Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos Facebookissa joku kommentoi kuviani,

Vierailija
08.08.2009 |

niin näkevätkö myös hänen kaverinsa minun kuvakansioni? Siis kun ne näkyvät heidän uutisissaan että "Maija kommentoi tätä" ja sitten se kuvakansioni siinä. Että pääsevätkö hekin sitä selaamaan? Asetuksissani on kyllä että "vain kaverini" joka kohdassa, päteekö se myös tähän?

Taidan olla vähän käsi...

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koitettiin nimittäin kaverin kanssa sitä. kaveri kommentoi mun kuvaa ja sitten sen veljelle (joka ei oo mun kaveri!) tuli siihen, että x on kommentoinut y:n kuvaa ja se pääsi selee koko kuva-albumin, vaikka kuvien pitäis näkyä vain kavereille ja mulla on muutenkin tosi tiukat estot.

Eli siellä kuvakansioissa olevat Albumien yksityisyysasetukset eivät pädekään kuten olen olettanut :(

Vierailija
22/50 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne tagit, että tässä kuvassa Maija Meikäläinen ja tuossa toisessa Matti Meikäläinen, niin kaikki Maijan ja Matin kaverit saa tästä tiedon, että tässä kuvassa Maija Meikäläinen. Ja kun avaa sen kansion, näkee kaikki muutkin samassa kansiossa olevat kuvat, oli se Maija niissä tai ei.

Eli omia kuvia pääsevät siis katsomaan kaikki ne, jotka niissä esiintyvät tai ovat niitä kommentoineet ja niiden kaverit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kaikki ne 246 ihmistä voi halutessaan käydä katsomassa sen kansion kaikki kuvat - siksi kannattaakin pilkkoa kuvat useisiin kansioihin!

Vierailija
24/50 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jokainen kavereistani heittää kommentin johonkin kuvaani, niin sitä kuvakansiotani pääsee katsomaan 2450 minulle tuntematonta ihmistä!

Vierailija
25/50 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein vielä kavereita on enemmän kuin 50. Tosin voihan siellä olla samoja kavereita kasa.

Mutta periaatteessa...juuri näin. Ja tässä on syy siihen miksi en jaa facebookissa mitään kuvia. Kauhistuttaa oikein kun joku jakaa siellä kuvia vastasyntyneestään.

Vierailija
26/50 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeudet kaikkeen siihen materiaaliin, minkä sinne laitatte, myös kaikkiin niihin kuviin, ja facebookin ylläpitäjillä on oikeus tehdä niille ihan mitä haluavat.

Itse en laita sinne mitään henkilökohtaista, enkä mitään, mitä en haluasi julkistaa miten suurelle joukolle hyvänsä.

Vierailija
27/50 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta periaatteessa...juuri näin. Ja tässä on syy siihen miksi en jaa facebookissa mitään kuvia. Kauhistuttaa oikein kun joku jakaa siellä kuvia vastasyntyneestään.

Vierailija
28/50 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te ymmärrätte, että facebook omistaaoikeudet kaikkeen siihen materiaaliin, minkä sinne laitatte, myös kaikkiin niihin kuviin, ja facebookin ylläpitäjillä on oikeus tehdä niille ihan mitä haluavat.

Facebook has agreed to let 3rd party advertisers use your posted photos WITHOUT YOUR PERMISSION. To opt out: Click on SETTINGS (located on top of page in blue bar, next to logout); Select PRIVACY SETTINGS; Select NEWS FEEDS and WALL; Select the TAB that reads Facebook Ads. There will be a drop down box; Select NO ONE. Save your changes & then PASS THIS ON.

Vierailija
29/50 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeudet kaikkeen siihen materiaaliin, minkä sinne laitatte, myös kaikkiin niihin kuviin, ja facebookin ylläpitäjillä on oikeus tehdä niille ihan mitä haluavat.

Itse en laita sinne mitään henkilökohtaista, enkä mitään, mitä en haluasi julkistaa miten suurelle joukolle hyvänsä.

Mitähän ne niillä pahimmillaan vois muka tehdä???!!! Ajattele nyt itsekin - ei yhtään mitään :D

Vierailija
30/50 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, juuri sellaisia kuvia...

+ vastasyntynyt oli limainen veriklöntti. :/

Vierailija
31/50 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti he ilmoittavat omistavansa oikeudet. Ja he voivat myydä sivustot kenelle haluavat, vaikka kymmenen vuoden päästä.

Kai te ymmärrätte, että facebook omistaaoikeudet kaikkeen siihen materiaaliin, minkä sinne laitatte, myös kaikkiin niihin kuviin, ja facebookin ylläpitäjillä on oikeus tehdä niille ihan mitä haluavat.

Facebook has agreed to let 3rd party advertisers use your posted photos WITHOUT YOUR PERMISSION. To opt out: Click on SETTINGS (located on top of page in blue bar, next to logout); Select PRIVACY SETTINGS; Select NEWS FEEDS and WALL; Select the TAB that reads Facebook Ads. There will be a drop down box; Select NO ONE. Save your changes & then PASS THIS ON.

Vierailija
32/50 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että laitatte itsellenne asetuksen että siitä kun kommentoitte kuvia tai statuksia ei tule ilmoitusta seinällenne! Samaten kannattaa laittaa asetus että kuvat joihin teidät on tagatty ei näy kuin teille itsellenne.

Vierailija
33/50 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pitääkö hakea rautalankaa??? Jos laitatte kuva-albumien asetukset kohdilleen, niin vaikka kaverinne kävisivät kommentoimassa kuvianne, se tieto ei näy kaverin seinällä muille kuin sinulle.

Mä kävin kommentoimassa yhden kaverini kuvia. Sen jälkeen oli toisen kaverin kanssa puhetta kuvasta, sanoin hänelle, että kokeileppa mennä mun seinän kautta katsomaan niitä kuvia, niin hänelle ei näkynyt edes sitä "x kommentoi käyttäjän y kuvaa" -kommenttia. Ei siitäkään huolimatta, että minulle se näkyy omalla seinälläni.

Ette tunnu ymmärtävän sitä tosiasiaa, että jos yksityisyysasetukset ovat kohdallaan, niin kukaan ei tosiaankaan pääse katsomaan mitään mitä ette itse halua julkiseksi.

Vierailija
34/50 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin kun alla oleva on kirjoittanut. Kansiot voi tehdä vaikka vain niin että, kuvat näkee ystävistäsi 3kpl ja loput 176kpl ei näy niitä lainaan, kaikki siis kiinni miten teet yksityis asetuksiasi ;) Kannattaa oikeasti opetella käyttämään ja klikkailee kaikki yksityiset/julkiset jne.. valikot auki ja tutustua kunnolla.

Itsekin teen kuvista/kansioista joissa ei ihmisiä lainkaan (eli ottaminia esim luontokuvia) kansion niine että: kavereiden kavereille ja kuvat joissa ihmisiä, vain kaverit... ja välillä rajaan kansiot vaan tietylle porukalle, kuten esim meidän rapubileistä oli niin tehty :) Opetelkaa, kiitos.

Siis pitääkö hakea rautalankaa??? Jos laitatte kuva-albumien asetukset kohdilleen, niin vaikka kaverinne kävisivät kommentoimassa kuvianne, se tieto ei näy kaverin seinällä muille kuin sinulle.

Mä kävin kommentoimassa yhden kaverini kuvia. Sen jälkeen oli toisen kaverin kanssa puhetta kuvasta, sanoin hänelle, että kokeileppa mennä mun seinän kautta katsomaan niitä kuvia, niin hänelle ei näkynyt edes sitä "x kommentoi käyttäjän y kuvaa" -kommenttia. Ei siitäkään huolimatta, että minulle se näkyy omalla seinälläni.

Ette tunnu ymmärtävän sitä tosiasiaa, että jos yksityisyysasetukset ovat kohdallaan, niin kukaan ei tosiaankaan pääse katsomaan mitään mitä ette itse halua julkiseksi.

Vierailija
35/50 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaapa ajatuksella nuo alkupään viestit, niin jospa se alkaisi mennä perille. Ääliöt.

Vierailija
36/50 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kaverina mies jonka vaimon albumia hän oli kommentoinut ja kun klikkasin huvikseni, niin lävähti esiin monen monta kuvaa raskausmasusta ja synnytyksestä, imetyksestä jne. Enpä tiedä halusiko tuo nainen minun ja ties kuinka monen muun näkevän ne..takaisin en päässyt enkä etenemään kuitenkaan.

Vierailija
37/50 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sinä (vaikkapa Maija) olet kommentoinut jonkun (vaikkapa Matin) kuvaa, näkyy SINUN KAIKKIEN KAVEREIDESI kohokohdissa että "Maija kommentoi tätä" ja siitä näpäyttämällä SINUN KAIKKI KAVERISI pääsevät katsomaan tuota Matin kuvakansiota (joista yhtä kuvaa olet kommentoinut), vaikka Matti olisi laittanut asetuksiin että "Vain kaverit".

Vierailija
38/50 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sinä (vaikkapa Maija) olet kommentoinut jonkun (vaikkapa Matin) kuvaa, näkyy SINUN KAIKKIEN KAVEREIDESI kohokohdissa että "Maija kommentoi tätä" ja siitä näpäyttämällä SINUN KAIKKI KAVERISI pääsevät katsomaan tuota Matin kuvakansiota (joista yhtä kuvaa olet kommentoinut), vaikka Matti olisi laittanut asetuksiin että "Vain kaverit".

että olette käyneet kommentoimassa toisten kuvia!

Vierailija
39/50 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olette käyneet kommentoimassa toisten kuvia!

että ne toiset käyvät kommentoimassa kuviani. Eihän siinä ole kenellekään ongelmaa, että jonkun toisen kuvat näkyvät omille kavereille. Ongelma on se, että omat kuvat näkyisivät toisten kavereille.

Vierailija
40/50 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laittaisitte ne yksityisyysasetukset oikeasti kohdalleen, niin kenenkään kuvien kommentoinnit eivät näkyisi seinillä eikä etusivuilla... Mutta eipä voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu...