Onko KORSON maine vahvasti liioiteltu? Vai onko se ihan
kamala paikka asua? Onko radan eri puolilla eroa, missä kaupungin vuokratalot?
Kommentit (12)
S-marketissa asioiminen ihan rauhallista ja asuminen omakotitaloaluella vähän sivummassa ei eroa muista vastaavista alueista.
että kaupungin vuokra-asunnot ovat levottomia paikasta riippumatta.. ainakin olen vantaalla havainnut tämän ongelman. tosin jos hyvä tuuri sattuu niin voi päästäkkin suhteellisen rauhalliseen rappuun.
S-marketissa asioiminen ihan rauhallista ja asuminen omakotitaloaluella vähän sivummassa ei eroa muista vastaavista alueista.
Korson vanha omakotitaloalue, Matari, Metsolan omakotitaloalue sekä hieman kauempana Nikinmäki, Jokivarsi ja Leppäkorpi ovat kaikki idyllisiä pientaloalueita, joissa on vieläpä aika kalliita taloja.
Kaupungin vuokratalot sitten ovatkin aika kauheita, samoin koko Mikkola.
S-Market on hyvä ruokakauppa, ja jopa ravintola Olohuoneessa voi syödä ihan mukavasti. Ankkapuisto on kaunis ja Lumon kirjasto hyvä. Tervetuloa Korsoon!
Lasten synnyttyä halusimme tilaa ja pihan, joten muutimme Korson kupeeseen omakotialueelle.
Nyt täytyy ihan rehellisesti sanoa, että en muuttaisi ihan helpolla pois. Lähellä on uimaranta, pururata eikä Jumboonkaan ole pitkä matka. TYöpaikat on kohtuu lähellä.
Korson keskusta on aika ikävä paikka, mutta senkin maine on suuresti liioiteltu. K-marketin aukiolla on välillä vähän epämääräistä porukkaa, mutta eipä minun tarvitse siellä hengailla. Kunhan ostan ruuat ja ajan kotiin.
Suosittelen omakoti- ja rivitaloaluita, mutta neuvon karttamaan Korson keskustan kerrostaloja!
Korson seudulla on aika laaja hintahaarukka. Pikainen silmäys Etuovessa osoittaa, että 2000-luvulla rakennetun omakotitalon voi saada 270 000 (pieni talo Matarissa), mutta se voi maksaa myös 675 000 (Jokivarsi). Jälkimmäinen oli kallein Korson alueella myytävä talo, mutta ei enää Nurmijärven takametsien hintainen...
Asemanseudulla en mielelläni iltaisin liikkuisi, mutta muuten Korso on paikka siinä missä muutkin. Myös me asumme pientaloalueella Korson lähellä (Vierumäessä). Alue on hurjan rauhallinen, pelkkiä omakotitaloja, ja asioiminen Korsossa on ihan samanlaista kuin muuallakin. Ankkalammen päiväkoti on lisäksi todellinen aarre, siellä on hoitajat jotka tekevät työtä sydämellään. Ihan helpolla en täältä lähtisi!
Ei kyllä koko Mikkolaa voi yleistää. Itse en ole koskaan ongelmiin törmännyt. Rauhassa saa liikkua. Asun Mikkolan paritalo ja omakotitalo alueella.
90-luvulla oli ahdistavaa, ankeaa, matalamielistä ja henkisesti köyhää, väkivaltaistakin. Oli järkytys muuttaa sinne toiselta vantaalaiselta asuinalueelta ja joutua paikalliselle yläasteelle. Jos sinulla on lapsia, ajattele heitä ja kierrä paikka kaukaa. Aikuinen sopeutuu kyllä ja voi missä vain valita seuransa.
Korson keskusta viikonloppuisin on aika karmea, juoppoja lähinnä. Ikinä ei kuitenkaan ole ollut minulla mitään vaaratilanteita täällä. Kotia ei kannata hankkia kuitenkaan niistä halvimmasta.
voi olla rauhallista joillakin alueilla, mutta asioiminen esim ruokakaupassa ei ole. Monta kertaa olen nähnyt, kun joku narkkari on ollut näpistelemässä tai riehumassa esim Alepassa/Alepan lähistöllä.