Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uhmaikäinen ja vauvan imetys

Vierailija
10.08.2009 |

Kaipaisin ihan konkreettisia neuvoja miten toimia tilanteessa, jossa 2,5-v. uhmaikäinen ei anna 2kk siskolleen imemisrauhaa. Poika hyökkii mun päälle, potkii ja repii mua ja huutaa, joten joudun suojaamaan vauvaa ettei osu häneen.

Poika yrittää jättää päikkäreitään pois ja tekeekin näin vain juuri niiden aikoihin ollessaan tosi väsynyt, ei muulloin päivällä. Oon yrittänyt houkutella poikaa unille vielä, kun sisko on rauhallinen tai nukkuu, jotta ehtisi nukahtaa ennen siskon ruoka-aikaa, mutta poika vastustaa unia tosissaan ja muutamana päivänä on nyt ollut nukkumatta ettei meillä mene tappeluksi sen asian kanssa. Tosin on sitten niin pirun väsynyt, ettei jaksa vielä iltaan asti kunnolla. Nyt näinä parina vaikeana päivänä on tuntunut maito vähentyneen, kun tunnen itseni niin väsyneeksi tuossa tilanteessa.

Mainittakoon vielä, että alussa oli pientä mustasukkaisuutta, mutta ei tätä ongelmaa. Ja muutenkin menee hyvin eikä osoita mustasukkaisuutta enää.

Olisiko kellään ollut vastaavaa tilannetta ja miten niistä selvitty, vielä rauhallisena?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo mielestäsi ole juuri sitä? Ja aika pahanlaatuista vielä.

Poika kaipaa selvästi huomiotasi. Anna aikaa, aikaa ja aikaa. Meillä ongelma oli helpoin hoitaa siten, että vauva oli liinassa ja minulla jäi kädet vapaaksi muuhun. Isompia lapsia (meillä 3 lasta 2 vuoden välein) ei haitannut se, että vauva oli liinassa, vaan he kokivat silti saavansa omaa aikaa.

Ja kun miehesi tulee kotiin, jätä vauva hänen kanssaan ja lähde esikoisen kanssa jonnekin. Meillä lapset kokevat jopa ihan tavallisen ruokakaupassa käymisen äidin kanssa kahdestaan kivaksi jutuksi (saavat myös osallistua hieman ostopäätösten tekemiseen). Vauvan hoitovastuuta kannattaa muutenkin antaa paljon miehelle, ihan vaikka olisitte esikoisen kanssa kotioloissa.

Vierailija
2/8 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuisiko poika lueskelemaan vaikka vähän kirjoja tai lehtiä sängyssä? Meillä tuo on osoittautunut parhaaksi konstiksi saada päiväunia vastaan tappaleva mukula lepäämään. Joka kerta uni on sitten yllättänyt kuitenkin. Entäs sitten jokin lasten DVD pahimmiksi hetkiksi kuten tuossa ylhäällä ehdotettiinkin? Tai suostuisiko esikoinen vaikka kuuntelemaan satua kainalossasi imetyksen aikana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö lukemaan satuja yms pojalle samalla kun imetät? Meillä toimi tuo tai sitten piirrettyjen katseleminen. Tai jos poika tykkää piirtää niin sitäkinhän voi tehdä imettäessä. Meillä tykkäsi lukea (ja repiä) päivän postia siis mainoksia. Hoitaako poika nukkeja? Meillä tyttö hoiti samalla omaa nukkeaan, mun piti avustaa pukemisessa jne. Tsemppiä sull, toivottavasti keino löytyy.

Vierailija
4/8 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan vuoronperään kokeiluun ja katsotaan mikä toimii.

AP

Vierailija
5/8 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samat jutut. Luettiin, katottiin DVD:tä, ja ehkä kaikkein useimmiten imetin seisoviltani. Tämä taitaa vaan toimia jos vauva suht nopea syöjä eikä paina 10 kiloa.

Vierailija
6/8 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin vastaavassa tilanteessa niin ilomielin laittaisin lastenohjelman imetyksen ajaksi jos auttaisi. Meillä ikäeroa 1v10kk nuorimmaisilla ja alussa oli tätä imetyksen häiritsemistä, minä vaan komensin ja jos ei auttanut niin vein toiseen huoneeseen, musta sitä hellyyttä ja huomiota voi antaa muuna aikana vanhemmalle lapselle, imetys on vauvan hetki ja vauvan on saatava syödä rauhassa. Kiukuttelu kesti pari viikkoa ja sitten loppui, nyt nämä nuorimmat lapset 1v ja 3v ja edelleen saan imettää kuopuksen rauhassa.

Vierailija
7/8 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5-vuotiasta voinut jättää toisen huoneeseen imetyksen ajaksi. Tai lukkiutua itse vessaan. 2-vuotias ehtii tippua siinä 15 minuutissa sata kertaa tuolilta, satuttaa muuten itsensä jne. kyllä senikäisen kanssa pitää vielä olla silmät selässäkin.

Vierailija
8/8 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi imettänyt vessassa.

Minulla oli iso imetystyyny jonka reunalle kirjan sai hyvin ja eskoisen kainaloon jolloin hän rauhoittui hyvin. Joskus katsottiin jotain lastenohjelmaa telkkarista. Välillä imetin lattialla esikoisen sängyn vieressä kun hän yritti saada unen päästä kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän