierailija
130/150 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin nyt kysellä täältä vastauksia kun kävin tänään varhaisultrassa. Kaikki kai hyvin koska syke näkyi ja muuten ok mutta ei vastannut menkoista laskettuja viikkoja. Piti siis olla 7+2 mutta olikin 6+1. :/ Onko tässä jotain paniikkia? Syke kuulemma hyvä mutta gyne sanoi ettei ehkä kannata liikaa vielä kertoa... ?? Eikö se ole hyvä jos syke näkyy ja muutenkin kaikki hyvin? LA heitti 5 päivällä koon/lasketun viikon välillä. Kommentteja?

131/150 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin vain tulla ilmoilemaan että esikoista odottavat tervetuloa myöskin tuonne ---> http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viestiketju/1035505/esikoisen_la…

täältä pinosta löytyyki monta tuttua vauvakuume-palstan esikoishaaveilijoista =)

ihanaa ja turvallista raskausaikaa kaikille muillekkin :)

Vierailija
132/150 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Fantasy, täällä on ainakin etova olo ja koko päiväinen väsymys vienyt voimat kirjoitella.. ja epätieto kalvaa.. Odottelen kuumeisesti ens maanantaita kun pääsee kurkkaan onko masussa joku tyyppi vai ei.

Neuvolatäti kyllä kannusti, että oireista päätellen olen hyvin raskaana:) Tuli parempi mieli, vaikka tiedänkin että kaikki ei välttämättä ole hyvin vaikka rinnat on kasvaneet ihan julmetusti ja mitään ei pysty syömään!

Orkidea, mullakin oireet menee ja tulee.. eilen oli hiukan parempi päivä, johtunee siitä että viimeinkin pystyin keskiviikkona syömään jotain kunnollista kun neuvolajännäyksen jälkeen ei hetkeen ollut paha olo. Iltaa kohden etominen taas yltyi..

ja Monny, mä tulen esikoisiin jos vaan maanantaina joku pyrstö tai räpylä tuolla masussa heilahtaa :D

Eka neuvola siis takana ja hyvin meni :)

Outii ehkä jotain 7+2

Vierailija
133/150 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä samaa rataa. oireita ei tunnu ja päiviä ultraan lasketaan.

Hiukan surumielellä viimepäivät ollu, isosiskoni sai keskenmenon. hän oli noin 1½vk minua jäljessä, eli la olisi ollut 10pvän päästä omastani.

FLunssa ohi, ainakin ensimmäinen aalto :)

Pikkuruinen TOukka 8+0!!!! :)

Vierailija
134/150 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poguito_Larva, todella surullista että siskosi sai keskenmenon :( Olisi varmasti ollut kiva odottaa yhtäaikaa, mutta vielähän sisko ehtii =)

Fantasy, hui miten pahaa oloa sinulla on. Jaksamista työpäiviin !

En ole käynyt kirjoittamassa kun ei oikein ole muuta asiaa kuin OKSETTAA aivan kokoajan. Neuvola aika mulla vasta ens kuun lopussa ekan kerran, tosin varhaisultra tehdään vielä ennemmin.

Aikaisemmin ei ole tämmöistä ollut, ettei tee mieli syödä. Pakko on, sillä esm. appelsiinimehu helpottaa aamulla oloa.

Maha näkyy jo =) Hullua mutta totta, eikä ole kuvittelua vaan niin on aina ollut että alkaa jostain syystä pömpöttää ja saa olla tarkkana mitä laittaa päälle ettei muut osaa katsoa että odotan ;)

anni76 sanoit että LA siirtyi viikolla taaksepäin, minusta se ei ole ollenkaan paha juttu, pieni voi olla sellaisessa asennossa ettei mittaus onnistu kunnolla ja jos menkat on vähääkään epäsäännölliset voi hedelmöitys olla tapahtunut aivan eriaikaan mitä luullaan. Minulla ainakaan ei hedelmöitys ole tapahtunut silloin kun olisi pitänyt, sillä se ei ole mahdollista =)

Pienelläsi kuiten syke näkyy ja se on pääasia.

Jaksamista kaikille muillekin pahaan oloon

Vierailija
135/150 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys vaan kaikille!

Täällä ihan samoja fiiliksiä. Välillä oireet katoaa ja sit taas alkaa kuvotus.. =)

Pampa: Onnea sykkeestä!!

Velmutar: Mulla myös välillä koskee ylävatsaan, vähän niin kuin siellä painais joku..? Oon ajatellut, että koska tää maha on jo niin pullistunut niin josko nuo sisäkalut hakee paikkaansa? Tai sit kun tää maha on vaan noussut niin se painaa ja ahdistaa tohon ylös. Mulla on tullut aina alkaraskaudessa sellainen painon tunne tuohon ylämahaan ja tuntuu ettei happi kulje kunnolla. Pitää välillä mennä pihalle hengittelemään!

Muuten mennään samoilla oireilla: etovaa oloa, väsymystä ja yöllistä vessassa juoksua.

Huh, tuntuupa oudolta kirjoittaa viikoksi jo 8+6, kun on alotellut tässä ketjussa joskus viikolla 4.. Niin se aika vaan menee! =) Viikon päästä eka neuvola, sitä odotellessa!

Hyvät voinnit kaikille, nyt lähden bodypumppiin ja sieltä bodybalanceen!

Aurinko 8+6

Vierailija
136/150 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa. Hiljaista tuntuu täällä olevan, vaikka ymmärrän hyvin kun kaikilla tuntuu olevan väsymystä ja pahoinvointia. Minulla myös, oksentaa ei onneksi ole tarvinnut, mutta kahvi ei ole maistunut enää vähään aikaan ja etoo vähän väliä.

Mielialat heittelee, oon välistä tosi herkällä päällä.

Viikon päästä ois jo neuvola, miten muuten te joilla on jo lapsia, oletteko ottaneet lapsianne neuvolakäynneille mukaan?

Nekkunen rv 7+1

Vierailija
137/150 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit neuvolakäynneistä lasten kanssa. Meillä oli esikoinen mukana vain viikon 12 ultrassa, mutta ei yhdelläkään neuvolakäynnillä. Reilu vuotinen poika olis "tuhonnut" koko neuvolan eikä minun ja kätilön jutuista olis kyllä jäänyt mieleen mitään joten jätän tästäkin edes lapset kotiin vaikka tosin vanhempia ja "viisaampia" jo ovatkin, mutta pääseepähän itse jonnekin ilman lapsia!! ;)

Hei ja se joka päivittää tota listaa niin vois vaihtaa mulle sen la:n 5.4 =)

Aurinko

Vierailija
138/150 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin pahoinvointia ja väsymys on aivan hurjaa. Me oltiin lomalla mun vanhemmilla, mutta en vielä kertonut vauvauutisia kumminkaan.. Ei ne edes epäillyt mitään vaikka vetelin 2h päiväunia ja puhuin jotain meidän nykyisten vaunujen myymisestä ja tuplien ostosta. Taisivat olla niin pojan lumoissa kun harvoin näkevät, että meni osa jutuista ihan ohi. =) En ois jaksanu sitä hössötystä ja sit oli hieman vaaleanpunaista vuotoa yhtenä päivänä joten ajattelin että pidetään vielä omana tietona. Melkein kaikki mun kaverit siis tietää, ne jotka osaavat suhtautua tähän lyhyesti onnittelemalla..äidit taas hehkuttaa liikaa, sitä en jaksa.=)

Mä tulen ottamaan aina pojan neuvolakäynneille mukaan kun ei taida olla muutakaan vaihtoehtoa.. Toivon että ekan ultran aikaan saisin pojan jonnekin tai edes jonkun tutun mukaan sinne sairaalaan olemaan odotushuoneessa pojan kanssa sen aikaa kun ultrataan. Mut kait vaan pakko ultraankin mukaan ottaa jos ei onnistu, vaikka ei sinne sais lapsia viedä..

Mä en saa nukuttua yöllä/aamuyöllä. Poika on alkanut kitistä ja pyöriä levottomasti klo 3-4 aikoihin ja herään siihen enkä saa enää unta. =/ Mahtaa olla tänään paha olo sitten kun on niin väsynyt, mulla ainakin unen määrä vaikuttaa pahoinvointiin.. jos valvoo esim liian myöhään ja on todella väsynyt niin alkaa etoa. Makuulla olo sit monesti on auttanut sen pahimman "aallon" yli.

Huomenna pojan neuvolassa kerron raskaudesta samalla.=)

Omppulin 8kk äiti & Pikku 6+2?

Vierailija
139/150 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, tänään sit on se kauan odotettu varhaisultra ja selvii millä viikoilla sitä mennään :) Hui että osaakin aina vaan tää jännittää niin kovasti!

Tulen sitten myöhemmin kertomaan terveiset Naistenklinikalta :)

Minni

Vierailija
140/150 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Tänään kaikenlaista jännittävä edessä.. Opiskelut jatkuvat taas ja jännä nähdä kuinka luennoilla istuminen sopii tähän olotilaan.. Täytyy ainakin laittaa mukavat pöksyt jalkaan, että ei ala ahdistaa..ja ottaa evästä mukaan..

Vielä jännittävämpi juttu on varhaisultra, johon menen illemmalla.. Eilen aamulla alkoi verinen vuoto.. tulee siis ultra juuri oikeaan aikaan, toivottavasti kaikki hyvin! Tulen kertoilemaan miten meni...

Outii jännittää!