Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poika 4v8kk. Pituus n. 110 ja paino 25kg! Mitä ihmettä?

Vierailija
07.08.2009 |

Poika on tässä puolessa vuodessa saanu painoa lisää 5kg! Onko se ihan normaalia?

Musta tuntuu vaan niin hullulta, että sille tulee tuota painoa vaan lisää.

Meillä syödään ihan tavallista kotiruokaa, herkkujakin joskus, tietysti.

Poika liikkuu tosi paljon, pyöräilee, pelaa palloa, juoksentelee kavereiden kanssa, ui jne.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 6v pojalla painopiikki nyt kesällä, hän on 120cm ja 25kg. Siitäkin tuli sanomista nauvolassa. Olen itse opettaja ja poika ollut koko kesän kanssani kotona ja mökillä... luulen että nuo kilot karisee sitten kun eskari alkaa.

Poiaksi kasvaa varmaan pituutta saman hujauksen, älä stressaa jos kerta terveellisesti syötte ja lapsi tekee muutakin kun pelaa koneella/ katsoo telkkaria.

Vierailija
2/10 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole syy niin suosittelen lääkärireissua ja asian selvittelyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos oikeasti ette ole syöneet jatkuvasti herkkuja ja rasvaista ja suolaista ruokaa, niin kipin kapin lääkäriin

paino on noussut liki kilon kuussa

voi olla nestekertymää, miten lapsi juo

tuleeko pissaa onko valitellut mahaa huonoa oloa tms

Vierailija
4/10 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tytölle tuli 4v-5v -välillä vajaa 3kg painoa lisää (mitat nyt 5-vuotiaana 117cm ja 22 kg ja on pituus-painosuhteessa 0-käyrän tietämissä, on toki tyttö, poikien käyrät hieman eroaa...).

Vierailija
5/10 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaali poika. ei mikään kukkakeppi eikä lihava. voimakas ja miehekäs nyt jo :)

Vierailija
6/10 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaali poika. ei mikään kukkakeppi eikä lihava. voimakas ja miehekäs nyt jo :)

Vierailija
7/10 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat pojat varmaan isompia,kuin normi lapset vaikka vanhemmat ollaan mies ja nais näkökulmasta "alamittaisia" minä 160 cm ja mies 178cm. Esikoinen 135 cm ja 31 kg ( jämäkkä jätkä - ei lihava kohta 8 v) kuopus 120 cm ja 27 kg (samoin jämäkkä ja pitka ikäiseen, huomenna 4 v)

lapset on niin erilaisia ja suvussahan nuo pituudet ja painot kulkee! Jos suvussa pitkiä miehiä niin varmasti tulee myös pitkiä poikia! Mun isä ja veli lähes 2 m. Miehen puolelta taas lihavia... Voiko odottaa hoikkaa ja siroa poikaa?

Vierailija
8/10 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat pojat varmaan isompia,kuin normi lapset vaikka vanhemmat ollaan mies ja nais näkökulmasta "alamittaisia" minä 160 cm ja mies 178cm. Esikoinen 135 cm ja 31 kg ( jämäkkä jätkä - ei lihava kohta 8 v) kuopus 120 cm ja 27 kg (samoin jämäkkä ja pitka ikäiseen, huomenna 4 v)

lapset on niin erilaisia ja suvussahan nuo pituudet ja painot kulkee! Jos suvussa pitkiä miehiä niin varmasti tulee myös pitkiä poikia! Mun isä ja veli lähes 2 m. Miehen puolelta taas lihavia... Voiko odottaa hoikkaa ja siroa poikaa?

Vierailija
9/10 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituutta 117 cm ja paino 21.5. Nollakäyrällä mennään. Voihan tuo olla joku kasvupyrähdys ja ennen kuin alatte "haukkumaan" toisten lapsia "läskeiksi" niin tutustukaa niihin muutenkin kuin käyrien varjossa. Meillä on tämän 0-käyräisen lisäksi toinen lapsi, joka kulee +2 käyrällä ja ei hänkään ole mikään läski, ovat vain ruumiinrakenteeltaan täysin erilaisia (tällä +2-käyrällä kulkevalla lapsella näkyy kylkiluut ja samaa ruokaa syövät ja painotkäyrät täysin erit). Jos selittämätön painonnousu jatkuu niin silloin kannattaa huolestua, mutta tuo 25 kg ja 110 cm menee varmaan ihan normaalin merkeissä...

Vierailija
10/10 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelin kyllä, että lihavaksi täällä aletaan parjaamaan lasta.

Mutta en välitä siitä, tiedän itse totuuden.

Pojan painosta on aiemmin neuvolassa huomautettu. Mutta. Pojan isä on ruumiinrakenteeltaan sellanen roteva, siis vähän kuin poket..=) Ei kai sellasesta voi mitään luikkua kasvaakaan.

Silti yllätyin itse paljon tuosta painosta. Nyt kesällä on vielä liikkunu enemmänki ku ennen ja syönyki vähemmän ku ei oo maistunu. Juo vettä janoonsa, ja pyytää sitä aika usein, koska on aina hiki päässä.

Ei ole valittanut kyllä mitään huonoa oloa tms.

Kiitos asiallisesti vastanneille!