Pitäisitkö minuna tän vauvan ? :(
Toinen isätön ois tulossa, kun taas petti ehkäisy..
Esikko 4v kortsuvahinko johon ei jälkiehkaisykään tehonnu, oon kasvattanu alusta asti yksin.. Opiskelut nyt loppusuoralla, gradu puuttuu. Lapsi tapaa isäänsä nykyään n. kerran kuussa, mut asuu eri kaupungis.
Tän jota nyt ootan, isä toinen eksä joka asuu 600km päässä.. Pillerit petti kun olin unohtanu 2 tabua, varmistusta ois tarvittu mut piti olla ns varmat päivät. Plaah. Tupla-yh:ksiko? rv 9 nyt.
Kommentit (37)
Kummaa et noita vahinkoja sattuu, jos et tosiaan halua lasta? Voisko olla niin et alitajuisesti haluat lapsen ja siksi et niin välitä ehkäistä kunnolla?
Et kyllä kauheen nätisti puhu lapsestasi...mutta toivottavasti kohtelet hyvin :-)
niin tee gradu raskausaikana valmiiksi. Muuten sen tekeminen todennäköisesti siirtyy ja siirtyy ja aloittamisesta tulee entistä vaikeampaa.
Jos päätät tehdä abortin, niin se on oma asiasi. Älä kuuntele haukkumisia, joita saat täällä kohta niskaasi. Tee niin, kuin on parasta oman jaksamisesi kannalta.
eihän se tarkota että pillerit petti jos unohtaa ottaa niitä..
mut tää vaan mun mielipide..
lapsella ois sisarus. tosi arvokas lahja lapsellesi.
Ihan omaa syytäsi olet nyt raskaana ja olisi raukkamaista tuhota olemassa oleva elämä oman itsekkyytesi ja huolimattomuutesi takia. Ihan turha tulla ruikuttamaan ehkäisyn pettämisestä jos ei viitti sitä käyttää ohjeen mukaan.
Pidä huoli siitä yhdestä vahinkolapsesta.
Hanki joku kunnon parisuhde. Etkö ole kertonut lapsen isälle? Ehkä ratkasu löytyy sieltä. Isä haluaa muuttaa luoksesi tai että muutat hänen luo?
Yksin en alottaisi.
Pillereiden kanssa varsinkaan ei ole mitään varmoja päiviä! Koska oma hormonitoiminta on pillereiden avulla pidetty poissa, se voi unohduksesta käynnistyä jolloin munasolu irtoaa - ja aivan sama monesko pilleriviikko oli menossa...
Kukaan ei tiedä pitäisikö sinun pitää lapsi vai ei... Itsellä samanikäinen toivottu masussa kasvamassa joten olen kovasti puolueellinen neuvomaan.
Ihan muuten vaan kysyn... Sinuna pitäisin jos vain suinkin koet jaksavasi =)
Ei tod ollu tarkoitus, on siis elämäni valo ja HYVÄ kun ei ehkäisy sillon tehonnu :D
En vaan aatellu joutuvani tähän tilanteeseen ikinä toiste.. Jotenkin tuntuu et katotaan niin karsaasti jos toinen jo "yksin". Ja jos ei tuukaan niin helppo lapsi ku ekasta.. Oon kyl toivonu hälle sisarusta mut en näin! Mulla masennustaipumusta ja tukiverkkokin aika olematon :( ap.
Mulla masennustaipumusta ja tukiverkkokin aika olematon :( ap.
Olisin varmaan itse "vahingosta" hyvin iloinen. Kahden lapsen kanssa on mukavaa :-)
On niin typerää hankkiutua raskaaksi ja sitten valittaa ehkäisyn pettäneen. Kun se ehkäisyn pettäminen sitten todellisuudessa on juuri tuota. Sitä ei käytetä.
Sisarus lapselle, itsellesi toinen rakas lapsi... Muutama vuosi voi olla rankkaa, mutta ajattele 10v eteenpäin.
tekisin gradun nyt heti raskausaikana. Arvosanalla ei ole väilä kunhan saat sen pykästyä ulos.
Esikko saa sisaruksen.
Kyllä pärjäätte!
Tsemppiä!
Apua, puhuinko rumasti lapsestani
Tiedän mokanneeni. Isä tietää, suhtautuu ihan asiallisesti, mut ei meistä paria tule ja käytännös yksin joutuisin tän hoitaa ton välimatkan takia. Älkää pliis haukkuko kauheesti, oon ollu vastuuton, tiedän.. mut ajatukset aika sekas nyt. Tavallaan haluisin pitää, mutten tiiä uskallanko.
niin vastuu on kannettava.