Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annanko lapsen maksaa itse kenkänsä vai maksanko minä?

Vierailija
04.08.2009 |

Tyttö, 11 v, oli nähnyt vapaa-ajan jalkineet urheiluvälinekaupassa, jotka maksoivat 20 euroa (alennuksessa). Hän halusi ne ehdottomasti, joten hän lähti niitä ostamaan. Minusta ne ei ole ollenkaan tarpeelliset, joten sanoin, että saa ostaa ne, jos ostaa ne omilla rahoillaan (säästetty kuukausirahoista, synttärilahjarahoista jne.) Tytöllä on jo lenkkarit (urheilutarkoitukseen, juuri tällä viikolla hankitut, maksoivat 70 euroa alennettuna), kävelykengät, sandaalit, crocsit, juhlakengät, kahdet kumipohjaiset kangaskengät, varvassandaalit, kumisaappaat, joten joka lähtöön löytyy kenkiä...Olen sanonut, että mielihalut saa täyttää, jos käyttää niihin omia rahoja. Minulla ei ole varaa itsellenikään aina hankkia juuri sitä kivaa, mitä kaupassa näen. Hankinnat on pantava tärkeysjärjestykseen. Eli annanko tytön maksaa itse omista rahoistaan kenkänsä vai annanko hänelle myöhemmin rahan tätä varten?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi saa maksaa omistaan. Mun mielestä se on ihan ok. lapsi varmaan itsekin ymmärtää että ne ei ole ihan pakolliset ja vähän puntaroi, kannattaako ostaa vai ei?

Vierailija
2/3 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ainaki ehottomasti saakin maksaa itte!

Jos nyt peräydyt, niin lapsihan alkaa luulemaan että kyllä se äiti kuitenki aina maksaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoit hänen käyttää niihin omat rahansa.

Ensinnäkin olet hankkinut hänelle joka tarpeeseen kengät, niin kuin itse sanoit. ja jo siinä listassa muutamat ylimääräiset. ja ethän halua opettaa hänelle, että annat mitä vain mitä mieleen juolahtaa.

Toiseksi, auktoriteettisi mene, jos ensin olet sanonut yhtä ja sitten pyörrät ne.

Kolmanneksi ottaisit ilon lapselta pois, siitä että hän on säästänyt ja ostaa jotakin himoitsemaansa itse. Tämä on hyvä kasvatuskohta, kun säästää, voi saada jotakin mukavaa.

Kehut tyttöäsi hänen kotiin tullessaan juuri tästä säästämisestä ja sanot, että kengät sopivat hänelle hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan