Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

haluan tuhota keskellä pihaa olevan murkkupesän. ov

Vierailija
10.08.2009 |

miten siinä parhaiten onnistun?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maahan, jolloin kaikki murkut jäätyy talven aikana. Ainakin jos asut Suomessa.

Vierailija
2/17 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yksi vinkki on lapioida pesä joko jätesäkkiin tai kottikärryyn. Sitten siirtää pesän joko siinä säkissä tai kottikärryissä jonnekin muualle. Jos siirtää lähelle, käy kottikärryt. Jätesäkin voi laittaa peräkärryyn ja ajaa autolla jonnekin huitsin nevadaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin että voi kaataa kiehuvan kuumaa vettä päälle.

Vierailija
4/17 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenhän mahtaa perennojen käydä jos kaataa kiehuvaa vettä päälle?

Vierailija
5/17 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muurahaispesästä vain osa näkyy maan päällä. Se jatkuu maan alle ja kiehuva vesi häiritsee vain sitä ihan pintaa. Vesi itsessään ei ole pesälle ongelma, siellähän se on ulkona vesisateessakin.

Vierailija
6/17 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin murkut häipyy. On kyllä suuremmanluokan ympäristörikos, eikä ne perennatkaan varmaan kovin hyvää moisesta tykkää.

Entäs jos laitat siihen pesän ympärille muurahaisansoja, siellä kun murkut käy ruokailemassa vievät myrkyn mennessään pesään ja koko pesällinen kuolee?

Vierailija
7/17 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli oli ensin lapioinut näkyvän osan jätesäkkiin ja sen jälkeen kaatanut lopulle polttoainetta ja sytyttänyt palamaan.

Itse olemme kaataneet pesiin kiehúvaa vettä, melko heikolla menestyksellä.

Itsekin olen miettinyt noita muurahaisansoja. Ehkä kokeilen sitä seuraavaksi.

Vierailija
8/17 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesään ja vähän sen ympärille Muurahaisaerosolia, kuolevat eivätkä ihan heti tule takaisin... Itse olen tuolla myrkyttänyt kusiaispesiä hyvällä menestyksellä.

Vierailija
9/17 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa toistaa käsittely useamman kerran. Muurahaiset häipyvät ja sitten voitkin lapioida hylätyn keon vaikka kompostiin tai muuhun sopivaan paikkaan.

Vierailija
10/17 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli haimme kaupasta sitä jauhemaista baitionia vai mikä se oli nimeltään. sitten sitä sekoitetaan 10 litraan pikkasen, olikohan 8ml tai sinne päin.

Kastele pesä sillä 10 litralla. Älä roiski muualle. Toista käsittely, vaikkei murkkuja enää näkyisikään, viikon päästä. Kolmas viikon päästä, kun poistatte pesästä maanpäällisen kerroksen, kastelette maan pesän kohdalta ja n metrin säteellä pesän ulkoreunoista kunnolla samalla aineella. Kaiva pesä maasta vasta viikko tästä myrkyttämisestä.

Tämä aine on "biologinen ase", jossa pesän muurahaiset kuolevat pois. Älä hävitä pesää heti, koska munat voivat kuoriutua, vaan myrkytetään pesä toisen kerran, jotta kuoriutuneetkin kuolevat. Kolmas myrkytys siksi, että syvällä pesässä on muurahaisia, jotka eivät ole missään tekemisissä ulkomaailmassa olevien ja taudin pesään tuovien kanssa.

Siis kuukausi tuohon menee, mutta ei ole vuoteen näkynyt murkkuja meidän pihalla. Kasvit eivät kärsi, mutta syötäviä kasveja EI SAA altistaa myrkkyvedelle, se voi kulkeutua myös ihmiseen.

Vierailija
11/17 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse ainakin todellakin haluaisin eroon meidän pihalla pesivistä keltaisista muurahaisista, mitähän lie keltiäisiä tai polttiaisia ovatkaan. Niitä on VALTAVASTI, ja ne ovat tosi äkäisiä. Jos makoilet nurtsilla hetken, niin eiköhän jo joku tule puremaan. Ja ne kirrrrrrvelee :(

Miksi haluat tuhota?

Vierailija
12/17 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin joo yritettiin siirtää ja siitähän ne vaan innostuivat!! Kaikenlaisia myrkkyjä jo otettu käyttöön. Mies hoitaa takatontin isot pesät ja minä kuljen pikkupesien kimpussa etupihalla Ruokasoodapurkin kanssa.

Kyllähän niitä kestäis mutta purevat äkäisesti ja itse jouduin jo kerran siitä syystä ensiapuun allerginen kun olen.

Vierailija
13/17 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että pihamurkuista etenkin allerginen haluaa eroon, mutta kaikki ympäristön muurahaiset? Ne ovat osa luontoa ja sen kiertokulkua, ei siinä ihminen voita. Onneksi.

Vierailija
14/17 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakeskuksissa ovat menestyksellä soittaneet klassista musiikkia, eivät murkut vetelehdi siellä enää. Voisit kokeilla samaa.

Vierailija
15/17 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on takapihalla paljon muurahaisia kaakeleitten alla. Ei niistä suurempaa haittaa ole ollut, mutta en halua että koiraa purevat. Sekoittaa ruokasoodaa ja suolaa jonka kaataa pesän eteen (Ei tietysti toimi niin hyvin jos on iso muurahaiskeko) sitten suihkutin vettä sekoituksen päälle niin se kovettuu siihen eivätkä pääse enää sisään eikä ulos. Pakko tosin mainita että ne voi löytää helposti uuden reitin sinne pesään jolloin ehkä paras ottaa käyttöön se myrkky minkä muurahaiset vie pesään ja myrkky tappaa ne. En mielelläni käytä noita myrkkyjä ettei satu vahinkoa eläimille, paitsi jos on Siloviholainen (kusiainen) niin niistä voi saada huonolla tuurilla reissun sairaalaan jos on joko allerginen tai yliherkkä niiden myrkylle.

Vierailija
16/17 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaa ja etikkaa

Vierailija
17/17 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hävitä muurahaiset saat tilalle punkit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi