APUA kaikki kaatuu niskaan!
Monen eritekijän (Sähkölaskut tuli vuoden ajalta kerralla, ammatin hankinnasta 300e lasku, muutama typerä hankinta talvella luotolle, kun ei tiedetty talouden heikkenevän, auto hajosi, vuokra nousi, työt väheni...)meillä ei ole penniäkään rahaa, laskut kerääntyy, miehen tili miinuksella.
Kelalta päätöksiä ei kuulu, sossuun seuraava vapaa aika 18.9.
Kaikki lehtitilaukset ja muut ylimääräiset kulut on karsittu jo alkukesästä. Luottokortit leikattu. Aina kun luulee, että talous on saatu hallintaan, tipahtaa jotain postiluukusta. Kummankaan vanhemmat ei pysty enää auttamaan. Äitini maksoi hormonikierukan (157e) joka asennettiin tiistaina, ja nyt varmaan vituttaa ja väsyttää senkin takia.
Mies on talousasioissa ihan tampio. Työntää pään puskaan, ja odottaa että asiat selviytyy itsestään. Kaikki jää mun harteille, ja tästä sitten riidellään.
Kaiken kukkuraksi koirakin kuoli eilen äkilliseen sairauteen, jouduin tekemään reilu viikko sitten LS-ilmoituksen omasta siskosta ja välit on nyt poikki. Kierukan takia on tiputteluvuotoja ja ärsyttävää kuukautisjomotusta. Viime viikolla oltiin miehen kanssa kipeinä ja nyt on lapset. Koti on sotkuinen, enkä löydä sossuun tarvittavia papereita (mies on käynyt papereita tonkimassa), tulostimesta loppui muste, enkä saa tulostettua pankkitietoja. Itkusta ei tule loppua, enkä kehtaa lähteä siksi pankkiin tai kirjastoon asiaa hoitamaan.
En enää jaksa yhtäkään vastoinkäymistä, enkä pysty lapsiltakaan peittämään huoliani. Nyt tekee vain mieli mennä sänkyyn, nukkua ja herätä vasta kun painajainen on ohi...
Kommentit (47)
kerralla maksettavaksi, kun Vattenfall oli unohtanut lähettää tasauslaskun muuton yhteydessä! Lasku tuli siis yli puoli vuotta muuton jälkeen. Minä lähinnä ilmoitin Vattenfallille, että koska laskuttivat puoli vuotta myöhässä, niin laskulle saa varmasti puoli vuotta maksuaikaakin. Sain, eikä ollut edes mitään ongelmaa... :)
Ap, sovi maksuista. Hyvä, kun luottokortit on leikattu! Varaa myös aika talous- ja velkaneuvontaan!
mutta sen hoitaminen on myös jo hyvällä mallillaan. Ja sulla on hyvä asenne, että aiot tästä todellakin selvitä.
Oot saanut jo niin hyviä vinkkejä, ettei mulla oo oikeen uutta lisättävää. Ota oikeesti nuo mainitut vinkit tosissaan.
Jos kirjojen myynti kiinnostaa, niin myy huutonetissä, siellä ei mene pöytämaksua. Ja mieti muitakin töitä. Eli on tosi hyvä, että olet valmis hankkimaan rahaa töillä, asenteesi on kohdillaan ja kunnioitettava. Vaikka sun vakityönantajalla ei ole tarjota mitään, niin kysy vain muualtakin. Eihän hoitovapaa periaatteessa ole tarkoitettu työntekoa varten, mutta hätätapauksessa etsisin kyllä työtä, enkä kertoisi työnantajalle mitään.
Tuo marjanpoiminta on hyvä ajatus. Etsi ihan mitä vain, postista, siivousta, tarjoa vaikka tutuille palveluksia, jos he olisivat valmiit maksamaan korvausta. Tai laita lehteen ilmoitus, että oot valmis menemään vaikka lapsenlikaksi tai koiranulkoiluttajaksi. Taskurahatkin tuovat edes pienen helpotuksen.
Tsemppiä ja nöyrää asennetta. Ja mun mielestä mieheltä voisi ihan oikeesti ottaa perheen rahojen käyttöoikeuden pois, jos ei kerran osaa käyttää rahaa vastuullisesti. Sinä hoidat kaikki teidän laskut ja maksut. Toki sulle tulee siitä työtä, mutta ei tarvi ainakaan pelätä, että mitä se mies taas on tuhlaillut.
Mun ei ainakaan tarvinnut käydä siellä! Ei tarvinnut hakea edes lomaketta, sillä Jyväskylässä kaupungin nettisivuilla on tulostettava lomake, jonka voi palauttaa liitteineen sossuun. Niiden pitää tehdä päätös kahden viikon sisällä ja rahat tulee heti sen jälkeen tilille, jos maksavat jotain!
Muista kaupungeista en tiedä, mutta Jyväskylän sivuilla on myös laskuri, jonka avulla voi laskea, että onko ylipäätään edes mahdollista saada sossusta yhtään rahaa... http://www3.jkl.fi/sote/toimeentulotukilaskuri/
SIllä olisi saanut parin viikon ruoat perheelle...
Mun ei ainakaan tarvinnut käydä siellä! Ei tarvinnut hakea edes lomaketta, sillä Jyväskylässä kaupungin nettisivuilla on tulostettava lomake, jonka voi palauttaa liitteineen sossuun. Niiden pitää tehdä päätös kahden viikon sisällä ja rahat tulee heti sen jälkeen tilille, jos maksavat jotain!
Muista kaupungeista en tiedä, mutta Jyväskylän sivuilla on myös laskuri, jonka avulla voi laskea, että onko ylipäätään edes mahdollista saada sossusta yhtään rahaa... <a href="http://www3.jkl.fi/sote/toimeentulotukilaskuri/" alt="http://www3.jkl.fi/sote/toimeentulotukilaskuri/">http://www3.jkl.fi/sote/toimeentulotukilaskuri/</a>
Kun itkien sanoin että tulostimestakin loppui muste. Nyt jo naurattaa eilisen ja tämän aamun epätoivon jälkeen. Itkeä nyt rahan takia vieraalle ihmiselle.:D
Ja siinähän sitten porasin lisää kun etsiskelin valmiiksi papereita, enkä heti löytänyt.
Oliko toi kierukka ihan pakollinen? SIllä olisi saanut parin viikon ruoat perheelle...
Kierukka on hyvä ratkaisu, niin ei tule lisää suita ruokittaviksi.
ei kyllä lapsia lisää kaivata.
se hormonikierukkarahankin olisi voinut käyttää johonkin laskun maksamiseen!!!!!
nussimatta ei voi olla,se oli etusijalla????
Oishan sitä voinut miehelle ehdottaa, että pidättäydytään seksistä siihen asti, että on ylimääräiset 160 tilillä? Seksi kun on niitä ainoita köyhänkin huveja.
taloutenne on kuralla,kun kierukka ja seksin harrastus menee laskujen maksun ohi.......
Sitä paitsi kierukanhan maksoi ap:n äiti, joten ei ollut heidän rahoistaan pois.
se hormonikierukkarahankin olisi voinut käyttää johonkin laskun maksamiseen!!!!!
nussimatta ei voi olla,se oli etusijalla????
velkaantuneille. säästäkää ehkäisyssä, rikkokaa parisuhde tai ottakaa riski uudesta vauvasta?
no sitähän sossulle lisää asiakkaita saataisiin.
Ei hyvää päivää!!
hetkeä panematta? Ja onhan kortsut keksitty.
En minäkään olisi todellakaan pistänyt tuossa tilanteessa tuollaista summaa kierukkaan! Olisin panematta vaikka 10 vuotta mielummin.
Mutta sillä on tuskin enää palautusoikeutta, joten se siitä.
Eikä se tässä kyllä mikään ongelma ole, päin vastoin. Vastuullinen ja pitkän päälle myös edullinen tapa hoitaa ehkäisy.
ovat tarvehierarkiassa päällimmäisenä! Ihmisellä on tarpeet, ja joku joka vähättelee, on kurjimus!
Ap:n tilanne ei ole itseaiheutettu! Kuka vain teistäkin voi joutua työttömäksi.
tavallinen kuparikierukkakin (8 euroa) on ihan hyvä valinta ja ei tule noita mielialanvaihteluita... Itse käytän ja olen ollut täysin tyytyväinen... Säästö se on pienikin säästö ;), no mulla se on sen takia, kun nuo hormonijutut ei vaan käy, mutta siis kokemukset olleet todella hyvät...
NEKIN RAHAT OLISI AP:N ÄITI VOINUT SIJOITTAA JOHONKIN AP:N LASKUUN,EIKÄ AP:N PILLUUN,JOTTA PERSEAUKISET PÄÄSEVÄT PANEMAAN!!!
NEKIN RAHAT OLISI AP:N ÄITI VOINUT SIJOITTAA JOHONKIN AP:N LASKUUN,EIKÄ AP:N PILLUUN,JOTTA PERSEAUKISET PÄÄSEVÄT PANEMAAN!!!
Ettei köyhät saa tehdä lapsia, nyt on sitten jo ehkäisykin kielletty, eli jos olet köyhä niin seksiä ei sitten saa harrastaa. Et voi olla tosissas...
Hyvä, kun olet ottanut itseäsi niskasta kiinni! Sanot vaan sähkölaitokselle ystävällisesti, että koska laskutus on viivästynyt omien törttöilyjensä takia, niin suostuvat varmasti korottomaan osissa maksamiseen sen sähkölaskun osalta.
Tyhmintä rahapulassa on juuri piilottaa pää pensaaseen, se vaina pahentaa tilannetta.
Kerta miehesi on huono raha-asioissa, niin suosittelisin hänen laittamistaan ns. karkkirahan varaan. Eli sinä pidät kaikki rahat itselläsi, ettei vaan tule mitään heräteostosyllätyksiä miehen puolelta.
Suunnittelet ruokaostokset tarkkaan, jotta saat säästettyä niissä mahd. paljon. Tee kaikki itse leivästä lähtien, jos ehdit/jaksat.
Onko pieneksi käyneitä lastenvaatteita, jotka voisit laittaa myyntiin esim. huuto.netiin? Jotain muuta myytävää? Me olemme myyneet myös typeriä, käyttämättömiä joululahjoja netissä... Löytyykö sellaisia?