Jos nyt tekisit raskaustestin ja se olisi positiivinen, niin
mitä miehesi sanoisi, kun asian hänelle ilmoittaisit?
Entä mitä mieltä itse olisit?
Kommentit (48)
Ei olisi suunniteltu lapsi, mutta eipä varmaan haittaisi.
Itse olisin varmaan valmis aborttiin. Lapsia on neljä, kiintiö täynnä ja ikääkin päälle 40v.
Olen tehnyt 2 negatestiä tässä muutaman päivän sisään ja nyt odottelen menkkoja alkavaksi eli plussatesti olisi enemmän kuin toivottu yllätys.
mulle on tehty sterilisaatio ja seksiäkin on ollut joskus aikaa sitten.en olisi yhtään iloinen, varaisin ajan keskeytykseen.
molemmissa päissä oltaisiin aika hiljaa...vain raksutus kuuluisi.
Olisihan se jonkinlainen järkytys. Kolmas lapsi ei ole kuulunut suunnitelmiimme ja nyt sellainen tulisi.
Aiemmin ajattelin että vahinko olisi ihan kivakin asia (mies kun ei lisää lapsia halunnut ja minä olisin ehkä voinut yhtä vielä toivoa), mutta nyt olen tyytyväinen nykytilanteeseen joten vahinkoraskaus ei ole toiveissa. Jos kuitenkin se testi plussaa näyttäisi niin sitten suunnattaisiin ajatukset uutta vauvaa kohti ja todennäköisesti oltaisiin pian tyytyväisiä tilanteeseen.
ja ainakin tuo mahaa silittää..
rv 26 menossa.
Sillä selviäisi se pohdinta, että vieläkö sitä kolmannen...
Hirvittäisi vauva-aika, ahdistun aina siitä sitovuudesta ja saatavilla olemisesta.
Ja huolettaisi miten kohdussa oleva kuparikierukka vaikuttaa raskausaikana, se on jonkinlainen km-riskiä lisäävä juttu.
miten tsemppaisin itseäni jatkamaan kotona ja pelkäisin ettei tuleva lapsi olisikaan terve. Sitten olisi onnentunnettakin. Mieheni tukisi minua. Ajattelisin, että kyllä tästä selvitään hyvällä valmistautumisella, kunhan lapsi vain olisi terve. Toivoisin parasta.
Kolme lasta jo pienehköillä ikäeroilla.
minä ehkä hiukan ällistynyt. 5 vuotta on yritetty kolmatta lasta. Olen jo luopunut toivosta. Ja nuorimpi menee nyt kouluun, niin että olen alkanut ajatella että voisin ehkä mennä minäkin kohta aikuisopiskelemaan tai edes joku ilta jumppaan, kun vuosi pari menee. Saattaisi positiivinen testi aiheuttaa nyt sekavia tunteita.
Sen tiedän että aborttia en edes harkitsisi.
vaikka ei sinänsä haluaisi lasta. Ensiyllätyksen jälkeen siis.
itse olisin varma että todellinen ihme on tapahtunut.
Eikös toi juttu oo jo aika selvä. :)
RV 19+ 1
mies sanoi että aha ja myöhemmin ihmetteli miten tässä näin tuli hölmöiltyä. Mutta positiivisesti yllättyi kuitenkin. Itse olen vieläkin vähän shokissa.
Huolehtisi minun kunnostani, taloudellisesta pärjäämisestä, minun opiskeluistani. Lopulta kuitenkin olisi ihan iloinen ja odottaisi vauvaa innolla.
Itseäni harmittaisi, että lapsille tulisi näin pieni ikäero, esikoinen nyt 10kk, ja haluaisin keskittyä häneen. Olisin huolissani myös samoista asioista kuin mieheni.
Pitäisimme kuitenkin ehdottomasti lapsen.
ajankohtainen kysymys muuten, sillä vähän pelkään jos olenkin raskaana...
Ei olis tipan tippaa innostunut, varmaan enempiki vihainen ja järkyttynyt.
Minä itse.. vaikea sanoa. Tavallaan haluaisinkin vielä neljännen lapsen. Tai en edes tavallaan, vaan haluaisin. MUTTA, ensinnäkin en ihan vielä (lapset 6v, 5v ja 2v) ja toisaalta en missään nimessä jaksaisi miehen kanssa sitä riitaa, mikä asiasta nousisi. Tiedän kokemuksesta, koska meidän toinen lapsi oli täysi vahinko, söin pillereitä ja silti tulin raskaaksi. Oli kauheat ekat 3kk, kun mies lähes painosti aborttiin.
mies lähtee kohta ulkomaankomennukselle ainakin puoleksi vuodeksi, mä jatkan opiskeluja. Mut mies ehtis toivottavasti kotiin ennenku lapsi syntyisi. Mutta hiljaisuus valtaisi.
mutta itse hermostuisin, masentuisin ja tekisin kyllä abortin. Ei enempää kuin kaksi lasta kiitos!