Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kysytäämpä täältäkin

12.04.2006 |

Haluaisin tietää tosta foolihaposta. Oon nyt parista lehdestä lukenut että se olisi tärkeää tulevalle vauvalle. Niin koska olette alkanut käyttämään sitä jos esim ette saa sitä tarpeeksi vihanneksista? Kun olisi hyvä kuulemma jos sitä nauttisi jo ennen raskautta? Ja jos syötte kasviksia niin missä sitä olisi kaikista eniten että ei tarttisi turvautua mihinkään ravinto lisään?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis minulla käytössä apteekista Multivita special 2+ monivitamiinivalmiste, joka tarkoiettu raskautta suunnitteleville ja raskaanaoleville sekä imettäville äideille. Jatkan sen syömistä edelleen (rv 16)

Tässä yksi lista foolihapon lähteistä:

vihreät vihannekset, persilja, lehtikaali, kukkakaali

palkokasvit

soija

paprika

kokojyvävalmisteet, leseet

vehnänalkiot

useat hedelmät

mustikka ja muut marjat

hiiva

munankeltuainen

maksa

munuaiset.

Vierailija
2/3 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittääkseni varsinkin vauvan keskushermoston kehittymisen kannalta. Googlettamalla löytyy aiheesta aika hyvin tietoa, mutta näin pikaisesti sanottuna sitä saa hyvin muun muassa vihreistä vihanneksista, palkokasveista, täysjyvätuotteista. Minäkin olen kuullut, että aina parempi jos sitä saa ravinnosta tarpeeksi jo ennen raskautta, mutta ainakin sitten raskausaikana kannattaa syödä monipuolisesti, koko ajan. Itse en kuitenkaan ole koskaan raskausaikana syönyt sitä pillereiden muodossa vaan olen yrittänyt syödä vain mahdollisimman paljon noita vihanneksia, hedelmiä ja ruisleipää, tosin mitään saantisuositusmääriä en ole mitenkään laskeskellut. Joskus olen katsellut apteekissa noita raskaanaoleville tarkoitettuja monivitamiinivalmisteita ja niissä monessa näyttää olevan mainittuna tuo foolihappokin erityisesti eli jos ravinnosta ei saa sitä tarpeeksi niin purkista ainakin löytyy.

Tässä yksi linkki, josta löytyy tietoa hyvistä lähteistä ja noista suositusmääristä myös raskausaikana.

http://www.tohtori.fi/?page=6746948&id=8846885

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy kipasta apteekissa ja hakea sitä multitabs juttua. Pillerit loppuu 28 pvä tätä kuuta ja sitten 1kk kumin kanssa ja sitten alkaa yritys. Että taitaa olla oikee aika hakea multitabsia