Ristiäiset tulossa, olen kummi. Mitä lahjaksi vauvalle?
kaikki kummilusikat ja kehykset tuntuu tylsiltä. Ja niitä saa muilta kummeilta. Mikä olisi hyvä lahja?
Kommentit (13)
ollaan tuoreita tyttövauvan kummeja. Mä olen kova neulomaan ja virkkaamaan. Teen tytölle syksyksi/tulevaksi talveksi/kevääksi koon 70 neulesetin, johon kuuluu takki, myssy ja tumput. Sen lisäksi olen miettinyt sitä jotain pysyvämpää juttua, tuohan jää nopeasti pieneksi. Voisiko se olla kaulakoru, valokuvakehys, jotain perussettiä?
Mun mielestä hopeinen valokuvakehys on arvokas lahja, joka kestää koko elämän. Hiukka alle satasella saa sellaisen.
Jos sitä et halua, niin kunnon satukirja on hyvä lahja. Kestää koko lapsuuden ja jos pitävät hyvänä niin käy sitten kummilapsen lapsenlapsille.
oman lapsen kivoja kummilahjoja olivat suojelusenkelitaulu ja Lasten raamattu
oma lapseni sai kummeilta kummilusikan ja toisilta kummeilta vauvakirjan, johon siis kootaan muistoj vuosien varrelta. Molemmista lahjoista tykkään kovasti. Mieleisiä olisivat oleet myös valokuvakehys tai hopeinen soittorasia.
kun meillä oli ristiäiset. valokuvakehys on kiva lahja kummeilta, mutta meillä niitä toi myös muut! saatiin yhteensä 8 valokuvakehystä, joka on jo liikaa. lapsemme on jo melkein 2 ja vieläkin osa niistä lahjoista paketissa. on miettinyt et pitäiskö antaa vaan olla ja antaa niitä sitten eteenpäin kun mennään jonku ristiäisiin. vahinko kiertämään, varmaan meinaan niitäkin vanhempia sitten vituttais ku saa paljon kehyksiä.
toisilta kummeilta lahjaksi pienen sormuksen ja toisilta enkeli-riipuksen. Kaulakorua hän on käyttänyt useissa juhlissa, sormusta varmaan riiputtaa ketjussa sitten myöhemmin.
Rahasto, johon voit laitta joulu-, nimppari- ja synttärilahjarahat. LApsi voi isona arvostaa sitä todella, verrattuna johonkin rihkamaan joka lojuu/unohtuu nurkkiin!
Mieti kuinka kivaa olisi itselläsi ollut, jos joku olisi sinulle sellaisen joskus tehnyt.
Voit vaikka ottaa toisen/toiset kummit kimppaan mukaan.
kummilusikka ja yksinkertainen hopeinen valokuvakehys.
tytöllä lisäksi kultainen kaulakoru sydänriipuksella. Tytölle on myös kiva kultainen rannekoru, johon saa pidennyksen. Itse olen saanut tälläisen, se mahtuu pikkutytön ranteeseen n. 10 vuotiaaksi, ja nyt on omalla tytölläni käytössä.
pitäisin juuri tuota kummilusikkaa tai kehystä. Näihin kaiverretaan nimi ja syntymäaika. Jos nämä tulevat muilta, sitten vaikka Vauvan vaaka -cd, vanhanajan satukirja, perinteinen puulelu tai muumiastiastoa.
Ostimme kummitytöllemme ihanat, vaaleanpunaiset kaste-helmet. Niihin kuuluu myös jatkopala, kun helmiä haluaa käyttää isompana.
Uusi lasten raamattu, jonka Jaakko Heinimäki on tehnyt?
ristiäiset ei enää tänä päivänä ole uskonnollinen tapahtuma vaan enemmänkin perinne että kannattaa olla varma siitä että perhe on uskossa ennen kun rupee raamattuja ostelemaan.
oman lapsen kivoja kummilahjoja olivat suojelusenkelitaulu ja Lasten raamattu
Lusikka ja kehys ovat kuitenkin ne perinteiset kummilahjat, jotka itse ainakin lapselleni (ja tulevillekin jos Luoja suo) toivon.
Ehkä sinun kannattaa kysyä suoraan vanhemmilta mitä tahtoisivat? Vauvakirjan, vaatteita, satukirjan tulevia yhteisiä lukuhetkiänne varten...?