Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla ei meinaa korvat parantua SI jäljiltä millään :(

Vierailija
05.08.2009 |

Yli kolme viikkoa jäsenkipujen, kurkkukivun, kamalan yskän ja pienen kuumeen noususta. Kaksi viikkoa sitten tuli korvat kipeiksi ja keuhkoputkentulehdus päälle (hurjat rohinat), kävin lääkärissä ja antoi antibiootit. Eivät ne antibiootit auttaneet mitään, aloitettiin uusi todella tehokas antibiootti 5 vrk sitten, koska CRP oli korkea. Vieläkään eivät korvat ole kunnossa, rohinat keuhkoista ovat kyllä onneksi hävinneet eikä yskääkään ole.

Onko jollain teistä ollut vastaaavaa korvien kanssa, miten ne oikein saisi parantumaan? Inhottavaa, kun ne särkevät, rätisevät ja ovat "märän" tuntuiset...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkitaudeista...

Vierailija
2/9 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin neste häviää. tietysti on mahdollista että bakteeri on resistentti sille antibiootille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti nykyisin hoidetaan paremmin.

Vierailija
4/9 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkkärinä lykkäsi poskiontelotulehduksen, kauhkoputkentulehduksen ja keuhkokuumeen. Crp oli mullakin korkealla. Lääkkeitä söin kaksi kuuria ja astmapiippu oli siihen päälle. Koko kuuksuden olin todella väsynyt.

Tsemppiä sulle, toivottavasti paranet pian! Aikaa se ottaa tosin. Soita huomenna lääkärille ja kysy mielipidettä. Mulla ainakin seurattiin cerppiä kun tauti vaan jatkui ja jatkui.

Vierailija
5/9 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärykalvosta poistuu tulehdusneste n. kuukauden sisään.. eli sitten varmaan kivutkin on ohi.

Vierailija
6/9 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä muuten mitään hätää enää ole, lähinnä ovat "rasittavat" nuo korvat ja joutuu jatkuvasti syömään särkylääkettä.

Vierailija
7/9 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhkesiko keuhkoputken tulehdus ja keuhkokuume itse taudin yhteydessä(7vrk kuluessa ensioireista) vai vasta myöhemmin? Olitteko silloin vielä kuumeessa ja kauan kuume kesti? Määrättiinkö teille Tamiflu vai saitteko tulehduksiin vain sitten antibiootit? Monentena päivänä hakeuduitte lääkäriin? Asia on juuri omalla kohdalla ajankohtainen.

Vierailija
8/9 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hurjalla yskällä ja limanmuodostuksella (ei nuhaa nimeksikään). Lievää kuumeetta vähän yli 38 oli alusta saakka, mutta kuume nousi kun keuhkoputken tulehdus ilm. tuli pahemmaksi ja korvatulehd. tulivat kuvaan. En saanut enää Tamifluta koska oireiden alkamisesta oli kulunut jo yli 7 vrk, ainoastaan antibiootin. Näyttää olevan tuo Tamiflun saaminen vähän lääkäristä kiinni...

Kyllä lääkärissä kannattaa käydä jos epäilee keuhkoputken tulehdusta tai keuhkokuumetta, niinhän normaalistikin tehdään. Jos ne ovat bakteerin aiheuttamat, täytyy ne hoitaa pois antibiootilla.

Vierailija
9/9 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin lääkäriin jo toisena päivänä sairastumisesta, koska olo huononi koko ajan ja sitten tajusin, että lääkäriin on pakko mennä.

Eivät määränneet Tamifluta, vaikka olen raskaana. Antoivat vain voimakkaammat antibiotit mukaan, koska crp oli niin korkea. Ilmeisesti pahojen jälkitautien estoksi. En tiedä.

Olin silloin pienellä paikkakunnalla ja kun palasin kotiin viikon kuluttua, hakeuduin lääkäriin, koska olo oli edelleen sairas, vaikka en enää varsinaisesti sairas ollutkaan. Pahin oli ohi, mutta olin todella väsynyt, keuhkot rahisi ja hengitystä ahdisti. Silloin selvisi, että olin edelleen "taudeissa".

Olivat omalla paikkakunnallani (Helsinki) melko järkyttyneitä lääkärissä siitä, että Tamifluta ei määrätty, eikä otettu sairaalaan sisään. Tässä pikkukylässä ei tosin ollut sairaalaa ja terveyskeskus jossa olin asiakkaana oli menossa kiinni juuri. Lähin sairaala olisi ollut kaukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi