Tytölle nimi, auttakaa
Heippa
Meillä on sellainen ongelma, että yritettiin miehen kanssa koko mun raskauden ajan ja vauvan syntymän jälkeen miettiä hälle nimeä, mutta oikeaa nimeä ei tunnu millään löytyvän!
Me ei tykätä vanhan aikaisista nimistä (esim. sohvi, saara, lahja, martta), eikä "perinteisistä" suomalaisista nimistä (Jonna, Heidi, Laura, Maria...). Haluaisin, että tytöllä olisi sellainen nimi ettei varmaankaan monella samanlaista ole. Mieheni siskokin (tuleva kummi) ehdotti, että jatkaisimme erikoisten nimien perinnettä. Niin kuin hänen tyttönsäkin nimi on Tahiti... Ja mekin haluttaisiin sitä jatkaa!
Raskauden aikana mielessä kävivät nimet Lumia, Jaya, Vanilla, kun kuvittelin että saisimme lempeän ja rauhallisen vauvan.
Mutta tämä tyttö onkin niin tempperamenttinen, kovaääninen ja vaativa, joten mielestäni nimenkin pitäisi olla semmoinen pirteä mikä kuvaa luonnetta. Tyttömme sai lempinemekseen sairaalassa Pippuri, kätilö sanoi että tyttö on kyllä niin vaativa luontoinen, että äiti on pinteessä jos isä ei pysty olemaan kotona auttelemassa, oikea Neiti Pippuri.
Antaisinkin tytölle nimeksi pippuri, jos se ei olisi mausteen nimi, mikä on kaiken lisäksi musta pieni pallukka mikä haisee pahalle.
Nimessä mielestäni saisi olla i:i kirjain/kirjaimia, kun se kuulostaa korvassa tempperamenttiselle. Mutta mikään pakko ei ole...
ehdotelkaan nimiä ja auttakaa meitä pääsemään tästä nimi ongelmasta! Tämä alkaa olemaan jo liian hermoja puuduttavaa.
Kommentit (11)
Laitapas tarkempia kriteerejä. Pitkä/lyhyt nimi? Mä tunnun yhdistävän r-kirjaimen temperamenttisuuteen. ;)
Ri(i)a
Marikki
Merike
Sirke
Anri
Anrietta
Henrietta
I(i)ris
Vilma
Sira
Ki(i)ra
Rebekka
Melita
Mimmi
Miona
Milana
Vilmiina
Rianna
Tilda
Fiona
Serafi(i)na
Josefi(i)na
Elviira
Anmari
Iitu
Piitu
Maisa
Rilla
Sella
Sonia
Sandra
Kassandra
Melissa
Iita
Helnä
Odessa
Sigrid
Inkeri
Iisa
Miisa
Milana
Vilminna
Hulda
Ensin haluan sanoa, että vaikka vauva olisi temperamenttinen, niin se ei tarkoita sitä, että hän olisi isompanakin temperamenttinen. Pikkuisesta Pippurista voi hyvinkin kasvaa vielä lempeä, herkkä ja hiljainen tyttönen tai asiallinen ja harkitseva aikuinen, joten vauvan luonnetta ei kannata pitää liian vahvana kriteerinä nimelle.
Tässä mun ehdotukset:
Kaneli
Sahrami
Tuike
Pilke
Aurinko
Tähti
Stella
Estella
Mimosa
Menni
Mianna
Tianna
Kianna
Rianna
Lumina (=tarkoittaa valoa ja melkein kuin Lumia)
Sirena
Safira
Sinea
Poppana (=se sisukkain Tehotyttö, muita Tehotyttönimiä on Pipa ja Papu)
Regina (=kuningatar)
Jasna
Opri
Peppi
Pieta
Pii
Piiku
Pomeliina
Vega
Vesta
Virna
Tällaisia tuli mieleeni:
Auri
Bianca
Amira
Isla
Iisa
Mai
Mandi
Miila
Milli
Mimi
Nita
Tira
Pepita
Rosalia
Sani
Silva
Sinna
Siri
Sofi
Tiiu
Tuisku
Tilli
Karjaana
Pirta
Kartelli
Karriina
Kirmeli
Jormiina
Joosa
Omena
Omiina
Sitten vielä kauniita yhdys-nimiä:
Nanna-Maria
Janna-Maria
Jonna-Maria
Jenna-Maria
Jenny-Maria
Jenni-Maria
Sinna-Maria
Sanna-Maria
Sanni-Maria
Senni-Maria
Senny-Maria
Paljon oot jo ehdotuksia saanutkin, mutta kokeillaas vieläkö tulee uusia mieleen:
Brianna
Tinka
Julita
Juliet
Stiina
Julietta
Juliette
Ramona
Rihanna
Lilli
Jamira
Rosita
Ksenia
Titti
Friida
Gitta
Henriikka
Marija
Mirella
Mirelle
Miranda
Samira
Tirliina
Piritta
olet jo saanutkin. Tutun vaikeaa on toi nimen päättäminen. Voisit tsekata sivun: www.behindthename.com, josta löytyy kaikenmaailman nimiä! Suosittelen! Siellä tuli itse selattua nimiä, tuntitolkulla.
omia ehdotuksiani:
Ebba
Edda
Iia
Rilla (joku jo ehdotti ja se on aika luonteikas)
Kaneli (tämäkin tuli, tykkään paljon)
Iisa
Iina
Liina
Riinu
Triinu
Felicia
Siinä muutama. Kerrotko sitten, mihin päädyitte lopulta? :)
ps. minun vanhemmille kävi samalla lailla minun nimen kanssa, piti tulla nätti, säyseän lapsen nimi mutta olin ollut heti syntyissä niin terhakka ja tempperementtinen, että sain uuden nimen ja siinä on sekä ärrää, että iitä, kun tuossa ketjussa aiemmin oli puhetta kirjaimista, jotka käsitämme tempperamenttisina. =)
Tää ketjuhan olikin jo "vanha"! Teillä on varmasti lapsi jo nimetty!! :D
Etta
Hetta
Inke
Lippe
Metti
Pippi, Pipsa, Piatta
Siikri