Argh. Mä en tajua vanhempia, jotka eivät opeta lapsiaan kunnioittamaan elukoita!
Meillä oli taas pitkästä aikaa yks tuttava perhe kylässä ja täytyy sanoa, että miestä rupesi vituttamaan ja mua sen jälkeen.
Meillä on 6v koira, joka ei tee lapsille mitään, on kasvanut lasten keskellä ja antaa lasten tehdä mitä tahansa (tietenkin omille lapsille on opetettu, että koiraa ei saa herättää ja ruokakupille ei mennä, kun koira syö ja häntää ei saa vetää jne. jne.).
Noh, tuttavilla on n. 5v lapsi, joka kiusasi koiraa KOKO ajan, lääppi, härnäsi ja veti hännästä. Ja seurasi koiraa kaikkialle, vaikka koira selvästi halusi omaan rauhaan eli yläkerran rappusten alle, missä sillä on oma peti.
Sanottiin tuosta lapselle, että annappas sen olla rauhassa, "Musti" haluaa mennä nukkumaan! Ei mitään vaikutusta.
Laitetiin sitten koira kodinhoitohuoneeseen lapsiportin taakse, ei mitään vaikutusta. Kakara härnää koiraa portin takana. Silloin multa paloi käämit ja käskin lasta menemään leikkimään meidän tyttöjen kanssa. Ei kuulemma halunnut, kun hän EI leiki tyttöjen kanssa ja koira on kivempi..
Kommentit (6)
Vittu saatanan äpärä anna koiran olla!
Joka on vastuussa ettei koiraa kukaan kiusaa!
Joka on vastuussa ettei koiraa kukaan kiusaa!
Oletkos sä meidän tuttu? Sanoin lapselle ja kun ei uskonut, vietiin koira portin taakse. Ja vanhemmat eivät tehneet mitään.
ap
suljetun oven taakse makkariin jos tämmösiä härnääjiä tulee kylään, se on oikea rangaistus härnääjillekin että koira viedään pois kun ei kerta osata leikkiä. Portti ei riitä kun lätkivät sen yli.
oppitunnin eläinten kohtelusta. Olen myös pöyristynyt monesti siitä että ylipäätään ei eläinten kohtelua opeteta- silloin myös niiden heikompien ihmistenkin kohtelu jää aika huonolle tolalle. Usein vanhemmat katsovat vierestä kun lapsensa pelottelee, jahtaa, tökkii eläimiä.
Meillä on useita eri eläimiä ja joskus on kyllä vaikeuksia ojentaa toisten lapsia kun vanemmat seisoo vieressä- pakko se on kuitenkin tehdä kun kaverti tökkivät heinällä marsun silmiä tai jotain muuta täysin ääliömäistä. Ja näitä lapsukaisia kasvaa tänä päivänä paljon.
asettaa eläimen kutakuinkin esineen arvoon eli voi kohdella miten ihminen haluaa. Tiedän myös perheitä, joissa koira on nimenomaan lasten lelu ja viihdyke, ei perheenjäsen, elävä olento. Suurin osa ihmisistä ei myöskään taida tietää koirankaan sielunelämästä tilintalia.