Neuvoja: kuinka herättää seksuaalisuus?
Puolisoaan rakastava ja kunnioitava, ei todellakaan muita kaipaava kysyy neuvoja siihen kuinka herättää omaa seksuaalisuutensa. Koskaan en ole erittäin aktiivinen tällä saralla ollut. Mutta toivoisin olevani aktiivisempi ja myös rohkeampi puhumaan asiaan liittyen. Puolisoni ei ole mikään hiirulainen enkä minä itsekään, jokin vietti minulta vaan on aina puuttunut.
Vinkkejä laidasta laitaan otan mielelläni vastaan.
Kommentit (3)
kun lapset on olleet pieniä. Olen kait ollut sen verran poikki, etten vaan ole jaksanut ajatella suuremmin seksiä, iltaisin on haluttanut lähinnä vaan nukkua. En ole muutenkaan ikinä (suhteen alkua lukuunottamatta) ollut hirveä seksipeto. Huomasin kuitenkin, että se ettei ole haluttanut on luonnollisesti vaikuttanut tottakai mieheen ja taas suhteeseen. Kuitenkaan mitään kriisiä ei ole ollut, pientä eripuraa vain silloin tällöin joka on purkautunut jostakin turhanpäiväisestä jutusta.
Sitten viime viikonloppuna miehen kanssa otettiin paperia ja kynät käteen, kirjoittettiin paperille toisillemme lauseita (Anna-lehti nro.22) "pidän siitä kun sinä...", "pidän sinussa...", "toivoisin että sinä..." sekä "tarvitsisin sinulta.." ja luettiin ne toisillemme ja kylläpä teki hyvää kuulla ja kertoa toiselle mistä toisessa pitää jne. Se auttoi ihan hirveästi meitä ja lähennyttiin taas kummasti, seksiäkin tekee taas mieli :)
En tiedä onko tästä mitään apua, en itsekää uskonut sillä olevan vaan olipa lopulta kuitenkin.
Eikö sinulla ole koskaan ollut himon tunteita? Onko kasvatus/uskonto tiellä?
Uskovaiselle paras tie on tutkia jotain vaikka NMKY:n tms materiaalia, jossa puhutaan seksistä parisuhteessa, siinä kun on se Jumala mukana ja selitetään seksin hyväksyttävyydestä, niin vie syyllisyyttä pois.
Muutoin fantasia ja itsetyydytys on paras tapa. Mieti, mikä sinua kiihottaa. Yleensä naisia kiihottavat enemmän tarinat kuin kuvat, kokeile esim. http://www.herkku.net/tarinat/, voit myös käydä tutkimassa esim. alaston suomi-portaalia tai hankkia itsellesi seksivälineitä. Kun löydät itseäsi kiihottavia asioita, voi ottaa puheeksi puolison kanssa.
Jos teillä on etääntyneet välit, mutta seksuaalisuus molemmilla sisällä kunnossa, erilaiset lähentymisleikit, joita tv:n seksiohjelmissa on neuvottu, voivat auttaa. Esimerkiksi kaksi viikkoa pidättäydytään yhdynnästä, ja eka viikko tyydytetään vain naista ja toka viikko vain miestä. Siis eri tavoilla, joka ilta, ei välttämättä orgasmiin, vaan tyydytys voi olla hierontaa, eroottista hierontaa, suuseksiä, sormetusta, välineitä. Sillä tavalla toinen keskittyy nauttimaan ja toinen keskittyy opettelemaan nautinnon tuottamista.
Tai yritä ainakin. Itse olen kysynyt mieheltäni miljoonat kerrat että olisiko jotain mistä hän erityisesti pitäisi ja aina vaan vastaa ettei tiedä... Onneksi olen oppinut lukemaan häntä.