Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla liikaa vaatteita? Jos on niin miksi?

Vierailija
28.07.2015 |

.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino on sahannut ylös ja alas, paljon on vaatteita, mutta suurin osa väärän kokoisia. 

Vierailija
22/46 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On liikaa. Ei mahdu kaappeihin.

Mä ostan paljon vaatteita ja tykkään vaihtelusta. Pistän vuosittain ainakin viisi kuusi isoa jätesäkillistä kiertoon eli osa menee siskoille, osa tutuille ja osa lahjoituksena kirkon kirpparille. Lempivaatteet pysyy omassa kaapissa ja käytän ne itse yleensä ihan loppuun. Kaapista löytyy jopa yli 10 v vanhoja vaatteita ja ihan käytössä ovat. :)

Viisi JÄTEsäkillistä? Tajuatko, kuinka paljon se on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä noi mallikappaleet saa pitää itsellään. On siis kertynyt kaappeihin liikaa vaatteita, mutta niistä itse ostettuja on hyvin vähän. Pitäisi jossain kohden käydä läpi ja laittaa eteenpäin/antaa kavereille.

Vierailija
24/46 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painon vaihtelun vuoksi. Osa vaatteista väärän kokoisia. En juuri seuraa muotia vaan ostan ajattomia vaatteita mistä pidän, joten uskon että nykyisin liian pienet vaatteet tulevat taas käyttööni josko saisin laihdutettua. 

Vierailija
25/46 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ennen pandemiaa tuli osteltua vaatteita usein koska oli kaikenlaisia menoja ja tilaisuuksia, ajattelin että pitää pukeutua hyvin sitä varten. Nyt etätyötä jo ties kuinka monetta vuotta ja vaatteet joka päivä samat. En jaksa enää vaihdella vaatteita, sovitella tai ylipäätään miettiä pukeutumista.

Vierailija
26/46 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/46 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan huonosti vaatteita kiertoon ja mahdun edelleen samoihin vaatteisiin kuin 20 vuotta sitten, minkä takia minulla on liikaa vaatteita. Osa on jopa ehtinyt tulla takaisin muotiin. 🤣

Vierailija
28/46 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tunnesyistä säästänyt vanhoja vaatteita, jotka eivät ole enää mittojeni mukaiset. Vartaloni on nyt 73-vuotiaana erilainen kuin se oli parikymppisenä.

Vierailija
29/46 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä ennen pandemiaa tuli osteltua vaatteita usein koska oli kaikenlaisia menoja ja tilaisuuksia, ajattelin että pitää pukeutua hyvin sitä varten. Nyt etätyötä jo ties kuinka monetta vuotta ja vaatteet joka päivä samat. En jaksa enää vaihdella vaatteita, sovitella tai ylipäätään miettiä pukeutumista.

Käyn aamulla lenkillä. Talvella hiihtämässä, kesällä soutelemassa jne. Käyn suihkussa ja laitan legginssit, topin ja hupparin. 

Yläosia on reilu 10, vaihdan päivittäin, pidän päällä zoomissa. Ei zoomia, oon huppari päällä.

Vierailija
30/46 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On koska olen lihonut, säästin hyviä farkkuja jos saisin laihdutettua. Pitäisikin käydä vaatteet läpi mistä voi jo luopua, lähellä on uffin keräys.

Vierailija
31/46 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööööö

Vierailija
32/46 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertynyt

Vierailija
33/46 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin samanpainoinen melkein 30 vuotta. Nyt olen joutunut heittämään liian pieniä pois.

Vierailija
34/46 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koska olen luonnonkaunis joten näytän hyvältä jätesäkki päällä.

Tekosyy. Paremmalta näyttäisit kuitenkin ilman sitä jätesäkkiä.

Vierailija
35/46 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, painoni vaihtelee, joten säilytän sellaisiakin kokoja, joita en juuri nyt pysty käyttämään.

Vierailija
36/46 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan paljon vaatteita ja tykkään vaihtelusta. Pistän vuosittain ainakin viisi kuusi isoa jätesäkillistä kiertoon eli osa menee siskoille, osa tutuille ja osa lahjoituksena kirkon kirpparille. Lempivaatteet pysyy omassa kaapissa ja käytän ne itse yleensä ihan loppuun. Kaapista löytyy jopa yli 10 v vanhoja vaatteita ja ihan käytössä ovat. :)

Kannattaisiko hoitaa se mielenterveydellinen syy mikä saa sinut shoppaamaan holtittomasti? Joku trauma, jonka aiheuttamaa mielipahaa lievittelet ostelemalla? 

Vierailija
37/46 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko hoitaa se mielenterveydellinen syy mikä saa sinut shoppaamaan holtittomasti? Joku trauma, jonka aiheuttamaa mielipahaa lievittelet ostelemalla? 

Mutta tuo on hyvä että laittaa kiertoon. Tiedän ihmisen, jolla kertyy jätesäkillisiä vaatteita ihan asunnon täytteeksi hurjaa vauhtia, eikä niistä luovu. 

Vierailija
38/46 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liikaa ja samalla liian vähän. Inventaarion tekeminen ja ostelu on vaan niin työlästä

Vierailija
39/46 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on liikaa, mutta tykkään vaatteista ja estetiikasta.

Vierailija
40/46 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska mulla ei edelleenkään ole mitään päälle pantavaa ikinä. Kuulemma kaikkien vaatteiden pitäisi olla lempivaatteita ja kaikkien vaatteiden olla täydellisen sopivan kokoisia eikä siinä mitään, tuohan olisi aivan mahtavaa jos noin olisi. Mistäs sitä taikoisi sellaisen vartalon jonka pukeminen ei olisi mahdoton tehtävä?