Esikoishaaveilijoiden syksy :)
Kommentit (542)
Moikkamoi!
Pahoittelut tädin kohdanneille, kyllä me täältä vielä noustaan. Ja onnea vielä kerran plussanneille, me pidetään täällä kaikki kovasti peukkua että pikkuiset pysyisi matkassa mukana ja, että kaikki sujuisi enemmän kuin hyvin :)
Ikävä kuulla, että MonnY:lla on murheita.. Kovasti tsemppiä ja haleja sinulle, nyt olisi ehkä hyvä hetki pysähtyä pohtimaan omaa parisuhdetta oikein urakalla. Selvästi rakastat miestäsi kovasti ja haluat yhteistä tulevaisuutta, mutta moni asia tuntuu myös mietityttävän. Kyllä se oikea ratkaisu löytyy, kun vaan antaa itselle riittävästi tilaa ja aikaa sen suhteen. Päädyt sitten ratkaisuun tai toiseen, niin muista, että meillä kaikilla on oikeus olla ja tulla onnellisiksi :)
ON: Mulla menossa kp 7 ja fiilis oikein hyvä :) Mies kosi eilen, eli kihloissa ollaan :) Toivon kovasti, että tämä muutos antaisi puhtia myös vauvahaaveille ja saataisiin pian muutakin juhlittavaa..
Aurinkoista alkavaa viikkoa kaikille!
Paljon paljon onnea pikku vauvan aluista teille AIE, tytteli ja Thelma! Ja hirmu isot onnittelut Janetille kihlautumisesta!
ON: Viime kierto oli taas 26 päivää, tosi kummallista. En oo siis ehkäisyä käyttänyt pitkään aikaan, muuta kuin keskeytettyä yhdyntää ja kondomeja, kun ei mulle mitkään pillerit tai ehkäisyrinkulat tuntuneet sopivan. Enkä sitten oikeastaan halunnutkaan syödä mitään turhia hormoneja kun tunnuin pärjäävän ihan hyvin noilla keinoin. Monen vuoden ajan mulla on ollut tosi säännölliset 25 päivän välein tulevat kuukautiset. Nyt sitten kuitenkin kun ollaan ruvettu yrittämään lasta on joka kerta kierto venynyt 26:een. Outoa.
No, eipä siitä sen enempää, nyt siis menossa kp 4/25-26 ja kohta päästään taas hommiin. :)
-Helja
Onnittelut tyttelille ja Thelmalle! Ja Janetille kihlautumisesta!
Harmi kuulla MonnY murheistasi. Voimia. Yritä jutella kaikesta huolimatta miehesi kanssa.
Viime torstaina kirjoitin teille, että täti tuli kp 26. Noh, en nyt ole enää varma oliko kyseessä täti.. Vuoto alkoi siis tuolloin torstaina ruskeana. Oli lauantaihin asti ruskeaa, hyvin vähäistä, pääasiassa vain aamulla vessassa käydessä tuli. Nyt eilen aamulla oli jo punaista pyyhittäessä, mutta taas loppupäivästä ei mitään. Tänä aamuna ei mitään. Olen ihan kysymysmerkkiä. Aiemmat menkat on alkanut kyllä 1-2 päivää heikolla vuodolla, mutta sitten vuotanut enemmän. Olen lukenut kiinnittymisvuodoista niin puolesta kuin vastaan. Monenlaisia kokemuksia näkyy olevan sen laadusta, määrästä ja kestosta. Voi tietty olla, että tuo oli jotain ihme tuhruvuotoa ennen varsinaisten menkkojen alkua. Ei auta kuin mennä päivä kerrallaan. Jos vanhan kierron päiviä elettäs, nyt ois kp 31. Viime kierto oli sen 33.
Intoa rakkauden tekoihin kaikille,joilla ovulaatio lähenee!
Aikku
Janetille onnea kihlautumisen johdosta, hieno juttu:)
Sitten omaa napaa tuutin täydeltä:
Täällä on eletty aika eriskummallinen vkl. Tein r-testin viime ke, joka oli puhdas nega. Oireita kuitenkin oli jonkin verran; rintoja vihloi ja maha oli kummallinen. Lauantai-aamuna pissin taas tikkuun ja ohops, siihen pärähti t o d e l l a tumma testiviiva lähes samaan aikaan kontrolliviivan kanssa. Sitä testiä ei todellakaan tarvinnut käännellä valoa vasten, vaan viiva näkyi tosi selkeästi. Testiviivasta tuli lähes yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Sitten se rupesi haalenemaan pikkuhiljaa, ollen kuitenkin vielä viiden minuutin odotusajan jälkeen selkeästi erotettavissa. Pidin sitä sen lauantai-päivän tallella ja illalla kun katsoin sitä, oli testiviiva hävinnyt kokonaan.
Sunnuntaina testasin päiväpissasta negan ja tänäaamuna niinikään negan. Tänään menossa kp 32.
Kaikki testit samanmerkkisiä; one step-puikot.
Oireita kuitenkin vieläkin on, maha on ihan ihmeellinen, rintoja välillä vihloo ja etoo.
En oikein raskauteen jaksa kyllä uskoa, ainakaan tämän aamun testin perusteella. Mutta mielessä pyörii mikä oli se lauantain testin tarina?! Koska ei kai sitä toista viivaa pidä siihen piirtyä, ellei kehossa ole hcg-hormonia. Mutta miksi se viiva hävisi, ei kai niin käy, jos plussa olisi "oikea"? Oliko alkio yrittänyt kenties kiinnittyä, mutta ei onnistunutkaan siinä ja sitä hormonia ehti vähän erittyä. Oliko r-testi jotenkin viallinen ja näytti väärän plussan?
Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia? Yritin netistä etsiä vastaavia tapauksia, mutta enpä suurta saalista saanut.
Kai sitä täytyy vain odotella jokin aika ja testata uudestaan jos täti ei tule.
Voi luoja tätä piinaa..
Yksi ISO kysymysmerkki
dano
MonnY: Ikävää, että sulla on kurjat fiilikset. Lienee aika pohtia omaa suhdetta ja miettiä, minkä tarvitsisi muuttua voidaksesi olla onnellinen. Jokaisella meistä on kuitenkin oikeus olla onnellinen.
Toivon, että pääsette miehesi kanssa keskusteluyhteyteen ja voitte pohtia tilannetta yhdessä. Ymmärrän kuitenkin, että narsistin kanssa se voi olla mahdotonta, itse hakkasin neljä vuotta päätäni seinään narsistin kanssa ja olo oli sellainen, että kyllä tää tästä, kun mä yritän vielä vähän enemmän. Keskustelut kääntyivät aina jotenkin siihen, että mä olin se meidän suhteen ongelma ja mussa oli kaikki vika. Itsetunto oli aika nollissa, mutta sit huomasin, että eihän nää asiat ihan niin ole ja itse asiassa mä olen meidän suhteessa se, jolla on vähemmän ongelmia. Keräsin rohkeuttani melkein vuoden, jotta itsekin uskoin siihen, että parempi olla yksin kuin onnettomana ihmissuhteessa. Se oli elämäni vapauttavin päätös. Hyvin pian sen jälkeen tapasin nykyisen aviomieheni ja alusta asti huomasin, että tällainenhan sen kahden aikuisen ihmisen välinen suhde pitää olla.
En tarkoita, että ainoa oikea ratkaisu olisi ero, mutta älä tyydy vähempää kuin siihen, että rinnallasi on ihminen, joka rakastaa ja arvostaa sinua ja joka myös sen osoittaa, niin että voit olla onnellinen
Onnea Aie, Tytteli, Thelma! Ihanaa kuulla useita plussauutisia.
ON:kp20 menossa. Kyllästyin oviksen tikutteluun totaalisesti. Testasin haamun jokaisena kp 13-16. Eli pahoin pelkään että näyttää jatkuvasti haamua... Lisäksi käytän Personaa, joka näyttänyt joka aamu kp6:sta lähtien haamua...Limoja tms ei ole tullut, viime viikolla oli mankkakipumaisia hetkellisiä tuntemuksia parina päivänä. Onko kenelläkään kokemusta tästä jatkuvasta haamuilusta? Rupesi niin tympimään että päätin luopua koko touhusta... Jos tämä kierto venyy, varaan välittömästi ajan gynelle. Ja painoa pitäis saada pois. Liikkunut olen enemmän kuin aikoihin, mutta ruoka on maistunut turhankin hyvin.
Pelottaa kovasti ettei tästä hommasta tule mitään, vaikka näin alussa ollaan vielä. Välillä tuntuu että kyllä se sieltä aikanaan tulee.
epäselvin sepustuksin
Tinsku
yk2 kp20
Onnea tyttelille ja Thelmalle plussista :)
Monny: kiitos plussatsempistä mut en taia plussaa täst kierrosta koska ollaan pupuiltu niin olemeáttomasti ja mul menee hermo noiden ovistikkujen kanssa..prkl! Ikävää lukea sinun ja miehesi väleistä mutta olen samaa mieltä monen muunkin kanssa siitä että kannattaa nyt miettiä ja keskustella asioista kunnolla ja toivotaan että päädytte kumpaakin miellyttävään ratkaisuun! :)
Parisuhde pitää olla mielestäni kunnossa kun tulee lapsia ja ei se meidänkään parisuhde aina kyllä niin ruusuilla tanssimista ole täälläkään..
Janetille onnittelut kihloista! ja toivotaan että piste iin päälle pärähtää kohta teillekkin :)
Aikku: kuulostaa oudolta tuo sinun vuoto..oletkos testaillut ollenkaan nyt
dano: kysymysmerkkinä minäkin kun luin viestiäsi,
testaile vielä kahella eri merkillä..kuulostaa kyllä jännältä..tuu heti kertomaan tilannetta? :)
tinsku83: mulla tasan sama tilanne..kp20 täälläkin ja oon viimeset 4 päivää testannu haaleeta tai negaa ovistikuilla..hitsi et alkaa ärsyttää oiken urakalla..mäkin ajattelin jättää noi tikut ja yrittää alkaa tunnustelee sitä ovista itse mutku ei oikein tunnu mitään kipuja tai limoja ei oo tullu vielkään vaik on kp20 ja kierto yleensä 33-34!! et ota tästä nyt sit selvää koska se helvetin ovis on?!!!!! :(
T.kiukkunen manta
plussatuulia tytteleille puhaltelen silti! ;)
Onnittelut plussanneille ja Janetille kihlauksen johdosta. Kivoja uutisia :)
Monny: olen samaa mieltä monen kanssa, että olisiko nyt aika pysähtyä miettimään? Jos miehesi todella on narsisti, voi hänen kanssaan olla jopa täysin mahdotonta elää, eli niitä vaihtoehtoja on punnittava. Missään nimessä huonoon parisuhteeseen ei tule jäädä vain sen kikkelin takia, koska loppupeleissä sinä kärsit siitä. Etkä sinä ansaitse yhtään vähempää kuin parasta! Jaksamista ja virtuaalihaleja lähettelen!
dano; jos se oli kuitenkin kiinnittymisyritys? Vaikka en ole minäkään kuullut testistä, josta viiva yhtäkkiä häviää... :(
tinsku ja manta: mulla tuli ovistestiin 2 kierrossa plussa vasta kp19. Että jos kierto on pidempi, en suosittele lopettamaan tikutusta ennen kun se plussa pärähtää. Mulla ainakin ennen niitä plussia viivojen vahvuus vaihteli ihan laidasta laitaan ilman mitään logiikkaa. :)
Mutta olin siis vain kuulumisia lukemassa, en muuta. Tänne ei mitään ihmeellistä kuulu, pientä juilintaa ja etovaa oloa ajoittain. Viikon päästä ultra, jonka jälkeen tulen taas raportoimaan (jos siis vielä kiinnostaa kuulla!). :D Jaksamista ja oikein kovaa plussapuhuria!
minä -88 ja mies -80
toukokuussa mentiin naimisiin ja siitä asti TJOT-meiningillä ollaan menty :)
kovasti toivois jo sitä pikkuista tänne ! kuume ihan mahdoton :) tässä kuussa vasta varsinaisesti yritys kylläkin alkanut joten nyt siis yk1 ja kp18/28. piinaviikko alkaa siis pian..
mitäs muiden kiertoihin?? :P oon täällä jo hetken lueskellu teidän juttuja ja nyt vasta uskalsin mukaan :P
Dano: testituloksesi kuulostavat kyllä oudoilta, mutta en oikein usko vialliseen testiin.. Ei varmaan auta muu kuin odottaa ja katsoa.
Tinsku83 & manta1: "Hauska" kuulla noista teidän tikuttelukriiseistä, kun mä ostin just viime viikolla ovulaatiotikkuja. :) Vuosi tosiaan yritetty ilman niitä. Luotettu vaan runsaaseen pupuiluun keskikierron vaiheilla.
AIE: todellakin kiinnostaa kuulla, miten ultrassa meni! Minusta on ainakin mukava kuulla, kun jollakin on onni käynyt, niin kuulla miten se on edennyt!
Minä täällä itse vielä odottelen ja ihmettelen. Sunnuntai aamusen jälkeen ei ole ollut minkäänlaisia vuotoja. Sovittiin miehen kanssa, että jos ei menkat ala ihan oikeasti ennen perjantaina, teen silloin testin. Silloin olisi kp 35. Kaikenlaisia ajatuksia on jo liikkunut mielessä, mutta pakko yrittää jarrutella niitä.
Aikku
Musta on kiva lueskella näitä teidän juttuja. Oon vaan tosi huono kirjottelemaan tänne mitään.
MonnYlle tsemppistä! Jos rakastat miestäsi, mieti tarkkaan mitä teet. Jos tuntuu että rakkaus on hiipunut, niin eroamista voi harkita.
Aikku: Mulla tulee juuri kuvailemaasi tiputteluvuotoa nykyään aina ennen menkkoja. Pari kiertoa sitten luulin jo että olisin raskautunut, koska menkat olivat monta päivää myöhässä, tuli vaan tiputtelua. Mutta sieltähän se täti kumminkin sitten pärähti. Mutta toivottavasti tiputtelu olisikin sulla kiinnittymisvuotoa, never know ;) Onko sulla koskaan ollut tiputtelua ennen menkkoja? Ihanaa, jos sulla loppui nyt tiputtelu, oiskohan se hyvä merkki..? :) Kerro miten asiat etenee.
Heippa kanssasisaret!
Täten ilmottaudun pinoon:
alisa -86, mies -85
pk-seutu
yritys aloitettu 04/09
Oma lapsi on ollut meillä haaveissa jo pidempään, nyt saa tulla :)
Ihanaa huomata ettei ole yksin näiden tunteiden kanssa, oon lueskellut näitä pinoja keväästä alkaen.
-a
Outo juttu tuo Danon negan ja plussan testailu. Varmasti todella hämmentävää ja ahdistavaa, kun ei yhtään tiedä mitä tapahtuu ja miksi. Kerrothan fiiliksiäsi ja kuulumisia, kun sulle selviää jotain ratkaisevaa!
Ehdottomasti kiinnostaa kuulla AIE:n kuulumisia ja tuntemuksia, eli tänne vaan mukaan höpöttelemään säännöllisesti jatkossakin :) Toivottavasti sulla vointi jatkuu hyvänä! Hurjan jännää tuo eka ultra..
Ja tervetuloa uusille mukaan! Rohkeasti vaan mukaan menoon :)
ON: Kiitokset onnittelusta, niitä onkin sadellut varsin runsaasti niin täällä kuin reaalimaailmassakin :) Nyt menossa kp 10 ja fiilis on erinomainen! En tiedä johtuuko kihlauksesta vai mistä, mutta pitkittyneen edellisen kierron jälkeinen harmitus ja ahdistus on poissa ja tilalla on paljon positiivisia ajatuksia ja luottamusta siihen, että kyllä se vielä onnistaa! Ovista siis odotellaan varsin toiveikkaana ja innokkaana ;) En aio hankkia silti vieläkään ovistikkuja, vaan yritän tunnustella oviksen merkkejä yhä ihan ”luomuna”. Pelottaa, että testeistä tulisi turhaan stressiä niinkuin Tinsku ja Manta on kuvanneet, kun mulla on pahana tapana stressata milloin mistäkin asiasta..
Plussatuulia siskoille!!
mietin juuri samaa ^.^ tullut itsekin luettua näitä juttuja jo pitkäänki..
ei malttais millään nyt odottaa että oma vaavi sais alkunsa. :)
eilen olin vähän pihalla,joten tänään onki kp 20/28.
pian alkaa jännäämään.
ja sitten niinkin tyhmä kysymys kuin: pelkäättekö synnytystä jo valmiiksi? kun itse olen saanut kuulla kaikenlaisia kauhukertomuksia omalta siskolta ja kavereilta että tuntuu että kuolen sinne :D oon miettinyt jo valmiiksi että menen johki hypnoterapiaan rauhottoimaan näitä synnytyspelkoja :D
iloisin aamuterkuin, sunniee, yk1 kp20/28
Nyt onki aikaa kirjoitella, kun koulusta on syysloma ja töihin vasta iltapäivällä.
Ensiksi tervetuloa uudet Sunniee ja alisa :)
MonnY: Ikävä kuulla sun ja sun miehes tilanteesta. Toivottavasti saatte selvitettyä asioita keskustelemalla. Varmaan pyörii monenlaisia asioita mielessä, mut jos rakastatte toisianne (kuten olen ymmärtänyt) voitte varmaaan jollain konstilla löytää ratkaisun. Oon kyllä samaa mieltä muutaman muun kirjoittaneen kanssa, että kaikilla on oikeus olla onnellinen. Toivon teille kaikkea hyvää!
Janet: Isot onnittelut kihlauksen johdosta :D Voin kuvitella, että olo on erinomainen. Kaikki elämän ns. isot ihanat uutiset tuo hyvän mielen niin pitkäks aikaa :)
Aikku: erikoinen toi sun vuotos, mut toivotaan nyt että se plussa sieltä pärähtäis! Mul oli vähän samantapaista kun täti viimeksi tuli. Oli vaan sellasta ruskeaa, ei tavallisen runsasta vuotoa, muutaman päivän. Mä laskin itselleni ne menkoiksi, koska oli eka kierto ilman pillereitä. En tiedä tarkemmin minäkään tuosta kiinnittymisvuodosta, mutta tsemppiä. Tule kertomaan sitten pe kun testin teet :)
Dano: Outo tuo sun testiviivan himmeneminen. Mä oon lukenut, että sitä viivaa ei pitäis tulla jos ei ole raskaana, mut on tietty muitakin mielipiteitä. Mut tuu tosiaan kertomaan sit kun tiedät!
Tinsku83: Mulla on kokemusta haamuista ovistesteissä. En kertakaikkiaan saanut viime kierrossa ollenkaan vahvaa viivaa. Voi olla etten ovuloinutkaan... tiedä häntä.. Ymmärrän kyl sua, koska itsekin oon alussa vielä, mut haluis tietenkin selvyyttä mitä kropassa tapahtuu. Mul meni kans ihan hermot siihen purkkiin pissimiseen viime kierrossa, kun luulin, et tietty ne tikut näyttäis oviksen. Mut kuten sanoit, kyllä se vauva sieltä aikanaan tulee. :) Toivottavasti meille kaikille!!
AIE: Kiva kuulla ja tule ihmeessä munkin puolesta kertoilemaan kuulumisia. Onnea jatkoon ja ultraan :)
Sunniee: Oon mä miettinyt sitä synnytystä, mutta en pelkää. Pitäisi ensin vielä raskautua :) Onneks täällä Suomessa on asiat kuitenkin niin hyvin ja mahdollisuus valita aika paljolti miten synnyttää haluaa. Mun hyvä ystävä, joka opiskelee kätilöks on kertonut vaan positiivisia asioita. Kannattaa varmaan lukea sellasii asiantuntevii lehtiä ko. asiasta ja telkkarissakin on välillä ollut ihan hyviä juttuja. Mua on ainakin vauva-lehden artikkelit valaissu aika hyvin :) Ja hyvinhän ne synnytykset yleensä tuppaa menemään.
ON: miulla ei mitään uutta kerrottavaa. Tuskailen kp 8 kanssa. Ovista odottelen ja toivon tosiaan että ne onestepin tikkuset tässä kierrossa tois jotain positiivista. Varmaan rupean testailemaan viikonloppuna, niin bongaan sen oviksen varmasti, jos se nyt on tuloillaan. Miehen kanssa puhutaan vauvasta usein. Alun hössötys on laantunut, mut molemmat täysillä mukana ja vielä hyvin luottavaisin mielin ;) Peitot heilukoon vimmatusti viikonloppuna ja sen jälkeen. Onneks on nykyään molemmilla vapaat vkonloput :)
+++++++tuulosia kaikille++++
Kirsikka: juu pitäs varmaan lukea juttuja,onneks tosiaan Suomessa on asiat hyvin,ettei pitäs kyl pelätä :) tässä nyt vaa odotellaa rauhassa ensin sitä plussaa ja sit jos alkais ressaan sitä synnytystä :D
Plussapuhuria ! +++++
Hei kaikki uudet ja tervetuloa mukaan kuumeilemaan!
Sunniecen kysymykseen: Mulla on ollut jo monta vuotta pahat synnytyspelot. Oon aina tiennyt että haluan lapsen/lapsia, mutta en oo ymmärtänyt että miten selviän synnytyksestä. No, nyt kuitenkin kun oon ruvennut yrittämään lasta niin oon lukenut tosi paljon kaikkia synnytykseen liittyviä juttuja netistä, ja se oikeasti helpottaa. Mitä enemmän asioista tietää niin sitä parempi mieli niistä tulee.
Suosittelen kaikille synnytystä miettiville sivustoa http://www.bebesinfo.fi/. Siellä on asiallista tietoa synnytyksistä ja mahdollisista kivunlievityksistä. Mä oon ite jopa ruvennut odottamaan innolla synnytystä kun oon noita juttuja lueskellut. Ja tosiaan yleensä synnytykset menee hyvin. Minä uskon että nainen kuin nainen kyllä osaa synnyttää!
Tämän paatoksen jälkeen totean että omassa navassa ei mitään raportoitavaa. Kp7 menossa, vauvantekoharjoituksia on jo ollut ja muutaman päivän päästä päästään tositoimiin! :)
Plussatuulia kaikille!
Iloisin syysterveisin,
Helja, yk 3, kp 7/25-26
Sunniee: Tervetuloa vaan joukkoon! :) Kyllä minäkin jo panikoin synnytystä vaikka ei ole vauvaa vielä tuloillaan. Ollaan miehen kanssa paljon puhuttu mun peloista, mä kun oon sellanen että tuppaan jännittämään vähän kaikkea. Kipua pelkään, en sitä että mulle tai vauvalle mitään sattuisi, onhan Suomessa niin huippua tuo terveydenhoito.
Heipä hei ensimmäistä kertaa... :)
Täällä kans tuore "ensiyrittäjä", -82, ja turun seudulla asustelen. Kiva että voi kirjoitella tällaiselle palstalle, ei viitsi suunnitelmista paljoo kertoa tutuille kun ei tiedä tästä onnistumisesta. Endoa siis sairastelen ja siksi homma on epävarmaa.
Tässä pari kiertoa oltu ilman rinkulaa ja näyttää vähän huonolle siinä mielessä että edellinen kierto oli 30 päivää ja toinen noin 24. Ihan mahotonta veikata ovulaation aikaa, jos hormonit heittelee noin.. pitää koittaa ovistestillä seuraavaksi, kovin kauaa ei huvittais ihan vaan 'kokeilla' ja odotella jos natsais, kun tää endo tuo jo omat haasteensa sihen hedelmöittymiseen. Mutta toivotaan parasta... :)
ensinäki. ollaan riidelty ukkelin kans ihan kauheasti, koska oon tajunnu että se on narsisti. ja se selittää niin paljon. oon sitä aikasemminki miettiny ku se ei pysty näyttää tunteitaan, ei koskaan kehu, ei pyydä anteeksi, loukkaa yms. hetken aikaa jo luulin että se voi muuttua, mutta se on taas entisensä... haluan erota. mut sit harrastettiin seksiä ja taas mietin että voi enhän mä haluakkaan. mutta eihän sitä sais pelkän kikkelin takia koko miestä pitää. :( mutta kyllähän mä sitä rakastan, tottakai, mutta ne huonot piirteet on vaan niin vahvat että en todella tiedä mitä pitäis tehdä... kait se pitäis elää yksin...
viikon päästä olis eka kolmannes takana. aika pahalta tuntuu taas välillä. mutta näin oli tarkoitus eikä sille voi mitään. jotenki masentaa vaan kaikki tällä hetkellä. :'(
so saD
MonnY