Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sektio vai alatiesynnytys?

Vierailija
01.09.2009 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä IKINÄ tajua et joku mieluummin synnyttää sectiolla....en ikinä.

Vierailija
2/14 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin meni, ei mitään kammottavia komplikaatioita tai seurauksia. Sektion olisin tietysti valinnut, jos siihen olisi ollut syytä. En osaa tähän kauhean intohimoisesti suhtautua, pääasia että lapsi syntyy ja on terve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse jouduin kiireelliseen sektioon 2j ja 15 minsan ponnistusvaiheen jälkeen, siinä vaiheessa olin päätöksestä jo tosi iloinen. Tärkeintä että vauva ja minä selvisimme.

Vierailija
4/14 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole onneksi tarvinnut sektiota (vaikkei kokemusta sektiosta olekaan), toki olisin sen puoleen saattanut kääntyä esim. perätilassa. Akuutissa hätätilanteessahan ei paljon äidin mielipiteitä kyselläkään.

Eihän tuo nyt mitään huvia ole, mutta aika pian olen ollut tolpillani joka kerta, ja istumaankin pystynyt 1-5 -päivän sisään ilman vaikeuksia.

Vierailija
5/14 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toipuminen näyttää vievän aikaa tosi kauan ainakin tolla kuuluisalla alakerralla.Tunne on semmoinen,et kaikki "kamat" tippuu kohta ulos sieltä ku lähtee kävelemään vaikka synnytyksestä aikaa 15 vrk

Vierailija
6/14 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla takana 2 sektiota. Siispä vastaan että sektio.

Vierailija
7/14 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sektio oli ns. helpompi, mutta alatie taas mahtavampi kokemus, että valitsisin alatie :)

Vierailija
8/14 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka lapsi syntyi alateitse ja toinen synnytys päätyi kiireelliseen sektioon. Nyt odotan kolmatta ja mietin, kumman tavan valitsen. Asumme ulkomailla ja synnytän yksityissairaalassa, joten saan vapaasti valita - maksan laskun itse (vakuutusyhtiöni kanssa).

Alatiesynnytys oli parempi kokemus, mutta tässä maassa suositaan sektion jälkeen sektiota. Eli VBAC (= vaginal birth after c-section) luokitellaan erikoistapaukseksi. Valitsemani synnytyssairaala on kyllä yksi harvoja täällä, jotka suostuvat VBACia kokeilemaan. Taidan odottaa lähemmäs laskettua aikaa ja pyytää sitten uudelleen lääkäriltä mielipidettä juuri omassa tapauksessani parhaasta tavasta.

Yleisesti ottaen kallistun normaalin alatiesynnytksen puoleen, mutta lapsen ja äidin turvallisuus on pääasia.

Vierailija
9/14 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syynä suurikokoiseksi mittailtu sikiö perätilassa. Sain itse valita lähdenkö yrittämään alateitse. Enpä lähtenyt, onneksi. Pojalla oli napanuora 2 kertaa kaulan ympärillä.

2 nuorimmaista synnytin alateitse. Varsinkin toinen, spinaaleineen, oli hyvä kokemus.

Minun valintani on ehdottomasti alatie. Sektiosta toipuminen vei todella pitkän ajan ja leikkauksen jäljiltä jääneen arpikudoksen repeily toisessa raskaudessa oli kivuliasta.

Vierailija
10/14 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaurioiduin. Nyt mietin, miten ens kerralla, jos sellainen tulee. Alateitse varmaankin.

Vierailija
11/14 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koettu. Ensimmäine oli yhtä helvettiä sektion jälkeiset 3 viikkoa ja toinen oli ihan nopea ja hyvä palautuminen. Jos saisin valita alatie, mutta jos ikinä enää lapsia tulee ne tulevat suunnitellulla sektiolla sanoo gyne.

Vierailija
12/14 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka itse halusin. Helppoa synnyttämistä. Alatierepimistä en halunnut kokeilla. Nyt on lapsiluku täynnä ja olen todella tyytyväinen sektioihini.

Kukin tavallaan. Monesti alatiesynnytyskin on hieno kokemus. Minulle ei varmasti olisi ollut!

Vierailija
13/14 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana yksi kiireellinen sektio ja alatiesynnytys ja kaikkinensa alatiesynnytys saa kaikki pisteeni. Tosin tähän vaikutti se, että sain vain pieniä vaurioita, jotka hoituva muutamalla tikillä. Toipuminen sujui todella nopeasti. Sektiosta toipuminen oli puolestaan yhtä kitumista. Nukkua pystyin vain selälläni, imettäminen oli vaikeaa kipeän haavan takia, toipuminen kesti viikkoja. Ei kiitos siis sektiolle!

Vierailija
14/14 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toipuminen näyttää vievän aikaa tosi kauan ainakin tolla kuuluisalla alakerralla.Tunne on semmoinen,et kaikki "kamat" tippuu kohta ulos sieltä ku lähtee kävelemään vaikka synnytyksestä aikaa 15 vrk

Eli tohon tunteeseen auttaa lantiopohjalihasten jumppa nimim. 3 alatiesynnytystä takana

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi