Onko teillä koita? Olenko liian tiukkapipo jos en kestä niitä?
Miellä on ja niin joka puolella ettei niitä kai oikein saa hävitettyä. Nyt ollaan muuttamassa ja mietin miten saisi tehtyä niin ettei ne muuta mukana. Onko vinkkejä?
Mieheni suhtautuu niihin ihan rauhallisesti eikä välitä vaikka ne tulisivat mukaan uuteen kotiin. Olenko liian tarkka kun haluaisin välttää kaikin tavoin niiden mukana muuton?
Kommentit (11)
Pakasta kaikki tekstiilit ja sulje sen jälkeen tiukasti johonkin pussiin, jonka avaat vasta uudessa kodissa. Se voisi tehota.
on syöneet jo muutaman villavaatteenkin. Päätettiin että heitetään kaikki villavaatteet pois ennen kuin muutetaan mutta luulen ettei se riitä. Pakastinta meillä ei täällä vanhassa kodissa ole. Uudessa on. Saunaa ei kummassakaan.
Vaatteiden peseminen ei varmaan auta mitään.
Tuntuu vaan että olen kauhea nipo kun mies vaan ajattelee että mitä väliä vaikka on koita. Omasta mielestäni se ei vaan ole kiva ajatus...
ap
Pakkaa todella tiukasti sanomalehteen ja sitten muovipussiin. Jos voit välttää,älä vie vaatepusseja sisälle ennen kuin mahtuvat pakastimeen. Heitä pussi avaamattomana pakkaseen ja pidä siellä ainakin vuorokausi. Vasta sitten avaa pussi.
Peseminen ei tosiaan auta, ainakaan minun tietojeni mukaan. Kyllä niistä täytyy yrittää eroon päästä, muuten kuljetatte niitä työ- ja kyläpaikkohin mukananne. Ainakin meillä menisi välit poikki sellaiseen vieraaseen, joka meille koita järjestäisi... Sen verran arvostan kalliita villavaatteitamme.
kengät, lakanat, pyyhkeet, matot jne? Miten ihmeessä ne mahtuu pakastimeen?
Riittäsiköhän silmämääräinen tarkastelu, että tarkistaisi jokaisen vaatteen enne kaappiin laittoa ja pudistelisi parvekkeella?
Ihana kuulla että koit on teistäkin inhottava asia, luulin jo että olen liian tarkka. Mies kun sanoi että on niilläkin oikeus elää.
ap
kaikki pitäisi pakastaa. Mutta pitäisi riittää, että kaikki villaiset pakastaa ja muut esim. tuulettaa hyvin. Villaisissahan ne toukat elävät ja juuri toukat täytyy tappaa.
Elivät kerrostalon eristeissä ja niistä oli mahdoton päästä eroon, koko talo olisi pitänyt myrkyttää. Mä myrkytin villavaatteet ennen muuttoa ja pakkasin ne muovipusseihin. En pakastanut vaatteita mutta pidin tiukasti suljetuissa pusseissa varmaan muutosta kuukauden. Muutama kuollut koi löytyi kun pussit avasin, mutta ei niitä kyllä uudessa kämpässä näkynyt yhtään elävää.
Mummoni tapasi laittaa vaatekaappeihin voimakastuoksuisia palasaippuoita tai pesupulveria pussissa, joka päästää aineen hajun/tuoksun läpi - koit hävisivät sen sileän tien, eivätkä tulleet enää takaisin.
Jotenkin muistan lapsuudesta, että mummolla olisi niitä ollut (ei varma muisto).
Tuo sille satiaisia.
Mies kun sanoi että on niilläkin oikeus elää.
ap
Kuka helvetti niitä nyt kestäisi oli nipo tai ei. Säästätte vaatteista vain ne joita käytätte viikoittan ja kaikki muut lumput roskiin. Uudet lakanta ja pyyhkeet siitä se lähtee.