Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi annatte pienten lasten katsoa TV:tä?

Vierailija
04.08.2009 |

En ole TV:n vastainen ihminen, mutta minun on silti vaikea ymmärtää miksi pienten - erityisesti alle 2-vuotiaiden lasten - annetaan katsoa TV:tä, vaikka siitä ei ole osoitettu olevan mitään hyötyä, vaan pikemminkin haittaa aivojen kehittymiselle. Mitä syitä teillä on pienten lasten TV:n katselulle?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sais rauhassa edes vessassa käydä tai laittaa pyykit narulle.

Vierailija
2/37 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei se ole hvyäksi liiallisina määrinä tai jos sieltä katsellaan jotain lapsille sopimatonta. Meillä poika noin 2 vuotiaana alkoi sen verran kiinnostumaan, että saattoi hetken kattoa pikku kakkosta. Nyt 5-vuotiaana kattoo tv:tä tunnin päivässä, ei aina sitäkään. En näe siinä mitään pahaa, että katsoo pikku kinon ja pikku kakkosen, kun elämässä on muutakin puuhaa. Hän ulkoilee päivässä yleensä noin 3-5 tuntia, leikkii ja touhuaa ja tapaa kavereita, joten miksi pitäisi tv kieltää kokonaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä myöskään estää kaikkia perheen muita lapsia katsomasta tv:tä kokonaan.

Vierailija
4/37 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt isompia lapsia, esim. 5-vuotiaita, vaan lähinnä alle 2-vuotiaita lapsia. Itsekin annan isompana lasten katsoa TV:tä.

ap

Vierailija
5/37 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on esikoinen 3v eikä jaksa katsoa edes Pingua kokonaan. Ei sinällään haittaa mua, ehtiihän sitä telkkaria katsoa koko loppuelämän. Musta on vaan jännä kuulla kuinka muiden lapset katsoo ja meillä ei kiinnosta koko tv.

Vierailija
6/37 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä kuitenkaan halua laittaa 3-vuotiasta yksinkään katsomaan.

Vierailija
7/37 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pienemmät eivät saa katsoa?

Lukitsenko pienemmät sisarukset eri makuuhuoneisiin vai ostanko talouteen toisen tv: n sen vuoksi, että 6-v voi katsoa tv: tä eri huoneessa?

nyt isompia lapsia, esim. 5-vuotiaita, vaan lähinnä alle 2-vuotiaita lapsia. Itsekin annan isompana lasten katsoa TV:tä.

ap

Vierailija
8/37 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on esikoinen 3v eikä jaksa katsoa edes Pingua kokonaan. Ei sinällään haittaa mua, ehtiihän sitä telkkaria katsoa koko loppuelämän. Musta on vaan jännä kuulla kuinka muiden lapset katsoo ja meillä ei kiinnosta koko tv.

Meidän 2-vuotias ei sillä tavalla katso telkkaria, että istuis pitkiä aikoja jonkun ohjelman edessä vaan hetki kiinnostaa joku laulu ja sitten se alkaa touhuta muuta. Ja välillä taas pysähtyy jos tulee vaikka Eki Eläinlääkärin tunnusmusa, mutta itse ohjelmat ei kiinnosta.

Vierailija
9/37 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla joku linkki johonkin tutkimukseen tms. missä kerrotaan näistä haitoista alle 2-vuotiaiden aivoille? Minun aivoni ovat kai niin haittaantuneet, etten käsitä, mitä haittaa reilu puolitoistavuotiaalleni on pikkukakkosen katsomisesta. Ei hän katso sitä kuin välillä ohimennen ja harvoin jää katsomaan jotain ohjelmaa pitemmäksi aikaa. Useimmiten silloin istuu sylissä, jos malttaa pitempään eli ehkä 10min seurata. Olisin siis ihan vilpittömästi halukas tietämään enemmän, en vittuillakseni.

Vierailija
10/37 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- pienetkin lapset nauttivat pienille suunnatuista lyhyistä ohjelmista

- kun lapset katsovat hetken telkkua, voi äiti/isä tehdä turvallisesti muita hommia

- en todellakaan lukitse pienintä eri huoneeseen siksi aikaa, kun isommat katsovat telkkaria

Vierailija
11/37 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se telkkari ole niille 5- ja 6-vuotiaillekaan mitenkään välttämätön.

Mm. Jari Sinkkonen on puhunut paljon TV:n haitallisuudesta pienille lapsille.

Itse otan lapseni mukaan tiskikoneen täyttämiseen ja tyhjentämiseen, pyykkien laittamiseen jne. Lapseni tulee mielellään potalle silloin kun itse käyn vessassa.

Vierailija
12/37 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tv:n kuvaa lähinnä välkkyvinä, vaihtuvina kuvina. Samoin tv:ssa asiat tapahtuvat nopeassa tahdissa. Jos lapsi katsoo paljon tv:ta, aivot jäävät ikään kuin ylikierroksille.

Vierailija
13/37 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se telkkari ole niille 5- ja 6-vuotiaillekaan mitenkään välttämätön. Mm. Jari Sinkkonen on puhunut paljon TV:n haitallisuudesta pienille lapsille. Itse otan lapseni mukaan tiskikoneen täyttämiseen ja tyhjentämiseen, pyykkien laittamiseen jne. Lapseni tulee mielellään potalle silloin kun itse käyn vessassa.

Vierailija
14/37 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tv:n kuvaa lähinnä välkkyvinä, vaihtuvina kuvina. Samoin tv:ssa asiat tapahtuvat nopeassa tahdissa. Jos lapsi katsoo paljon tv:ta, aivot jäävät ikään kuin ylikierroksille.

Harva kai antaa pienten lasten katsoa PALJON tv:tä. :)

Vierailija
15/37 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valikoida ohjelmat iän mukaan.

Vierailija
16/37 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teidän maailmassanne ole isompia mörköjä kuin telkkari?

Vierailija
17/37 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheessä. Vai eikö 9-vuotiaskaan saisi katsoa telkkaria?

Vierailija
18/37 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva kai antaa pienten lasten katsoa PALJON tv:tä. :)

Vierailija
19/37 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi meillä meni hyvin, mutta jossain vaiheessa poika alkoi huutaa täyttä kurkkua, eikä mikään auttanut. Yritin kantaa, syöttää, nukuttaa, leikittää, työntää rattaissa, keinuttaa, laulaa, pelleillä... mutta poju vain huusi kuin syötävä.

Lopulta keksi laittaa telkun päälle ja PIM, tenava hiljeni välittömäsit ruudun ääreen. ;))

Vierailija
20/37 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset (3 alle kouluikäistä) tyhjentävät tiskikonetta, tekevät ruokaa ja siivoavat kanssani, leikkivät, piirtävät ja pelaavat. Ovat ulkona ja tekevät vaikka mitä. Ja silti ehtivät katsoa tv: tä joka päivä jonkun verran.

Sinulla taitaa olla 1 lapsi, jolla ikää ehkä 1v?

Ei se telkkari ole niille 5- ja 6-vuotiaillekaan mitenkään välttämätön.

Mm. Jari Sinkkonen on puhunut paljon TV:n haitallisuudesta pienille lapsille.

Itse otan lapseni mukaan tiskikoneen täyttämiseen ja tyhjentämiseen, pyykkien laittamiseen jne. Lapseni tulee mielellään potalle silloin kun itse käyn vessassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi