Pitäisitkö minuna tän vauvan ? :(
Toinen isätön ois tulossa, kun taas petti ehkäisy..
Esikko 4v kortsuvahinko johon ei jälkiehkaisykään tehonnu, oon kasvattanu alusta asti yksin.. Opiskelut nyt loppusuoralla, gradu puuttuu. Lapsi tapaa isäänsä nykyään n. kerran kuussa, mut asuu eri kaupungis.
Tän jota nyt ootan, isä toinen eksä joka asuu 600km päässä.. Pillerit petti kun olin unohtanu 2 tabua, varmistusta ois tarvittu mut piti olla ns varmat päivät. Plaah. Tupla-yh:ksiko? rv 9 nyt.
Kommentit (37)
niin etköhän päädy pitämään lapsen.
itse aikanaan tiesin heti, että haluan abortin, se on "helppo" tehdä jos siitä on varma olo.
tässä tilanteessa? siis kun ollaan mun opintotuella.. ja jos pidän tän, eikä hoitoapuja juurikaan.. apua. auttakaa rakkaat, tsempatkaa :/ mun oma äiti sano et on se kumma ku ei yhestä opi.. NIIN. vaikea olla. ap
Jos en löydäkään elämäni miestä jonka kans haluisin lapsen. siis kun kummiskin haluisin toisen. ja ekasta tiiän et lapsi parasta mitä ihmiselle voi tapahtua.. mua vaan niin pelottaa. ja tän isä siis mulle tosi rakas ihminen, vaikkei meistä paria voi inhimillisistä syistä tullakaan.
ilmaiseksi.Mä olin aikoinaan kans yh/opiskelija ja pienituloinen, joten sain päivähoitopaikan
"ilmaiseksi" lapselleni.Eli nollamaksuluokka-liekö sitä enää käytössä?
Itse varmaan tekisin abortin tossa tilanteessa.Vaikka mulla oli aikoinaan jopa tukiverkkoja lähellä ja myös hoitoapuakin, niin kyllä opiskelu/työnteko/lapsenhoito yh:na oli rankkaa aikaa, ja mulla oli vaan yks lapsi.
Mulle kävi aikanaan samoin, pidin vahingon valmiiksi yksinhuoltajana, enkä ole sekuntiakaan katunut. Sisarus on tärkeä lahja lapselle, tosin itse laitoin piuhat poikki toisen jälkeen, kaksi lasta yhdelle naiselle yksin on tarpeeksi:).
Mulle kävi aikanaan samoin, pidin vahingon valmiiksi yksinhuoltajana, enkä ole sekuntiakaan katunut. Sisarus on tärkeä lahja lapselle, tosin itse laitoin piuhat poikki toisen jälkeen, kaksi lasta yhdelle naiselle yksin on tarpeeksi:).
Onhan tukiverkko mahdollista rakentaa. Saisit varmasti esim. tukiperheen.
Vaikka jättää puolet pillereistä kierron aikana syömättä, niin raskaus ei ole mahdollinen, jos ne kaikki ei suoraan ole kierron alkupäästä.
Joten taidat olla vain hankkiutunut raskaaksi tai olet todella lihava, että ehkäsyteho alkaa vasta 10päivän päästä pillereistä, kun normaaliella siihen menee 5 päivää.
Ap, sinä todennäköisesti pidät lapsen, koska jo otsikossa nimesit hänet "vauvaksi" etkä laittanut vaan, että tekisinkö abortin. Lapsi taitaa jo elää sun mielessäja sydämessä?
Ota selville, saisitko isommalle lapselle päivähoitopaikan ja itsellesi erityistä tukea raskausaikana ja pikkuvauva-aikana. Käsittääkseni perhetyöntekijät on just tällaisia tilanteita varten, jossa tukiverkko puuttuu. Tee sitten vasta päätös, kun tiedät paljonko apua voit saada.
sisarus tosiaan on arvokas lahja lapsellesi.
Itse olen yh:n ainoa lapsi, mikä on kyllä ollut ihan mukavaakin, mutta on minulla aina ollut sisaruksen kaipuu..
Vaikka jättää puolet pillereistä kierron aikana syömättä, niin raskaus ei ole mahdollinen, jos ne kaikki ei suoraan ole kierron alkupäästä. Joten taidat olla vain hankkiutunut raskaaksi tai olet todella lihava, että ehkäsyteho alkaa vasta 10päivän päästä pillereistä, kun normaaliella siihen menee 5 päivää.
Jos tää onkin jotain muuta enkä koe pärjääväni, voinko antaa esim sijoitukseen ja saada myöhemmin takas?!
jos pitää seksiä harrastaa niin sitten kannat vastuun lapsesta jos ehkäsy pettää.
eiköhä hänellä ole tarkoitus tulla tähän maailmaan ,kun kerta noin kovsti tänne haluaa :)
Mukavuus abortit pitäsi kieltää.
kun itse odotin yksin kolmattani. ja monesti olen miettinyt, miten paljosta olisin jäänyt paitsi ilman kuopusta. Aivan ihana lapsi! Niin kuin tietysti sisarauksensakin, ja sisaruus on tosiaan myös yksi aarre. Raskaista hetkistä kyllä selviää ja sinä varsinkin, kun jo olet äiti! Arvostan sinua, kun mietit asian eri puolia, kaikkea hyvää odotukseesi, opintoihisi ja lapsukaisillesi!
Mitä etua lapselle on ajatuksesta, että äiti päättää kituuttaa ja pitää ei-toivotun lapsen, koska "vastuu on kannettava". Lopputulos on sama, vahinko ON JO tapahtunut.
Eikö lapsen etu ole ennemminkin syntyä toivottuna, johon äiti voi päätyä, vaikka lapsi olisikin vahinko? Lapsen elämän kannalta ei ole suurta merkitystä sillä, oliko ehkäisyä vai ei, vaan sillä, mihin tulokseen päädyttiin ja millä asenteella ollaan vanhempia.
"kortonkivauvana" kun kumi puhkes, eikä se nyt niin kamalaa ole...