*_*__MARRASmasut viikko 33__*_*
NIMIMERKKI______LA______KUINKA MONES_____SYNNYTYSSAIRAALA___SP VEIKKAUS
papu’08’09_____1.11._____2._____KSKS_____poika
Mari88________1.11._____1._____VKS______tyttö
paakkis________4.11._____3._____KOS
anskupa_______4.11._____1._____Oulaskankaan sairaala
odessa________4.11._____3._____Kätilöopisto
Suhmura______5.11._____1._____K-S KS
Aippu77_______5.11._____2._____TYKS
pikkupippuri___6.11._____3._____SAS_____tyttö
Misu&masu___6.11._____3.______Ruotsi____poika
sirppis_______6.11._____5.______Oulaskankaan sairaala
julianna1______8.11._____1._____Jorvi
Nennu77______8.11._____3._____KOKS_____poika
anilja_________9.11._____3.______K-P KS
Adara________9.11._____2.______KSKS
uma81_______11.11._____2._____K-P KS
murumakkarat_11.11._____3.____TAYS
riina_________11.11______1._____TAYS
Piitaliina______13.11._____4._____NKL____poika
Lotta________14.11._____3.______Kätilöopisto
Kirsiliini______15.11._____3._____KOKS
peppipihlaja__16.11._____4._____KSKS_____tyttö
Nemilia______17.11._____1.______Kätiöopisto_____poika
OmeNainen___18.11.____3.______TAYS
Nyyny_______18.11._____2._____TYKS
Huldahuoleton_18.11.____3._____TAYS_____tyttö
Irish79_______19.11._____1._____KYS
Jane_________19.11._____1._____?______tyttö
Helene4______20.11._____4._____LUS
joleen/joors1__20.11._____2._____HYS
MaggyOo_____21.11._____1._____KOKS
jenskae_______21.11._____2._____Kätilöopisto
UnelmaSäleikkö_22.11.____1._____TAYS
Jumppis______22.11._____3._____KHKS____tyttö
HeMuliini_____22.11._____4._____Kätilöopisto
Jonsku82_____22.11._____5._____TYKS_____poika
minitassu_____23.11._____2._____OYS
Aotearoa_____24.11._____4._____TYKS_____tyttö
höttis____24. tai 29.11.____2.____Jorvi
Santsuli______26.11._____1._____Lohja
toscana_______26.11.____1._____KSKS
Marsupialia____26.11.____1._____OYS_____poika
susbell________26.11.____1._____Kätilöopisto____poika
Höpö_________26.11.____3._____Jorvi
Eveliina87_____28.11.____1._____Raahen sairaala
xarda_________29.11.____1._____KHKS
Pinky´s mom___29.11.____1._____NKL_____poika
kaisuliini______29.11.____1._____SAS
epeli09_______29.11.____1._____NKL____tyttö
Kommentit (22)
Perheen miesväki lähti katsomaan taikuria naapuripaikkakunnalle ja täällä ihana rauha! ... Pitikin kirjoittaa!!! Juuri soi puhelin ja mies soitti, että kuopus oksentaa ja ovat tulossa kotiin päin.. Se siitä rauhasta. No tarvii sanoa, että on ollut IHANAA, kun on ollut kesä! Meillä pojat kovia sairastamaan kaikenlaisia liikkuvia tauteja syksy-talvi-kevät, mutta kesät ollaan yleensä päästy helpolla. Eli kyllä sitä täytyy tota vesisadetta, koulujen alkamista ja tauteja uskoa, että syksy alkaa olla täällä!
Joku kyseli säilömisestä. Meillä on talon kaupanpäällisenä tullut aika mukavanlainen puutarha, josta löytyy herukkaa, vattua, tyrniä, aroniaa, karviaista, omenaa, rapaperiä ym. Ja joka sorttia enemmän kuin itse tarvitaan. Syksyisin onkin aina jonkin sortin härdelli päällä, että kaikki saadaan säilöttyä johonkin osoitteeseen. Tänä vuonna meikäläisen osallistuminen ollut heikkoa, mutta kuluneen viikon meillä oli miehen kaks parikymppistä serkkua kotiorjina! Maksettiin vähän palkkaa ja tytöt hoitivat lapsia, keräsivät marjoja, petsasivat listoja, maalasivat punamultaa ym. hommaa, joka oli kaavailtu meikäläiselle. Mun puolesta olisivat saaneet olla pidempäänkin:)
Peppipihlaja: Vielä tän raskauden alkuvaiheessa olin kohtuullisen varma, että en ole viimeistä kertaa raskaana, mutta nyt alkaa olla sellainen olo, että voi vaikka ollakin niin.. Vannomatta paras, mutta ainakin jokunen vuosi saa vierähtää ennen kuin itseni tähän olo tilaan taas haluan (jos koskaan). Esikoisesta nautin koko raskausajasta ja olin hehkuvan onnellinen! Silloin ei ollut mitään isompaa kremppaa, joten mikäs siinä ollessa ja heti synnytyksen jälkeen seuraava toivotettiin tervetulleeksi (ikäeroa pojille tuli 1 vee 8 kk). Tokasta menikin sitten aika samaan malliin kuin nytkin. Appiukon naisystävä totesikin muutama viikko sitten, että ette sitten yhtään miettineet, kun tähän taas aloitte!? Eli kova kannustus on sieltä puolelta..
Kestovaippoja olen käyttänyt ja nytkin suunnitelmissa. Vaikka muuten kyllä ompelen jonkun verran, en ole ommellut muuta kuin imuja, joten en osaa auttaa (kuka mahtoi olla kun kyseli). Taskuvaippojen nimeen vannon, meillä on ollut käytössä Fuzzi Bunz- vaipat ja paljon kaikenlaista on lisäksi kokeiltu!
Nyt kotona möllötellessä alkaa mieleen hiipiä tuttu sosiaalisen elämän kaipuu, mikä kotiäitiydessä osaltani on ollut kaikista raskainta. Asumme 5 km päässä pienen kunnan keskustasta, ihan maalla. Lähistöllä ei ole lapsiperheitä, joten aina täytyy ajella jokunen kilsa, jos mielii lapsille tai itselleen seuraa. Lasten kerhot ja muskarit sekä omat jumpat ovat olleet kotona ollessa henkireikä. Niiden lisäksi paikkakunnalta löytyy muutama lapsiperhe, jonka kanssa kyläillään, mutta silti.. Aikuisseuraa tulee välillä huutava ikävä.
Tämmöisiä täältä. Kirjoitelkaahan ahkerasti - on mukava lueskella kuulumisia!
-HH 26+4
Olipa lohduttavaa lukea että muitakin "raihnaisia" löytyy... Itse olen nyt sairauslomalla äitiysloman alkuun saakka, olo on uskomattoman kehno. Valvon yöt ja päivisin en saa levättyä, liitoskivut tuntuu repivän kahtia koko kropan ja pahoinvointi on tullut takaisin. Lisäksi vielä närästys, selkäsärky ja supistukset niin homma on valmis... Vauva kuitenkin voi onneksi hyvin, potkii riemuissaan aamusta iltaan ja yötkin kaupan päälle :) ! Lääkärissä olen joutunut ravaamaan alvariinsa ja sisätutkimuksia ja labrakokeita on tehty kyllästymiseen saakka, hyvä kuitenkin että tarkastavat ja kaikki onkin ollut ihan kunnossa.
Olenkin nyt tullut vakaasti siihen lopputulokseen, että tämä on ehdottomasti viimeisin kerta kun raskaaksi enää tulen, nyt on lapsiluku täysi ja siirryn sillä saralla eläkeläiseksi.
Ensi viikolla taas neuvolaa ja viikon päästä 4D ultra, onkin taas mukavaa nähdä pikkuinen! Synnytys on ruvennut jännittämään, sekin on merkillistä, aiemmin en ole synnytyksiä pelännyt lainkaan.Ehkäpä nyt ikä tekee tehtäviään tässäkin asiassa ja onhan viime synnytyksestä vierähtänyt jo yli 6 vuotta...
Näissä mietteissä uuteen viikkoon!
Peppipihlaja ja villi Toukka 26+6