Esikoishaaveilijoiden syksy :)
Kommentit (542)
Paljon onnea Hanille plussasta!
Mä en noista vitamiineista sen enempää tiedä, foolihappoa olen syönyt (silloin kun olen muistanut..), kun luin jostain, että jo ennen raskautumista kannattais syödä, yleisesti sitä saadaan kuulemma liian vähän.
Täällä on menossa kp 17 ja ovis juilii juurikin nyt oikein kunnolla. Lauantaina laitetiin tämän kierron tärkein paketti matkalle, nyt mies on reissussa. Eilen aloitin tältä erää viimeisen terolut-kuurin. Joten nyt ei sitten muuta kuin taas kerran peukut ja varpaat pystyyn!
Lykkyä tykö kaikille pinolaisille!
pienimyy kp 17/32
Hanille onnea plussasta!
Manta1: Me ollaan kans päätetty et muutetaan isompaan asuntoon (asutaan nyt kaksiossa). Me asutaan kerrostalossa jossa ei ole hissiä, joten vaunujen kans olis hankalaa. Asutaan siis ylimmässä kerroksessa. Se on myös osa syy muuttamiseen. Me kuitenkin yritetään jo nyt vauvaa, ja jos se tähän kaksioon tulee ni se on vaan järjestelykysymys. Ohan niitä monilapsisiaki perheitä kaksiossa asunu. Kolmioon ois tavotteena muuttaa ennen lasta, mut jos ei sopivaa löydy ni sit se laps tulee tänne ja muutetaan myöhemmin sopivan löytyessä.
Mä olen myös yrittäny noita limoja seurailla, hankalaa se on.
Mies uskoo kovasti et olen raskaana, mut en usko et ekalla kierrolla onnistuis. Nännit on arat, oon väsyny, ja nälkä on vähän väliä vaik söiski hyvin. Ja mahaa sillain "pistelee" (en oo hyvä kuvailemaan). Tuntus hassulta et oireet tulis näin aikasin. Varmaan vaan hormonit jotenki oikkuilee ja oon ihan sekasin :D Alan kuvittelemaan omiani ku toivon niin kovasti lasta.
Plussatuulia!!
vaik kuukausittain uudet pinot kävis mulle mutta käy se näinkin.. ei sillä oo niin merkitystä.. mut tää kelailu ei oo kivaa ja en tykkää lukee näitä niin et uusin on ylimpänä.. :)
mul on ollut tänään ainakin kolmesti kova vihlasu alavatsalla, ihan jossain emättimen yläosassa ehkä.. mistä vois johtua..? kp 22 menossa..
plussatuulia
Mulla olis jossain viime viikon paikkeilla pitänyt alkaa vaan eipä ole näkynyt, enkä kyllä ole odottanutkaan. Tänä aamuna maltti petti ja testailin, mutta negahan se. Vielä toinen jemmassa,en tiedä milloin sen malttaisin tehdä. Toisaalta en usko että testi välttämättä näyttäisi mitään, vaikken liiemmin sitäkään että raskaana olisin.. Toisaalta jotai oireen poikasta on ehkä ollut havaittavissa, hieman samaan suuntaan mitä ollut silloin kemiallisessa.. Niin ja joku kysyikin että eikai ne oireet niin aikaisin voi alkaa niin joillakinhan on alkanut todella aikaisin, eli kovinhan on yksilöllistä. Paha mennä toisen tuntemuksia kiistämäänkään :D Jännä fiilis kyllä, jotenkin ehkä hieman sellainen kutina että sitä plussaa voisi ehkä vielä toivoa..
Mekin ollaan muuttamassa isompaan asuntoon tässä ensikuun lopulla, ihan jo tilan puutetta meillä kahdella... ja pidemmälle ajatellenkin ihan mukavaa niin ei tarvi sitten heti muuttaa jos tulisi lisää jengiä. Mutta aina pärjää kunhan on katto päällä eli älkää hätäilkö vaikka vähän pienemmässä asunnossa asuisittekin vauvan kanssa. :)
Missäs vaiheessa täällä ekan luomukierron jännääjillä oli aikomus testailla ja miltä vaikuttaa?
Moikka kaikille!
Tervetuloa uusille, teitä onkin tullut nyt viime aikoina sankoin joukoin mukaan :) Hienoa! Ja Hanille hillittömät onnittelut plussan vahvistumisesta!!
Yrittäjä: Suosittelen lämpimästi käymään gynellä tsekkauksessa. Aina parempi jos sieltä ei paljastu mitään mullistavaa ja ainakin saat olla sitten huojentunein mielin. Ja jos jotain häikkää löytyykin, niin sieltähän sitä apuakin on sitten saatavissa. Tsemppiä sinulle, kyllä se yritys ja odotus vielä palkitaan :)
Thelma: Kovasti tsemppiä ja jaksamista mielialojen vaihteluiden ja surun keskelle.
ON: Meillä ei ole hirveästi painostusta isovanhempien tai muiden suunnalta, enemmän sellaista leikkimielistä härnäystä. Sen sijaan lähipiirissä tuttu pariskunta on julistanut yrittävänsä lasta, mihin mun on ollut välillä vaikea suhtautua. Toki olen tosi iloinen heidän puolestaan, sillä tiedän vaimon halunneen jo pidempään lasta, mutta herättää tämä silti ristiriitaisia tunteita, etenkin kun meidän yritys on alkanut samoihin aikoihin ja itse haluan pitää yrityksen salassa.. Kävin viime viikolla gynellä vuositarkastuksessa ja juttelemassa samalla tästä yrityksestä. Otettiin papat ja ultrattiin ja kaikki oli kunnossa :) Gyne antoi myös hyviä vihjeitä siitä, miten tästä eteenpäin jos yritys ei ala tuottaa tulosta. Kaiken kaikkiaan tuosta käynnistä jäi erittäin hyvät fiilikset (se gyne on ihan huippu tyyppi!!) ja yritys jatkuu nyt entistä luottavaisemmin mielin :) Tästä kierrosta en kylläkään suuria odottele, sillä vaikka pupuiltu ollaankin niin se on jäänyt aikaisempia kiertoja vähemmälle :( Mutta eipä sitä koskaan silti tiedä..
Plussatuulia kaikille,
Janet kp 23/ 29-38, yk 3
MiiaMar: Odottelen ekoja luomuja ja olen miettinyt ihan samaa, että koska sitä pitäs testailla. Ei varmaan ainakaan ennen kp30? Vai onkohan sekin liian aikasin? Ihan hukassa olen asian kanssa.
Tuleeko kiinnittymisestä jotain oireita? Jos niin millaisia? Tyhmä kun olen..
Hellou!
En enää ehtinyt aamulla takaisin, mutta tosiaan tein aamulla siis r-testin. Katsoin sitä vielä sitten sen puoltoista tuntia myöhemmin ja siinä oli todella ohit ja haalea plussa viiva, mutta oli kuitenkin..
Itse siis uskon neuvolan tädin sanoin " haaleakin tai testiajan jäljeinenkin plussa on plussa" viivoihin, mutta toisaalta en tässä vaiheessa usko vielä ollenkaan että tuo tuosta vahvistuu tai jää plussaksi, jos tässä vaikka täti vielä pian pamahtaakin.. Nyt ollaan siis myöhässä jo ainakin muutaman päivän jos normaalisti mentäisiin..
Viimeksi siis sain pilleri menkkojen jälkeen vasta niitä epämääräisiä plussia, jotka sitten "pillerin lopettajais menkkojen" myötä muuttuivat negaksi. Eli tiedossa on siis kyllä miltä puhdas nega testi näyttää eli pistää pohdittamaan nyt tuo viivan poikanen.. Samaan hulluun testien tuhlailuun en aio nyt sortua eli aika varmin ja paraskin olis sinne isänpäivään odotella, ennenku uudelleen testaa..;)
Välillä on ollut äklötystä hieman ja pissalla ravaus on kyl se minkä selvimmin huomaa, vatsa tuntemuksia ei taida olla ollut.. niin ja viikonlopusta vaivannut epämääräinen kasvojen turvotus nokkosrokko reaktio, mikä siis aiemminkin on ollut, mutta myös viimeksi kun epäilin raskautta..liekö mitään yhteyttä.. Saanut sen nyt kuriin allergiatabuilla ja kortisonilla ja toivon että asettuu nyt kun en sit noitakaan viitsis popsia ku leipää..toisaalta se voi olla kyllä stressistäkin.. viimeks oli pahana ja nyt onneks ei ehtiny sillai alkaa..ahdistavaa tuijotella turpooko luomet ym. jo sillä paniikilla saa itteelleen vaikka mitä reaktioita ku pelkää turpoavansa umpeen :D
mp90: eli siis joillakin voi tulla oireita jo ihan alkumetreillä ja joillakin vasta useamman viikon päästä..Itsekään en ole oikein hyvä vastaamaan tuohon, mutta mistäs sitä näitä voi tietää kun kaikki voi liittyä tai sitten ei mikään :D
Niin siis pillerin lopettajais menkoilla tarkoitan sitä kun jätin pillerit kesken n. viikon päästä liuskan alusta siksi että raskautta epäiltiin :D
MiiaMar: Täälä peukut pystyssä!! :D
Mä ajattelin testata kans aikasintaan kp30 jos ei oo vielä sillon ekoja luomumenkkoja kuulunut.. Ja toivottavasti ei kuulukkaan!! :D
On se jännä juttu, että täätä ei voi olla pois edes yhtä päivää!! :) Kiva lukee kun muilla tapahtuu kaikkee, vaikka ittellä ei vielä mitään jänniä päiviä ei olekkaan.. kp12
Kiva lukea muiden kuulumisia ja miten muiden yritys sujuu.
MiiaMar: Varovaiset onnittelut! Pidän peukkuja pystyssä :)
Niihän se on et kaikille tulee oireita eri aikaan. Uskon et mun tapauksessa varmaan hormonit vaikuttaa, ja saa epäileen jotain oireita! Varmaan kaikki mitä tapahtuu ni johtuu vaan siitä etten enää syö pillereitä. Eniten ihmetyttää et nännit on ihan kosketusarat. Bebanthenia täytyy laittaa, josko se auttas. En usko kuitenkaan et se mikään oire on, ihmetyttää vaan.
Olis jo kp 30 ainaki, mut ei ku kp 17/??
ekalla pillerittömällä kierrolla nännit aivan superkipeet. Ei oo kertaakaan sen kierron jälkeen ollu.. Olinkin ihan varma että olen raskautunut jo ekasta kierrosta, mutta kohta tuosta on jo vuosi..
Ei ollut tarkoitus masentaa, mutta minun kohdalla johtui luultavasti just hormonien myllerryksestä. Toivotaan että sulla mp90 on eri syyt! :)
Täällä jonkinmoinen suvanto vaihe ennen piinausta. Jotenkin sellanen olo, että miks nyt kun ei aikasemminkaan.
pienimyy kp 19/32
onnittelut plussanneille !! :) ja osanotot tädin kohdanneille.
täällä on jäänyt palstailu hetkeks ku ei ollu mitään,tylsää tädin kyläilyä,mut nyt ohi onneks. ja tänään vielä kaiken lisäksi synttärit,21 vuotta pärähti mittariin,joten tänään juhlitaan miehen kanssa sitä,niin ei tarvii miettiä tulevaa ovulaatiota. :) mites muiden viikko on lähtenyt käyntiin?? :)
kp6/28
MiiaMar: täällä myös peukut pystyssä sinulle ja isovarpaatkin!
Mun omat vanhemmat olisi varmaan vauvauutisesta aivan innoissaan tai ainaki äiti, isällä ei nyt varmaan olis niin mielipidettä, mut vois vähän aluksi valittaa kun koulu vielä kesken. Äiti ainakin on jo 2 vuotta painostanut mua vauvantekoon ja kyselee koko ajan, että millon teille tulee..Itse olen ainut lapsi ja äiti sai mut 40-vuotiaana monen kymmenen vuoden yrittämisen jälkeen eli pieni ihme olen minäkin, joten oma äiti kyllä tietää, että niitä lapsia ei ihan liukuhihnalta tule ja yritys alotettava nuorena....Miehen vanhemmat sitten varmaan olisivat iloisia, mutta ei yhtä innoissaan kun mun omat vanhemmat, koska miehen isosiskolla jo lapsi ja toinen tulossa ja miehen isälle toisesta avioliitosa alle vuoden ikäinen itsellä, joten eivät varmasti jaksaisi hössöttää meidän lapsesta yhtä paljon kun taas omat vanhempani, joille olisi eka lapsenlapsi.
Oon kans miettiny tota, että jos omalle äidille oli vaikeuksia tulla raskaaksi niin periytyykö toi? eli onko munki sitte vaikeempi saada lapsi? vaikka äidillä pari keskenmenoa ja anoreksia nuoruusvuosina, joka varmasti vaikeutti tilannetta, ja kuiteskin kaikilla äidin siskoilla on monta lasta...
ON: Saan kohta lähtee laboratorioon ja nieluviljelyyn, koska angiina sitten on päällänsä. No,ainakin saan antibiootit siihen...ja mies tulee hoitamaan mua v.loppuna!!;)
kp 21/28-31
siis mun kohtu, mikä on ihan hyvä asia tässä tilanteessa. Kävin tänään ultrassa, jonne lääkäri lähetti varmistamaan, että kohtu on tyhjentynyt kokonaan KM:ssa. Lisäksi kävin vielä labrassa, varmistavat vielä HCG:nkin.
Muutaman päivän on ollut ihan positiivinen mieli ja ajatus, että kyllä mä varmaan tulen uudestaan raskaaksi, kun tärppäs jo ekasta kierrosta, vaikka menikin kesken. Mut jotenkin toi tän päivän terveyskeskusreissu sai taas mielialan laskemaan ja itku tuli kotimatkalla. Ehkäpä nyt asian voi jättää taakseen, kun ei tarvi mennä enää lääkärin asian tiimoilta.
Oon tässä ajatellu, että olis ehkä helpompi hetkeks aikaa unohtaa nää vauvahaaveet ja keskittyä mm. töihin, kun mulla on aika lailla kiirusta jouluun asti, mut en vaan pysty olemaan ajattelematta, että yhtään kiertoa ei ole vara hukata. Aaargh.
Ja aina kun päätän, että nyt keskityn muihin juttuihin, löydän itseni täältä roikkumasta.
Ai niin, synttärionnittelut Sunniee!
Thelma
pienimyy: Luulen kyllä että mulla on sama tilanne kun sulla silloin. On usko ekalla kierrolla raskautumiseen jotenki hiipunut. On ihan sekasin kaikki, kun toivoo sitä vauvaa niin paljon. Nyt kun oon lukenu netistä erilaisilta palstoilta erilaisia oireita ni ajatukset menee ihan solmuun. Jossain toisella palstalla joku kerto alkuraskauden väsymyksestä, mulla oli ihan sellaista väsymystä pillereiden aikana ja siitäkin jopa epäilin et jos oonki ollu raskaana jo sillon! Tyhjennysvuodot on kuitenki tullu, että tuskinpa. Olis kiva jos hormonit hyrräis vähän vähemmän ja pystyis ajatteleen selkeesti :D Mut joo tuskin on onnistanu vielä.
Mun viikko on lähteny aika sekavissa merkeissä.. Haaveilen muutosta takaisin Pirkanmaalle täältä Satakunnasta. Siinä on niin paljon mutta ja jos asioita, kauhee stressi siitä. Täällä Satakunnassa ei oo meille oikeen mitään jäämisen syytä.. Helmikuussa sais vasta irtisanoutua, mut samalla pitäs "jonottaa" asuntoa toisaalle. Inhoon muuttojärjestelyitä muutenkin, ja nyt kaikki on vielä niin sekavaa :(
Yk 1 kp 18/??
Thelma: Positiivista tosiaan on että ainakin voit raskautua. Varmaan oli rankka reissu terveyskeskuksessa. Haleja paljon sinulle!
Thelmalle voimia! Monestihan kun tavallaan jättää sen yrittämisen hetkeksi niin tärppääkin vielä nopeammin, mutta helpommin sanottu kuin tehty.. Mutta piristys terveisiä sinne!
Sunnielle onnentoivotus! Itelläkin lähenee 21-päivät mutta vasta joulukuussa..
Mullakin oli tässä kierrossa nännit tosi arat jossain puolessa välissä kiertoa ja mietinkin josko olis ovulaatiosta johtuvaa?? Aiemmin siis ei ole tuollaista olla, mutta silloin onkin ollut pillerit...
Täällä jatkuu pissalla ravailu, mitä en ainakaan kuvittele, ja hienoinen etovuus välillä.. Nyt yritän olla vielä testailematta..
Kävin tänään lääkäriltä kunnon reseptit allergialääkkeisiin ja nyt on sitten jemmassa kortisonit ja histamiinit niin pitäisi helpottaa ainakin panikointi nokkosrokosta kun on sitten tabut valmiina... vähentää olen jo pystynyt ja toivon että menisi ohi ja ihon kireys johtuisi vain syys ilman vaikutuksesta ja kuivuudesta..
Poskien helotus ja kuumotus oli jollain kyl ollut raskausoirekin mut tiedä nyt taas häntä...
Jännittää, eikä oikein tiedä mitä ajatella, toivoo olevansa ja silti miettii että onko oikea aika sittenkään ja miten kaikki sujuisi ja päläpälä... muillakin sekavia tunteita? Tuntuu hullulta että odotan innolla plussaa, mutta tiedän että varmasti sitten kun se joskus pamahtaa alan miettiä vielä enemmän että voi ei mitäs nyt sitten :DD
Nyt se ei ole vielä niin todellista niin jotenkin menee siinä -perhosia vatsassa- asenteella.
:)
Ihan aluksi onnittelut Hanille, mahtavaa :)
Ja MiiaMarille peukut pystyssä, kyllä se plussa siitä vahvistuu!
Huoh liittyy siis itseeni, mä tulen hulluksi näiden mun kiertojen kanssa. Täti tuli kylään ja odottelin sitä saapuvaksi vasta parin viikon päästä. Edellinen kierto oli 37 päivää ja tämä kierto jäi 21 päivään. Tsiisus. Kaikkea siis ollut 13 ja 44 päivä välillä.
Mitä ihmettä mä oikeen teen? Miten teillä muilla on kierto asettunut pillereiden jättämisen jälkeen? Täällä siis pillerit jätett pois jo kesäkuussa, vaikka varsinainen yritys alkoi heinäkuulta. Olen kyllä vakaasti päättänyt käydä gynella heti kun tää vuoto suvaitsee loppua.
Eipä ihme, ettei niihin ovis-tikkuihin ilmestynyt haamua kummempaa, testailin liian myöhään.
Tässäpä tämän illan omanapaisuus.
Tsemppiä kaikille yrityksessä, täällä sitä ainakin taas tarvitaan :D
-Ansku
MiiaMar: Mäkin välillä mietin et onko tää nyt oikea aika, ja entäs sit kun olen raskaana, että miten kaikki sujuu. Olen innoissani ja tiedän mitä haluan. Pelottaa, mutta se kai kuuluukin asiaan.. Iso asia, niin tottakai se jännittää ja herättää erilaisia tunteita.
Mitä nuo vitamiinit käytännössä tekee? Mikä hyöty niissä on raskaaksi tuloon? Kertokaahan sitten vähän ajan päästä, ovatko olleet hyödyllisiä :) Pitää käydä itsekin sitten parin kuukauden päästä hakemassa, jos on positiivisia kokemuksia muilla.
Ei ole itsellä käynyt mielessäkään, että isänpäivänä vois testailla. Hyvä idea! Paitsi, että jos alan testailemaan niin en kyllä sinne varmastikkaan jaksa odottaa. Toinen hyvä ideä voisi olla tehdä testi pari päivää ennen isänpäivää ja jos testi plussaa näyttää niin väkerrellä ensimmäisen isänpäiväkortin ja sen kautta kertoa, että plussannu ollaan :) Tässäkin taas se huono puoli, että mulla ei ainakaan pokka pitäis paria päivää olla toiselle kertomatta. Noh, voihan sen kortin askarrella vaikka mies tietäisikin jo. Kauheaa pohdintaa! Pitäisköhän vaan suosiolla osa jättää kirjottamatta mitä mieleen tulee?! :D
Minä olen joskus tuota miettinyt, että jos lapsi ei syntyisikään täysin terveenä. Jotenkin siihen on osannut nuoresta asti asennoitua, että kaikesta selvitään, kun vähän kauempaa sukulaisilla on erilaisia "häiriöitä" parilla lapsella. Ei tietenkään mitenkään kiva kenellekään, mutta sen kanssa olisi sitten vain elettävä. Noita kokeita, testejä ja tutkimuksia en kuitenkaan ole vielä miettinyt, mitä haluan tehtävän ja mitä en.
Meillä ei kummankaan vanhemmat tiedä, että tämä "yritys" on aloitettu, mutta äitini kyllä tietää, että kuumeilen ja kovasti. Äitini olisikin varmasti ensimmäinen miehen jälkeen, joka plussasta saisi tietää. Ja niinkuin joku muukin sanoi, äidilleni varmaan kertoisin heti ja muille ehkä sen maagisen 12viikon jälkeen.
Kurja tilanne mantalla ystävän kanssa :( Toivottavasti se teillekin piakkoin tulis plussa niin saisitte yhdessä kokea raskauden ilot ja surut :)
Ja onnea Hanille! Toivotaan, että nyt pieni pysyisi matkassa loppuun saakka! :)
Mietin tuossa, että pitäisikö vaikka joka kuukausi aloittaa uusi keskustelu niin ei sivut venyisi näin pitkiksi? Vai onko teistä muista kiva, että voi lukea pidemmältä ajalta kuulumisia?
PlussiaPlussia kaikille tasapuolisesti!!