Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vinkki sinulle jolla usein ei ole varaa ruokaan:

Vierailija
09.08.2009 |

monesti täällä näkee aloituksia ettei ole yhtään rahaa ruokaan loppuviikon tai -kuun ajaksi. meillä on tosi tiukka budjetti tietystä syystä joten olen joutunut tarkistamaan ruokalaskun uudelleen.

eräänä päivänä toin kotiini pakastekalaa joka oli vuoden vanhaa. siis: VUODEN VANHAA! siitä virheestä oppineena olen tarkistanut joka ikisen tuotteen päiväyksen, mitä siihen asti en ollut tehnyt. yllätyksekseni kaupoissa on hyllyissä aivan tolkuttomat määrät vanhaa tavaraa!

huomautin asiasta eräälle myyjälle, joka totesi että mikäli olen löytänyt kaupasta vanhaa tavaraa, on minulla oikeus saada ILMAISEKSI uusi vastaava tuote.

siis ILMAISEKSI! ja ajatelkaa: meillä on nyt kaappi täynnä erilaisia kuvia-aineita: sämpylä- ja vehnäjauhoja, etanasäilykkeitä, viola-keittoja, cambell´s-keittoja, vauvan korvikkeita, vauvan ruokia (ajatelkaa!), jogurttia, smoothiejuomia, keksejä, rusinoita, näkkäreitä, hapankorppuja.. voisin jatkaa listaa vaikka kuinka!

olen tietysti vähän tyhmä kun laitan tämän idean tänne julkisesti jakoon, mutta olen lähinnä järkyttynyt että kaupassa voi olla näin suuret määrä vanhaa ruokaa!

jos et kehtaa tuoda ruokia kotiisi ilmaiseksi, ota ainakin joka kerta tavaksesi katsoa päivämäärä jokaisesta ostamastasi tuotteesta.

p.s. ilmaiskäytäntö on voimassa vain valintataloissa ja siwoissa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitus oli tosiaan auttaa niitä joilla on rahastaan tiukkaa. ja tietty varoittaa niitä joilla ei ole ja jotka ostavat esim. lohta tai vauanruokaa kaupasta katsomatta päivämäärää.

Vierailija
2/21 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn itse lähinnä yhdessä k-kaupassa enkä ole koskaan törmännyt vanhoihin päivämääriin. Tarkistan kyllä aina päivämäärät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tapauksessa tulee voittoa. Muuten jos heität sen vanhan tuotteen roskikseen ja saat uuden tilalle on tilanne +-0.

Eräs päivä kassajonossa oli vastaava tilanne. Edessä oleva asiakas palautti ostamansa tuotteen kuitin kera ja sai rahana hyvityksen.

Kassa sanoi että tuote pitää palauttaa siitä pussista ne tarkistavat että päiväys ja kuitin ostopäivä matsaavat.

Vierailija
4/21 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap osti kerran kalaa, jonka huomasi kotona olevan vanhaa. Siitä ei ollut puhetta, että veikö takaisin kauppaan ja saiko rahat takaisin vaan siitä, että jos olisi huomannut kaupassa tuotteen olevan vanhaa, olisi saanut tuoreen kalan ihan ilmaiseksi mukaansa kaupasta. Itsekin olen saanut tuoreita makkarapaketteja ilmaiseksi, kun hyllyssä ollut vanhaa tavaraa.

Vierailija
5/21 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö suurinosa suomalaisista nykyään ymmärrä lukemaansa?!:O

Ainakin av:lla näkyy olevan paljon näitä lukutaidottomia:(

Vierailija
6/21 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedoski, että jos on ostanut vanhentuneen tuotteen, siitä saa rahat takaisin ja uuden tuotteen tilalle.

Vierailija
7/21 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedoski, että jos on ostanut vanhentuneen tuotteen, siitä saa rahat takaisin ja uuden tuotteen tilalle.

Ja joissain kaupoissa sitä vanhaa ei edes TARVITSE OSTAA, riittää, että menee kauppaan, löytää vanhan päiväyksen, marssii kaupan henkilökunnan puheille sen vanhentuneen tuotteen kanssa ja sitten saa tuoreen ilmaiseksi (kiitoksena laadunvalvonnasta tms).

Vierailija
8/21 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lisävinkki: nyt on metsät pullollaan sieniä ja marjoja, vattujakin tulee tosi hyvin. Painukaa keräämään pakastimet ja kellarit täyteen, muksuille omat korit mukaan. Marjoilla saa ilmaiset vitamiinit muksuille, kaupan appelsiinit kalpenee näille antioksidanteille ja sienillä saa jatkettua esim. jauhelihaa ja kastikkeita. Syksyllä meillä kerätään esim. villiomenapuista ja autiotonteilta sato talteen, soseutetaan ja kuivataan. Ja täällä meilläpäin noita ei-kenenkään-omppupuita on siellä ja täällä, kun pitää silmät auki. Miten luulette ennen selvittiin, kun ei ollut kauppaa joka nurkalla? Pieni omatoimisuus ei ole pahitteeksi budjetin kannalta!

Vierailija
9/21 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan ihan yksin!

Eli yksin hoidat kassan, teet tilaukset, purat tavarat, tyhjennät pullokoneen, otat vastaan tavarantoimittajat ja tarkistat kuorman.

Hävikki on hirvittävää, koska ihmiset varastelevat paljon Siwoista. Lisäksi aikaa ennen ja jälkeen työvuoron annettiin niin niukasti, että päiväyksiä ei kerennyt kunnolla tarkastaa ja noiden edellämainittujen työtehtävien lisäksi ei työaikanakaan, varsinkin jos on vilkkaampi kauppa.

Ketju saa syyttää itseään tästä tuoreustakuusta. Henkilökunta on äärirajoilla.

Ruokatauoista ja kahveista puhumattakaan, joita ei tietenkän voinut pitää.

Vierailija
10/21 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan ihan yksin! Eli yksin hoidat kassan, teet tilaukset, purat tavarat, tyhjennät pullokoneen, otat vastaan tavarantoimittajat ja tarkistat kuorman. Hävikki on hirvittävää, koska ihmiset varastelevat paljon Siwoista. Lisäksi aikaa ennen ja jälkeen työvuoron annettiin niin niukasti, että päiväyksiä ei kerennyt kunnolla tarkastaa ja noiden edellämainittujen työtehtävien lisäksi ei työaikanakaan, varsinkin jos on vilkkaampi kauppa. Ketju saa syyttää itseään tästä tuoreustakuusta. Henkilökunta on äärirajoilla. Ruokatauoista ja kahveista puhumattakaan, joita ei tietenkän voinut pitää.

tänään kävin hakemassa kaupasta mm. lohta ja oltermannia.

Vierailija
11/21 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän K Citymarket on aivan kauhea vanhentuneiden ruokien hautausmaa. Käymme siellä vain jos on joku hyvä tarjous ja katsomme silloin todella todella tarkkaan päivämäärät.

Mm. nämä olen löytänyt ihan kuukauden sisällä vanhentuneina: tölkkikeitto, maito, rahka, gluteeniton jauhoseos ja keksit, kananmunat, broilerin rintaleike, paahtoleipä, jogurtti, tortillaletut (päiväys oli v. 2008!) ja tacokuoret.

Käsittämätöntä.

Vierailija
12/21 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin todella satunnaisesti. Enkä ole lähimmässä Citymarketissakaan törmännyt vanhoihin tuotteisiin. Taitavat K-kauppiaat panostaa vähän enemmän työhönsä...

Vierailija
13/21 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vietkö kotootasi vanhaa kamaa kauppaan jä väität sen ostaneesi sieltä

tai luuletko et todella löytyy tuo luettelemasi määrä vanhaa kamaa kun menet kauppaan niin sieltä hä

en usko ja tuskin tuota voit olla aina siel ruinaamassa ilmaiseksi sitä tai tätä

Vierailija
14/21 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suivaannuin itseeni kun toin kerran vanhaa ruokaa kotiin. siitä viisastuneena tarkistan joka ikisen tuotteen päiväyksen.

kuiva-ainekaappimme on nyt täyttynyt ti-pe -välillä luettelemistani tavaroista. jos et itse usko, käypäs vaikka katsomassa huomenna lähivaltsusi tuotteita! en itse olisi uskonut ellen olisi itse kokenut.

kylähän ne myyjät kattoo vähän kieroon mutta mitäs eivät tee työtään!

Vierailija
15/21 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teet kyllä siinä rikoksen!

Vierailija
16/21 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teet kyllä siinä rikoksen!

Siellä on tuoreustakuu jos löydät kaupasta vanhan tuotteen niin saat vastaavan tuoreen tuotteen ilmaiseksi, tietenkin se pitää jo siinä kassalla mainita.

Vierailija
17/21 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on bongannut nuo vanhat kamat kaupasta myyntihyllystä.

Nykyään hänellä tulee tarkistettua nuo päivämäärät entistä valppaamin joten huomaa, ilmeisesti jopa tonkii, kaikki vanhat päiväykset esille....

Vierailija
18/21 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap luuli jo unohtaneensa suomen kielem alkeet.

ja kyllä, myt todellakin tongin, sillä ilmainen ruoka ja juoma kelpaa kyllä!

Vierailija
19/21 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kotona huomaat, että se on vanhaa. tilalle saat "ilmaiseksi" uuden kalan. Mutta jouduithan sä maksamaan siitä vanhasta?

Vierailija
20/21 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisastuin vain erehdyksestäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi