Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko on veroprosenttisi nyt äitiyslomalla/hoitovapaalla?

Vierailija
06.08.2009 |

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siinä on pidätysprosentti alle 20, pitää toimittaa verokortti sosiaalietuuksia varten. Asiakaspalvelun taso KELAssa vaihtelee aika lailla. Voihan se olla, että kun olet sen vienyt, ei kukaan sitä saman tien ole vilkaissutkaan.

että näissä etuuksissa otetaan aina se 20%. Kysyinkin että no miksi minun sitten piti toimittaa tuo verokortti ollenkaan niin se höpisi vaan että no muuten otetaan (olikos se nyt)60%.

Vierailija
22/25 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

veroprosenttiasiaa ja osittain siksi tein tämän avauksen. En ymmärrä, miksei KELAn sivuilla kerrota selkeämmin tätä juttua. Itsekin jouduin keskustelupalstojen avulla sitä selvittelemään.

Mutkien kautta löytyi kyllä tietoa:

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/290307132008AK?OpenDocument

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne kun tekee muutokset lähettävät automaattisesti tiedot kelaan etuuksia varten olevan veroprosentin.

mulla tais olla 14%

Vierailija
24/25 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka siinä oleva veroprosentti olisi suurempi kuin 20. Jos et lasketuta etuutta varten omaa muutosverokorttia, Kela pidättää vähintään 20 tai palkkaverokortin prosentin mukaisesti korotettuna kahdella - Kela saa suorasiirtotietona perusverokortin prosentin. Perusverokortti on aina palkkaa varten laskettu, tulee vuoden vaihteessa.

Etuuden verotus on kovempaa kuin palkkatulon, joten jos kuntasi veroäyri on 20 eikä sinulla ole muita tuloja koko vuonna kuin etuuksia eikä ole asuntolainan korkoja vähennyksenä, välttämättä 20 ei edes riitä (kunnan äyrin lisäksi tulee kirkkollisvero (jos siihen kuulut) + sairaanhoitomaksu.

Vierailija
25/25 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 6,5%

Olen käynyt monta kertaa kelassa viemässä niitä verolappusia sinne, mutta aina sama homma, jos saa tukia, niin veroprosentti on aina vähintään 20%. Typerää se minunkin mielestäni on että jostain kotihoidontuestakin lähtee niin paljon, mutta minkäs teet. Näin se vaan menee.

siis mitä tukia? minä kotihoidon tuella ja vero% kun ei muita tuloja alle 10...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan