Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ranskikset,hampparit tai lihikset teille

Vierailija
03.08.2009 |

herkuttelua?

Turha nyt teidän vastata jotka ette lapsillenne tuollaista sontaa syötä ikinä.

Oltiin vkl syömässä hamppareita ja 5hlö perhe tuli siihen. VaNhemmat ei syöneet mitään (EI KAI OLLUT VARAA)lapsille ranskikset. Äiti sanoi "herkutelkaa nyt kerrankin". Jotenkin kävi sääli jos 1xelämässä kokemus heille.

Meillä kyllä ainakin 1xkk syödään noin, ei mitään harvinaista herkkua ole

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten niin luulet muuten ettei aikuisilla ollut varaa syödä? Eihän jotkut hampurilaiset kalliita ole, joku juustohampurilainen maksaa 2e. Mä aika harvoin syön mäkkärissä, vaikka lapset syö. Ja kyse ei ole siitä ettei ole varaa, vaan siitä, etten tykkää hampurilaisista kovinkaan paljon.

Vierailija
2/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä herkuksi kutsutaan sellaista, mistä lapset tosi paljon tykkäävät, mutta mitä ei jatkuvasti syödä. Ja jossain hampurilaispaikassa käyminen tulee niin hirveän kalliiksi, että kyllä sitä tosiaan herkutteluksi kutsutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kun eivät tunnetusti aina osaa arvostaa hanhenmaksapalleroita ja ääntrekotee-biffejä.

Kamalata, kamalata.

Kieltämättä tätä palstaa lukiessa alkaa ymmärtää, että jokaista liikettäsi kyttää tuomitsemismielessä joku tuimailmeinen, kakkakäsinauhainen av-mamma.

Vierailija
4/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki joka on lihottavaa/epäterveellistä ja josta lapset pitävät ja joita eivät saa usein on herkkua. Eli jos niitä syödään = herkutellaan (kerrankin).

Se ei silti estä sitä että menemme kerran vuodessa 2-3vkon kaukomatkalle (viimeksi Barbados, sitä ennen Antigua) ja Välimeren matkoille useamman kerran vuodessa. Tai että syömme koko perheen voimin ravintolassa kuukausittain (vanhemmat useammin).

Eli rahasta ei ole kysymys - kysymys on epäterveellisyydestä.

Vierailija
5/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sitä tarvitse ottaa jotain ranskalaisia ollenkaan, joku pieni hampurilainen ja pieni kokis ei paljon maksa. Tai, tietty kaikki on suhteellista, mutta mun mielestä nelihenkinen perhe syö jossain mäkkärissä ihan edullisesti. Mutta meillä otetaan aina vaan hampparit, ei ranskalaisia.

Vierailija
6/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen saa tietenkin ottaa haluamansa aterian, ei silloin pihtailla ja mennä sieltä suoraan kotiin syömään jatkoksi. Jos aikuisten ateria maksaa jonkun 6e ja lasten 4e, siitä tulee meidän perheessä yhteensä 38e. Aika kallista minusta.

Vierailija
7/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkku voi olla edullistakin; ihan vaikkapa mummon letut tmv. jota ei usein syödä mutta joka on herkkua :)

Hampurilaispaikkoja en miellä herkutteluksi näin AIKUISENA, mutta kyllähän se monille lapsille on herkuttelua.

Ja siihen vaikuttanee se että moni lapsi "roskaruokaa" saa harvoin vaikka siitä pitää. Ruoka myös syödään sormin mitä kotona harvoin harrastetaan, ja se lelu/leikkipaikka/ilmapallo myös kiehtoo monia lapsia.

Sitten kun mennään aikuisten herkutteluun eli ns. kunnon ravintolaan, niin ei lapsille varmaankaan ole herkuttelua vaan tylsää paikoillaan istumista, ruoka nautitaan aterimilla ja se ei ehkä ole lapsesta hyvää, ja jos kyse ei ole ns. perheravintolasta niin leikkipaikkaa ymv. harvoin on.

Vierailija
8/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kotona noita kaikkia.Hampparipaikoissa ei juuri käydä,kun on matkan päässä.Itse syön silloin vain niitä ranskalaisia kun en tykkää hampurilaisista. Muksut syövät innolla sekä kotona että hampparipaikoissa.

Meillä käydään ehkä 1x3kk noissa hampparipaikoissa. Läheisellä snagarilla sitten kerran pari useammin.(snagari on ihan älyn halpa verrattuna esim. mäkkäriin)

En mäkään veisi kovinkaan useasti ulos syömään vaikka paikka olisikin lähellä.Tämä porukka syö sen verran paljon,että sillä hinnalla ostaa ruokaa ja herkkuja kotiin pariksi päiväksi (jees, olen hiukan pihi näissä "turhissa" asioissa)

Vierailija
9/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Perheen lasten herkkua, luultavasti, ja en kyllä sääli pätkän vertaa, jos lapset eivät saa niitä himoitsemiaan hampurilaisravintolatuotteita kuin harvoin.

Eli kaiken kaikkiaan vaikuttaa, että kyseessä oli fiksut ja terveet ruokatavat omaava perhe!

Vierailija
10/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sen takia, ettei ne oikein maistu kellenkään. Meillä nelihenkinen perhe kun ottaa hampurilaiset ja kokikset niin maksaa alle 15e. Mun mielestä edullista. Mutta, tietenkin on eri juttu, jos tosiaan ottaa aina aterian, mutta halvempaa se on silloinkin kun lähteä jonnekin rossoon syömään (mikä meillä on yleensä jonkun mäkkärin vaihtoehto). Ja me tullaan kyllä ihan hampurilaisesta täyteen, ei siinä tarvitse enää mitään koko loppupäivänä syödä. t. 6 (muistaakseni...)

Vierailija
11/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sitä tarvitse ottaa jotain ranskalaisia ollenkaan, joku pieni hampurilainen ja pieni kokis ei paljon maksa. Tai, tietty kaikki on suhteellista, mutta mun mielestä nelihenkinen perhe syö jossain mäkkärissä ihan edullisesti. Mutta meillä otetaan aina vaan hampparit, ei ranskalaisia.

meillä otetaan yleensä feasti ja bigmac ateriat, lapsille yks juustoateria ja yks juustohampurilaine yhteiseksi, ja miehelle yks juusto.

lasku on kova, 20 kieppeillä

Vierailija
12/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina lähemmäs 50e, ylikin! Missä te noin halpaa pizzaa saatte? 11

Vierailija
13/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en syö koska ne ei todellakaan ole mitään herkuttelua. Voiko joku todella pitää hampurilaisia herkullisen makuisina? Eihän ne maistu yhtään miltään!

En viitsi laittaa rahaa sellaiseen josta en vain pidä. Olen ihan tavallisen kotiruuan ystävä enkä mukään courmet-niuho.

Vierailija
14/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus kun olen laiskalla tuulella ja vien lapset hampurilaiselle, niin kitinää sieltä tulee. Eli ei, ei ole herkuttelua meille.

Vierailija
15/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun herkkuni on jossain muualla kuin siellä. jos syön jotain niin lihottavaa paskaa, niin haluan että nautin siitä :)

Vierailija
16/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se nyt mitään erikoista herkuttelua ole, mutta ei sitä nyt kotona sentään syödä, eikä joka viikko. Mutta aina kun kaupungissa käydään shoppailemassa, mennään Hesburgeriin ja syödään hampurilaisateriat (ehkä max. 2xkk).

Vierailija
17/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkona syömässä vähintään kerran viikossa matkalla useamminkin. Meidän lapset on kai kamalan nirsoja, kun mennään minne vain ne yleensä syövät ne nuggetit ja ranskalaiset tai hampurilaisen pelkällä pihvillä ilman mausteita ja ranskalaiset. "Kunnon " ravintoloissa syövät nakit, lohta tai pihvin ja ranskalaiset. : ) Kotona normaalia kotiruokaa ja terveellistä. En ole jaksanut huolestua noista ravintolasyömisistä kerran viikossa keskimäärin, kun ovat hoikkia ja liikunnallisia poika.

Vierailija
18/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää ihmeessä pelätkö siellä mäkkärissä, ei teitä kukaan kyylää, av-mammat kun käy siellä "max kerran kolmessa kuukaudessa" REPS KOPS :D:D:D

Vierailija
19/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse tehdyt hampparit on todella hyviä. Ranskalaisia emme osaa tehdä ja teollisia ei osteta, joten syödään perunaa muissa muodoissa. Hampurilaispaikoissa käydään harvoin.

Lasten mielestä mitä moninaisemmat ruuat on herkkuja, onneksi.

Vierailija
20/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä se on meille herkuttelua, tai jos ei herkuttelua niin jotain spesiaalia. Ei hinnan puolesta vaan siksi, ettei meillä tuollaista yleensä syödä. Kaikki mäkkärissä käynnit on meillä liittyneet esim Lintsillä käyntiin yms.

Me syödään tosi harvoin mitään valmiita pikaruokia. Itse teen usein pitsaa ja joskus olen lihapiirakkaakin tehnyt. Raskalaisia emme ole syöneet kotona koskaan! Nämä eivät ole mitään ideologisia asioita, tykkään vaan tehdä itse kunnon ruokaa kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä