Hyviä vinkkejä KEVYEEN perusruokaan lapsiperheessä
Lapset syövät vähän heikosti salaattia joten ruokaisat salaatit on poisluettuja. Tai syövät kaikkea muuta paitsi salaatinlehtiä.
Siis sellaista helppoa ja nopeaa (lapset alle 3v.) ja itse päätin aloittaa nyt laihdutuksen. Tuntuu, että aina pyörii samat ruoat päivästä toiseen...
Kommentit (28)
tekee tummaan makarooniin broilerista niin sopii hyvin laihduttajallekin. samoin keitot on kevyitä kun maustaa itse yrtein ja tekee broilerin tai kalkkunan jauhelihasta.
käytän seuraavia ruoka-aineita: paistijauhelihaa, kanaa, hirven/poronlihaa, naudan ulko/sisäfilettä, kalaa, kananmunia, raejuustoa, rahkaa, täysjyväpastaa/riisiä, sieniä jne. Meillä ei pahemmin kastikkeita pihveille ym tehdä ja jauhelihakastikekin on vähärasvainen. Perunaa syödään joskus ja keittoja teen lähinnä lohesta ja poronlihasta. Salaatteja tulee syötyä jonkin verran; tonnikalan, katkarapujen, lohen ym kanssa ja ilman kastikkeita. Vaatekoko on pienentynyt 2 numeroa ja nälkää ei tarvitse nähdä.
vaan usein käytän jogurttia kastikkeissa, esim. Bulgarian tai sitä partaäijäjogua. On luonnollisesti kevyttä.
tekee tummaan makarooniin broilerista niin sopii hyvin laihduttajallekin. samoin keitot on kevyitä kun maustaa itse yrtein ja tekee broilerin tai kalkkunan jauhelihasta.
miten en ite huomannut tuota virhettä vaikka moneen kertaan luin. :)
mutta ota itse lautaselle vähemmän ja tee kasvislisäkkeitä.
vaan usein käytän jogurttia kastikkeissa, esim. Bulgarian tai sitä partaäijäjogua. On luonnollisesti kevyttä.
että partaäijässä on 10% rasvaa. Se on enemmän kun näissä parjatuissa ruokakermoissa.
Miten teet risoton? "Oikein" tehtynä risotto ei todellakaan ole mitään kevyttä ruokaa. Esim. painonvartijan pisteissä laskettuna pelkkä keitetty riisi (1 dl!!!!) vie pisteitä 2,5. Kun se on kuullotettu öljyssä - kuten risotto tehdään - tuplaantuvat pisteet tuosta ihan taatusti ja vielä kanaa sekaan niin alkaa olla yhtä kevyttä kuin lasagne :) Ja kuka tulee kylläiseksi desilitrasta risottoa :)
Mut tietty jos keittää sen riisin ja sekoittaa sekaan broileria niin on se kevyempää - mutta ko. ruoka ei ole risottoa.
broilerin jauhelihasta.