Paljonko on veroprosenttisi nyt äitiyslomalla/hoitovapaalla?
Kommentit (25)
mulla 6,5%
Olen käynyt monta kertaa kelassa viemässä niitä verolappusia sinne, mutta aina sama homma, jos saa tukia, niin veroprosentti on aina vähintään 20%.
Typerää se minunkin mielestäni on että jostain kotihoidontuestakin lähtee niin paljon, mutta minkäs teet. Näin se vaan menee.
Mutta laskin sen vahingossa aivan väärin. En kuitenkaan viitsinyt korjata, koska laskin sen suuremmaksi kuin oikeasti olisi. Tuleepahan joskus enemmän palautuksia, pärjään nyt hyvin näinkin.
Minulla oli veroprosentti 8% ja sain vielä huikeasti palautuksiakin.
Veroprosentti on kelan tuissa AINA 20% JOS EI toimita uutta verokorttia. Eli hoitakaa homma verottajan kanssa ja toimitatte sen kelaan, näin saatte alemman veroprosentin.
vienyt kelaan sosiaalietuudelle laskettua verokorttia?
mulla 6,5%
Olen käynyt monta kertaa kelassa viemässä niitä verolappusia sinne, mutta aina sama homma, jos saa tukia, niin veroprosentti on aina vähintään 20%.
Typerää se minunkin mielestäni on että jostain kotihoidontuestakin lähtee niin paljon, mutta minkäs teet. Näin se vaan menee.
Mutta laskin sen vahingossa aivan väärin. En kuitenkaan viitsinyt korjata, koska laskin sen suuremmaksi kuin oikeasti olisi. Tuleepahan joskus enemmän palautuksia, pärjään nyt hyvin näinkin.
Minun verokortissani lukee 11% mutta kun vein sen kelaan sanoivat että tuista on aina vähintään 20%! Ja se mainitaan siinä lappusessakin jonka olen saanut.
Siinä luki 11% mutta ottavat silti sen 20%! mikä mulla on mennyt pieleen, sanoivat että näin se tehdään! Mullahan jää hirveesti rahaa saamatta jos noin on!
on omat verokorttinsa. menkää verotoimistoon edelleen.
Mikseivät ole sanoneet että pitää hakea joku uusi verokortti!
Olen ollut kotona lapsen kanssa 2v sillä 20% verolla, voinko vielä saada palautuksia niistä jos nyt selvitän asian??
Jos sinulla on nimenomaan sosiaalietuudelle laskettu verokortti, kela pidättää sen mukaan. Mutta jos verokortti on palkalle, viedään se 20 prosenttia.
Eli painele sinne verotoimistoon tai ainakin osoitteeseen vero.fi
selvitit asiaa tai et. Kysehän on ennakonpidätyksestä ja liikaa pidätetty maksetaan seuraavan vuoden joulukuussa takaisin. Jos nyt hankit uuden verokortin ja viet sen kelaan, voit päästä jatkossa pienempään ennakonpidätykseen.
Eli se "normaali" verokortti ei kelpaa (menee vähintään 20% ellei ole sos. etuutta varten haettu verokortti).
Kuitenkin sen ennakonpidätyksissä "häviämäsi" erotuksen olet saanut takaisin viimeistään veronpalautuksina: jos ennakonpidätys on ollut liian suuri, olet saanut veronpalautusta.
noin iso vain sen takia että vuokratulojeni ennakkoverot on jo tuohon prosenttiin sisällytetty
Eli se "normaali" verokortti ei kelpaa (menee vähintään 20% ellei ole sos. etuutta varten haettu verokortti). Kuitenkin sen ennakonpidätyksissä "häviämäsi" erotuksen olet saanut takaisin viimeistään veronpalautuksina: jos ennakonpidätys on ollut liian suuri, olet saanut veronpalautusta.
mutta minkä ihmeen takia tätä ei ole kelassa minulle kerrottu? Että se verokortti mikä minulla on ei kelpaakaan? Ja silti ovat vaatineet minua tuomaan sen? Kerran kun jätin tuomatta niin ottivat jotain 60% ennakonpidätystä. Järkevää...
No, toivottavasti saan ne sitten palautuksina...
ja sain vielä tonnin palautuksiakin. Iso asuntolaina tuli verokortin lasketuksen jälkeen.
jos siinä on pidätysprosentti alle 20, pitää toimittaa verokortti sosiaalietuuksia varten.
Asiakaspalvelun taso KELAssa vaihtelee aika lailla. Voihan se olla, että kun olet sen vienyt, ei kukaan sitä saman tien ole vilkaissutkaan.
t.ap