Onko järkee tehdä kolmatta (joka olisi viimeinen) vauva kun isommat on jo
9v ja 5v ja siis jo aiemmin kaksi kertaa tavallaan aloitettu alusta. Ikäero tulisi olemaan vielä suurempi kuin kahdella ekalla (jolloin jo piti ajoittain viihdyttää molempia erikseen). Kuitenkin hirveä vauvakuume ja uuden pikkuisen kaipuu. Kahta ei ihan jo taloudellisista syistä voida tehdä, joko 1 vielä tai sitten se on tässä. Kumpi?
Kommentit (6)
sitä että teki lapsen ei kadu koskaan, mutta sitä voi katua, että jätti tekemättä!
Itse olen 3-lapsisen perheen kuopus, sisarukset 12v ja 9 v vanhempia. Lapsen kannalta ei ainakaan iso ikäero ole haitta.
välille. Vauvakuume oli päällä pari vuotta ja odotin sen ajan kanssa lähtevän, mutta toisin kävi =) Nyt olen onnellisesti raskaana ja vahvasti sitä mieltä, että tein oikean ratkaisun!
eli ekojenkin välissä oli kuusi vuotta ja nyt tulee huikeat 10-vuotta ikäeroa...
Ei kait niitä lapsia tehdä sillä ajatuksella, että mikä olisi järkevää ? ;D Tai sitten olisi järkevää kokonaan jättää tekemättä ;)
Tee, kuten sinusta/teistä oikealta tuntuu. Itselläni olisi sama haave vielä joskus saada kolmas isommalla ikäerolla...
kun pikkusisko syntyi.Ja ihanasti ovat pikkusiskon ottaneet perheeseen;hoitavat ja hellivät.Ja vitsailtukin tässä on,että pikkuisesta tulee kaikkien lellikki,kun ikäeroa noin paljon isompiin...
Jos siltä tuntuu,kannattaa se yksi vauva vielä hankkia!! Niin ainakin meillä,eikä kaduta pätkääkään vaikka " vanhoilla päivillä" vielä tuohoin ryhdyinkin.Meillä myös pitkään pohdittin tuota asiaa,että kannattaako enää ryhtyä vauvarumbaan,kun nyt jo päästään niin helpolla noiden isompien lasten kanssa...Mutta minkäs teet;vauvakuume vei voiton!!
että tuntuuko sinusta että tulet katumaan myöhemmin jos et tee vielä yhtä lasta? jos epäilet että tule katumaan, kannattaa tehdä.