Minkäikäisenä lapsesi on malttanut istua hetken lastenohjelmien parissa?
Meillä kolme lasta, kaksi jo isompaa alakoululaista (7+8)ja 1v3kk hulivili-tyttö. Olin unohtanut millaista se on näin pienen kanssa ja joskus tekisi niin hyvää saada tyttö ees hetkeksi lastenohjelmien pariin viihtymään, että voisin tehdä jotain ilman häntä. Isommat ei ole tarpeeksi isoja jotta voisivat oikeasti vahtia, usein viuhtovat kahdestaan ja kavereiden kanssa ulkona, lomalla siis, ja pianhan ovat taas jo päivät koulussa.
Antakaa mulle toivoa, että pian vois jo jaksaa keskittyä ohjelmiin edes 10min! Kirjoja jaksais kyllä sylissä lukea vaiks kuinka pitkään, mutta tuollainen itsenäinen istuminen ei vielä onnistu. Joskus tutkii kyllä jo hetken yksin lelujaankin, mutta usein päätyy kielletyille teille luvattomia tavaroita tutkimaan, eli hiljaisuus on aina vaaran merkki...
Kommentit (9)
No ei kuulosta lupaavalta ei ;)
muita?
ap
katselemaan hetken ajan itsekseen lastenohjelmaa, mutta vasta ihan äskettäin täytettyään juuri 1v 9kk on varsinaisesti vasta innostunut asiasta.
Meillä Ti-ti nalle on pop! Siinä kun saa taputtaa, tömistellä, tanssia jne mukana. Sitä pyytää nyt päivittäin. Myös muumit käyvät hetkeksi, mutta muut eivät juurikaan. Pikku kakkonen esimerkiksi ei vielä kiinnosta yhtään, paitsi se tunnari.
ikäisenä ja silloin katsoi sitä kyllä ainakin niin kauan, että tunsin saaneeni hengähtää hetken. Muistan ajatelleeni, että oli ihan hyvä ostos se DVD... =) Meillä kyllä on tyttö ollut aina varsin rauhallinen, hijaisuus ei ole ollut vaaran merkki vaan ennemminkin sen merkki, että on nukahtanut kesken touhujensa... =)
Mulla oli poliklininen synnytys ihan vaan sen takia, että päästiin kotiin ja avattiin satelliittikanava. Vauva sai ekasta päivästä lähtien tottua muljottamaan telsua, että vanhemmat saa jatkossa elää omaa elämäänsä. Nyt vuoden vanhana osaa jo itekin laittaa telkkarin päälle heti herättyään.
Mulla oli poliklininen synnytys ihan vaan sen takia, että päästiin kotiin ja avattiin satelliittikanava. Vauva sai ekasta päivästä lähtien tottua muljottamaan telsua, että vanhemmat saa jatkossa elää omaa elämäänsä. Nyt vuoden vanhana osaa jo itekin laittaa telkkarin päälle heti herättyään.
Onnittelut kehittyneestä sisälukutaidostasi.
Ja kiitos asiallisista viesteistä muille. Joku muukin on joskus kehunut Titi-nallea, täytynee vaikka kokeilla sellaista. Tyttö rakastaa musiikkia ja tanssii ja taputtaa käsiään musiikin mukana, joten tuo voisi olla hänelle hyvä vinkki :)
ap
teletapeista, röllistä ja fröbelin palikoista.
Muistan, että meillä oli samanlainen "ongelma" silloin kun tyttö oli pienempi, yritin saada häntä katsomaan edes hetken teletappeja, mutta ei niin ei!
Joskus, ehkä n.1v 8kk alkoi innostumaan ja ehdoton suosikki oli (ja on ehkä edelleen) Fröbelin palikat.
tällä hetkellä 1,5v pikkusisar on myöskin alkanut vähän katsoa kun sisko katsoo. joku pari minuuttia kylläkin ja en ole kylläkään häntä mitenkään yrittänyt siihen telkkarin eteen pistää.
teeveen ääreen kuin korkeitaan 2 minuutiksi. Pyytää aina Muumeja DVD:ltä mutta ei sitten jaksa katsoa kuin pari minsaa...