Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monelle tehty suolihuuhtelu synnytyksen yhtydessä?

Vierailija
07.08.2009 |

Onko peräruiskeen laittaminen kovinkin yleistä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan oma suolityhjennys kun kivuliaat suoistukset alkoivat. Kukaan koskaan edes puhunut sellaisesta etukäteen. Onko tuo joku normi eri sairaaloissa?

Esikoista synnyttäessä sanottiin että rakko on aika täynnä ja jos en pysty käymään pissalla niin laittavat katetrin, mutta sitä ei sitten laitettu eikä mitään pissoja pöydällekkään tullut.

Vierailija
22/41 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän sen tiedät, mitä kenellekin tehdään. Sekö on kivan merkki, että tinkaat vastaan? Jos joku sanoo, ettei edes kysytty, työnnettiin vain peräruiske, "koska meidän sairaalassa tehdään näin", niin onhan se kumma, että ei uskota! Just.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi laittanut sen peräruiskeen väkisin, mutta sanoin, etten tarvinnut ekassakaan synnytyksessä kun tyhjeni suoli supistusten ansiosta. Kätilö vaan tuhahti, että vain muutamalla synnyttäjällä on hänen uransa aikana ollut varaa kieltäytyä siitä, mutta annan nyt tällä kertaa periksi. No sitten kun sitä tavaa kuitenkin tuli myös synnytyspöydälle, niin tiuskaisi mulle, että nyt sitä sitten tulee kun ei ollut sitä peräruisketta. Tulipa tosi ruusuinen olo siinä pöydällä...No tuo kätilö oli muutenkin v....mainen.

Vierailija
24/41 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mielestäni aika rutiininomaisesti, toki varmaan olisi saanut kieltäytyä. Viime synnytyksessä ei sitten tehtykään, kun jouduin makuulle heti lapsivesien mentyä.

Vierailija
25/41 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

takana eikä missään niissä ole moista mahdollisuutta tarjottu. Tosin en kyllä olisi edes ottanut vaikka olisi ehtinyt (kaikki lapset syntyneet niin, että on saanut mennä suoraan saliin sairaalaan tullessa). Mies on nähnyt kun paskon ponnistusvaiheessa mutta vain naureskeli sille jälkeen päin. Tuskin edes tajusi mitä tapahtui, taisi olla jotakin muuta mielessä kuin minun ulosteeni =D Enkä tietenkään itsekään ole moiseen kiinnittänyt huomiota, oli muuta juuri silloin työn alla.

Vierailija
26/41 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytykset -07 ja -10 K-SKS:ssa ja molemmilla kerroilla on tehty suolihuuhtelu. Mun mielestä se on kyllä eri asia kuin peräruiske jonka ymmärrän siis joksikin lääkeaineeksi tms (microlax jne). Vettä vain perään puolisen litraa ja sitten pöntölle.

Oon tosin aiemminkin tehnyt suolihuuhteluita paastoamisen yhteydessä, ihan helppoa hommaa. Paitsi ehkä supistuksen tullessa oli vähän hankala yrittää pidättää. :D

Vierailija
27/41 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kättärin haikaranpesässä. Ei huuhtelua, eikä sitä kertaakaan tarjottukaan.

Vierailija
28/41 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kamalaa siinä nyt on, jos pikkasen plörähtää pöydälle ponnistaessa? Vaikuttaa olevan monelle suunnilleen pahin ongelma koko synnytyksessä?

Vierailija
29/41 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä haluakaan tietää mitäkaikkea olen ponnistanut ulos. Vauva sieltä ainakin tuli, se riittää mulle.

Mitä kamalaa siinä nyt on, jos pikkasen plörähtää pöydälle ponnistaessa? Vaikuttaa olevan monelle suunnilleen pahin ongelma koko synnytyksessä?

Vierailija
30/41 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sekä lapsi että paskaa.

Siis minulle on tehty kaksi kertaa siihen maailman aikaan kaiketi tehtiin kaikille ja raakattii karvatkin silloin kun ei kiitoradoista tiedetty.

kauheeta kun tunnen itseni vanhaksi.

Vierailija
31/41 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tays:ssa tarjottiin, mutta en ottanut. Supistusten alkaessa vatsa meni löysälle, ja asia hoitui sitä kautta.

Vierailija
32/41 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se meni nopeasti ja sanoivat, että sun on helppo synnyttää.

Vierailija
33/41 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä yhdessäkään ole edes ehdotettu. Näin porissa vuosina -04, -06 ja -10.

Vierailija
34/41 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmannessa ja neljännessä asian hoiti risiiniöljy

Vierailija
35/41 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja odottelin heikkojen supistusten kanssa 15 tuntia sairaalassa. Ei kukaan tarjonnut mitään ruiskeita.

Tosin mulla oli niin kauhea ponnistuksen tarve että ponnistin kiellosta huolimatta ja kuset tuli varmaan kolmesti avautumusen lopulla sänkyyn.. =O

En olisi kyllä päässytkään vessaan kun jalat lakosi saman tien alta kun yritti nousta.

Eipä olisi ollut niiden ponnistuksien kanssa mitään tsäänssiä pidätellä mitään vettä peeceessä.

Vierailija
36/41 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taad ei annettu vaiks pyysin, sanottiin että antaa tulla vaan kakka, se on luonnollista. Tämä siis keski-pohjanmaan keskussairaalassa.

Vierailija
37/41 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vaatinu ekassakin mutten osannut. Tässä taas vaiettu aihe, eipä kukaan ottanut puheeks valmennuksessa eikä neuvolassa ja itse en tullut ajatelleeks ennen ekaa synnytystä.

Vierailija
38/41 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tukalat paikat ettei kaipaa yhtään enää nolostelua siihen päälle. Jos voi välttää niin miks ei. Mulle ainakin synnytyksen kurjin kokemus, etenki kun en ollut osannut odottaa. Kätilö suhtautu asiaan kurjasti ja tokas että "mikä täällä haisee." Näin siis Haikaranpesässä 2000-luvulla, ja ei, sitä ruisketta ei edes tarjottu enkä tajunnut sitä tarvitsevani.

Vierailija
39/41 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei koko asiasta ollut edes puhetta.

Mutta toisaalta - mulla tuli kaikki muutenkin ihan varpusparvena ulos muutamaan otteeseen ennen kuin supparit kunnolla alkoivat. Ja siitä ensisynnyttäjänä arvelinkin, että nyt varmaan alkaa viimein tapahtua (viikkoja 41 + 3)...

Vierailija
40/41 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyttiin haluanko ottaa ja totta kai halusin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan