Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Miksi mikropuuro kuohuu aina yli kulhon laidan????

Vierailija
12.12.2022 |

Miksi oi miksi puuro tulee aina mikrossa laidan yli ja sotkee?? 😒 puuroa olisi kiva syödĂ€ aamulla, nopea ja terveellinen aamupala, laittaa muutamaksi minuutiksi mikroon kun ei kattilassa jaksaisi kĂ€ydĂ€ veivaamaan, mutta se tulee melkein joka kerta yli laidan. EikĂ€ kulho ole mikÀÀn matala.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.12.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Laita lÀmpöÀ pienemmÀlle, ÀlÀkÀ tee sitÀ puuroa mikron maksimi teholla.

Vierailija
2/17 |
12.12.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Sulla on liian pieni kulho!

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.12.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

iso kulho, pienempi lÀmpö ja ei kylmÀÀ vaan hana lÀmmintÀ vettÀ

Vierailija
4/17 |
12.12.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

ÄlĂ€ ota ikinĂ€ hanasta lĂ€mmintĂ€ vettĂ€ ruokiin. Siihen on liuennut metalleja. Ruokaan aina kylmĂ€vesihanasta.

Mulla ei kuohu yli, kun kÀytÀn ensin tÀysteho 3min, sitten sulatusteho jotain 7min. Mutta mulla vanha mikro jostain 80-90-luvulta. Naapurin mikrolla tÀysteho 2min kun heillÀ uusi tehokkaampi kone.

Ei kupua pÀÀlle. Sen jos laittaa niin kuohuu kyllÀ. Varalta olen laittanut alle isomman korkeareunaisen lautasen. Jos kuohuu, niin menee siihen eikÀ mikron pohjalle.

Vierailija
5/17 |
12.12.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

EthÀn kÀytÀ mikrokupua!

Vierailija
6/17 |
12.12.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Sekoita 30 sek. vÀlein ja hommaa isompi kulho. Tai keitÀ vÀhemmÀn puuroa.

On taas ongelmat jollain.

Vierailija
7/17 |
12.12.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ÄlĂ€ ota ikinĂ€ hanasta lĂ€mmintĂ€ vettĂ€ ruokiin. Siihen on liuennut metalleja. Ruokaan aina kylmĂ€vesihanasta.

Mulla ei kuohu yli, kun kÀytÀn ensin tÀysteho 3min, sitten sulatusteho jotain 7min. Mutta mulla vanha mikro jostain 80-90-luvulta. Naapurin mikrolla tÀysteho 2min kun heillÀ uusi tehokkaampi kone.

Ei kupua pÀÀlle. Sen jos laittaa niin kuohuu kyllÀ. Varalta olen laittanut alle isomman korkeareunaisen lautasen. Jos kuohuu, niin menee siihen eikÀ mikron pohjalle.

YmmÀrsin edellisen kirjoittajan tarkoittavan hana lÀmpöisellÀ vÀhÀn lÀmpimÀmpÀÀ kuin kÀdenlÀmpöistÀ, 50asteista ehkÀ.

Vierailija
8/17 |
12.12.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KeitÀ oikea mÀÀrÀ vettÀ vedenkeittimellÀ. Se sÀÀstÀÀ sÀhköÀ ja nopeuttaa prosessia.

Mittaa kulhoon hiutaleet ja kiehuva vesi.

Laita mikroon max. puoliteholle noin 5-10 minuutiksi.

Ei tule yli ja koostumus on hyvÀ.

Vierailija
9/17 |
12.12.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Isompi kulho!

Vierailija
10/17 |
12.12.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KeitÀt liian kovalla teholla.

Vierailija
11/17 |
12.12.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En tee ikinÀ puuroa mikrossa maksimiteholla enkÀ kÀytÀ kupua pÀÀllÀ. Ap

Vierailija
12/17 |
12.12.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pitkÀÀn puuroasi mikrottelet. MÀ laitan hiutaleet ja veden kulhoon, tÀydellÀ teholla 2min ja sitten annan pari min seistÀ kuvun alla ja sekoitan, siinÀ se.

Vierailija
13/17 |
12.12.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isompi kulho!

KÀytÀn isointa kulhoa mikÀ mulla on, taika 0,6dl kulho. SitÀ suurempi on sitten joku tarjoiluvati.

Vierailija
14/17 |
12.12.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YmmÀrsin edellisen kirjoittajan tarkoittavan hana lÀmpöisellÀ vÀhÀn lÀmpimÀmpÀÀ kuin kÀdenlÀmpöistÀ, 50asteista ehkÀ.

PelkkÀÀ kylmÀÀ ruuanlaittoon, aina, ei poikkeuksia. Sulla on siellĂ€ hanassa sekoittaja mikĂ€ sekoittaa kahdesta eri putkesta kuumaa ja kylmÀÀ vettĂ€. Ei se sekoittaja vaikuta siihen kuinka kuumaa se kuuma omassa putkessaan on, ainoastaan siihen missĂ€ suhteessa sitĂ€ kylmÀÀn sekoitetaan. 

Vierailija
15/17 |
12.12.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Sama minulla, paketin ohjeen mukaan teen, aina tulee yli. En tÀydellÀ teholla enkÀ kÀytÀ kipua.

Vierailija
16/17 |
12.12.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mulla maitoon tehty puuro kiehuu yli vaikka kulho/lautanen tosi iso (1dl hiutale/2dl neste). Vesipuuro samoilla suhteilla ei koskaan.

Vierailija
17/17 |
12.12.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Liika matalat laidat kulhossa.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kaksi yhdeksÀn kaksi