Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla liikaa vaatteita? Jos on niin miksi?

Vierailija
28.07.2015 |

.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään panostaa ulkonäköön ja oma tyyli on mulle tärkeä, ilmaisen itseäni pukeutumalla persoonallisesti. Rytkyjä nyt vaan on kiva kerätä ja ostella. :)

Panostat ulkonäköösi ja ilmaiset itseäsi pukeutumalla persoonallisesti rytkyihin. Vau. Enpä halua tietää miltä se oma tärkeä tyylisi näyttää.

Vierailija
42/46 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Olen tehnyt kuolinsiivouksen ja konmarittanut vaatekaappini minimiin. Ja hyvin pärjään viidellä mustalla S-koon Marika-tunikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paljon vaatteita, mutta monet niistä ovat kymmenen tai kaksikymmentä vuotta vanhoja tai vielä vanhempia.

Vierailija
44/46 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään mulla 40+ ikäisenä on vaatteita aika maltillisesti enkä ostele mitään kympin rytkyjä, vaan katson pääasiassa vaatteen laatua. Kaikki vaatteeni sopivat keskenään yhteen.

Nuorempana rakastin shoppailua ja vaatteita olikin vaikka muille jakaa. Mutta iän myötä kriteerit muuttui, eli ei se määrä vaan laatu.

Tuota nuoruuden innokasta vaatteiden ostelua selitti se, että mulla ei lapsena oikein ollut vaatteita. Tyyliin yhdet verkkarit, pari paitaa, kulahtaneita sukkia, äidin vanhat rikkinäiset talvikengät jne. Vanhempani eivät pitäneet vaatteita tärkeänä asiana eikä sitä miltä näyttää julkisella paikalla. Pääsin 16-vuotiaana koulun ohella töihin ja pienistä palkoista aloin ostamaan nättejä vaatteita itselleni. Itsetunto koheni eikä tarvinnut enää hävetä itseä.

Vierailija
45/46 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä ennen pandemiaa tuli osteltua vaatteita usein koska oli kaikenlaisia menoja ja tilaisuuksia, ajattelin että pitää pukeutua hyvin sitä varten. Nyt etätyötä jo ties kuinka monetta vuotta ja vaatteet joka päivä samat. En jaksa enää vaihdella vaatteita, sovitella tai ylipäätään miettiä pukeutumista.

Mutta eikö olekin vapauttavaa! Ja euroja säästyy.

Vierailija
46/46 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin ennen paljon vaatteita, melkein joka viikko jotain uutta. Nykyään ostan todella harvoin mitään, viimeisin hankinta on urheilutrikoot ja sitä ennen kevättalvella kevyttoppis. Muutin äskettäin ja epähuomiossa vein yhden jätesäkillisen vaatteitani muiden tavaroiden mukana lahjoitukseen. Vielä en ole kaivannut niistä mitään, mutta saa nähdä, kun tulee talvi, huomaanko jonkun lämpimän vaatteen puuttuvan..