Kenen vauva on oma-aloitteisesti jättänyt tissittelyn?
Ja minkä ikäisenä?
Meidän poika on nyt 9,5kk ja hyvä, jos kahdesti päivässä enää tissiä huolii...Nyt viikon verran ollut yöaikaankin syömättä. Venkoilee vaan ja kiemurtelee..maitoa kyllä vielä tulee muttei varmaan enää montaa viikkoa tätä menoa:( Ei kai tätä lasta sitten 1- vuotiaaksi asti imetetä...
Kommentit (32)
Oli remontti muuton alla ja jotenkin se vaan jäi siinä samalla.
Edellinen taisi olla 7kk, kun lopetti.
meillä lapsi hylkäsi rinnan 4kk iässä. Sai näitä "rintaraivareita", tissi kelpasi vain öisin. Neuvolassa sanottiin, että ohi menee, vaan eipäs mennyt. Maitoa olisi tullut vaikka viidelle, mutta joka kerta kun otin rinnan esiin, alkoi kauhea huutaminen, selkä meni kaarelle ja siitä ei tullut yhtään mitään. Vain pullo kelpasi. Sain lypsättyä pulloon aika pitkään melkein kaiken maidon, mutta kyllä se maidon tulo ehtyi ja lypsäminen oli todella kovaa hommaa.
Oikein puistattaa ajatukset kun täällä "haukutaa" kaikki äidit jotka antavat pullosta pienelle esim. kahviloissa, mutta meidän neitiä en saanut millään konsteilla enää rinnalle 4kk jälkeen. Minun maito maistui kyllä pullosta, mutta ei rinnasta.
ihan yhtäkkiä päättikin ettei enään syödä tissiä vaikka tarjosin, maitoa tuli koko ajan luovuttajaksi asti PALJON. mutta kumma että itelläkin päivä sen jälkee maidontuotanto lopahti ku seinään, ongelmitta.
söivät jo isoja annoksia kiinteitä tuolloin, itse en ainakaan huomannut, että maidontulo olisi vähentynyt
hiukka päälle 7kk iässä tissittelyn.
Oli täydellisellä (:D) täysimetyksellä 5kk asti, sitten soseiden maistelu ja alkoi pian syödä kunnolla soseita. Ei enää jaksanut ruoan päälle aina vetästä mammaa, ja hylkäsi oikean oikean tisun eka kokonaan kun siitä ehtyi nopeasti maito. Herumisreaktiokin nuupahti ja vähän vängällä annoin vasenta sinne 7kk asti. Sitten vain kokeilin olla tarjoamatta/suostuttelematta eikä poika sanonut mitään päivällä vaikkei tissiä saanut. Annoin illalla pullosta ja oli oikein tyytyväinen. Loput maidon jämät lypsin käsin vasemmasta rinnasta.
pitäisi vauvan sitten saada päivässä? Mitä olette antaneet tilalle? Eli kun poika juo nyt ehkä pari desiä vuorokaudessa maitoa, niin ei kai se riitä?
Ap
Onko teillä ollut lapsille joku muu neste jo käytössä, jotka ovat rinnasta kieltäytyneet? Vai kauanko ovat olleet juomatta mitään?
Omani ovat olleet venkoilijoita, mutta kun en ole muuta antanut niin rinta on kelvannut. Mietin vaan, että jotkut lapset taitavat olla aika sitkeitä kieltäytyjiä.
vauva ei oikein enää ehtinyt tissittelemään, punki koko ajan ylös ja halusi vain konttailemaan. Enpä viitsinyt sit väkisin enää tuon ikäiselle tissiä suuhun tunkea. Alkoi juomaan nokkiksesta sitten ruuan yhteydessä.
vauva ei oikein enää ehtinyt tissittelemään, punki koko ajan ylös ja halusi vain konttailemaan. Enpä viitsinyt sit väkisin enää tuon ikäiselle tissiä suuhun tunkea. Alkoi juomaan nokkiksesta sitten ruuan yhteydessä.
Mä haluaisin omani jo irti...reilu 1v. ja hampaita paljon.Mutta taitaa roikkua tississä lähinnä varmistuksen vuoksi kun olen kotona. Jouduin nimittäin takaisin töihin.
poika oli 1 v 3 kk, imetin tuohon saakka loppuajasta vielä aamuisin. eräänä aamuna poika ei enää välittänytkään siitä, vaan lähti puuhailemaan muuta. Siihen sitten lopetin imetyksen.
oli 11 kk. 2 viikkoa väkisin yritin, sitten siirryttiin tuttipulloon ja saatiin juotettua lypsetyillä+pakastetuilla mun maidoilla vuoden ja viikon ikäiseksi.
meillä alkoi ihan sama tommonen raivoilu tissillä päivisin ja yöt niin rikkonaisia, kun koko ajan tarvi imettää. nyt 4kk annetaan korviketta pullosta yötäpäivää, poika tyytyväinen ja vanhemmat nukkuu melko hyvin. jaksaa paremmin hyvillä mielin hoitaa muksua. :)
alkoi samalla nukkumaan yönsä ja vuoden ikäisenä ei enää rinta ollenkaan.
ensin lapsi kieltäytyi päivä tissittelystä että söi rintaa vain öisin (4-6kk iässä) ja 6kk lopetti yö tissittelynkin.
Ja aivan järkyttävä raivoaminen! Varmaan johtui siitä että maidon tulo aika reippasti vähentyny yösyöttöjen loppuessa 1,5kk ikäisenä.
meidän lapset lopettivat. joo, molemmille oli annettu ja jonkin aikaa lisämaitoa pullosta, lopulta valitsivat aina pullon.
Ei mulla maito alkanut missään vaiheessa hyvin tulla, korviketta oli painon laskun takia alusta asti pakko antaa myös, vaikka imetin (yritin) ahkerasti. 2kk se hyvin huoli, joskus jopa tuntui hetkeksi tulevan kylläiseksi (useimmiten siis kyllä ei), mutta sen viimeisen kk aikana kai jo omakin usko asiaan hiipui, 3kk maissa lakkasi huolimasta kun ei sieltä kait mitään enää tullut.