Lue keskustelun säännöt.
Mikä ompelukone pienelle koululaiselle?
Kommentit (3)
ja juuri esim. tuollainen huollettu kone voi olla sopiva, ettei namiskat ole lapsen voimille liian jäykät.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kantsii ostaa mieluummin käytetty kunnon mekaaninen kone kuin pilipali muovinen marketeista tai hobbarista.
Hyvä merkki on myös Janome.
ovat kaikki laatumerkkejä, jokaiselta löytyy hyviä koneita. On sitten mielipideasia mistä merkistä pitää itse eniten. Minä käytän Husqvarnaa, sen säädöt ja nappulat sopivat minulle parhaiten, myös Berninaa olen käyttänyt mutta Pfaffista en niin tykkää, mutta tiedän että monet muut tykkäävät.
Osta ihan peruskone, kovin pienelle ei tarvitse mitään erikoisia kirjo-ompeleita tai muita olla. Minkä ikäseistä koululaisesta on muuten kyse?
Ompelukoneliikkeissä voi käydä koeajamassa koneita niin saa tuntumaa niihin ja voi paremmin päättää mistä tykkää. Älä osta 100-200 euron markettikonetta, ne ovat ihan hirveitä, olen sellaistakin testannut eikä sellaisella jaksa kauaa ommella eikä tee hyvää jälkeä.
Jos ei ole rahaa uuteen koneeseen niin liikkeistä saa hyviä ja huollettuja käytettyjä koneita edullisesti. Mekaaninen kone olisi ehkä helpompi aloittelijalle, mutta melkein kaikki uudet koneet alkavat olla digitaalisia.
Kysele tarkemmin jos jokin mietityttää niin yritän vastailla :)
T:innokas harrastaja, melkein ammattilainen