Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidätkö tukistamista pahempana kuin lapselle huutamista ja raivoamista?

Vierailija
03.08.2009 |

Mitä itse teet kun menetät hermosi lapseen/ lapselle?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huutaminen tarkota mitään silmitöntä raivoa tai lapsen haukkumista. Toki joku niinkin voi tehdä, mutta useimmiten varmasti ei.

Meillä lapsi ei todellakaan aina kuule normaalivolymellä esitettyjä pyyntöjä. Lapset keskittyvät monesti niin tiiviisti, että korvatkin menevät kiinni. Tai huomio on kiinnittyneenä muualle, jolloin puhe ei mene perille. Tuollaisessa tilanteessa huuto on aivan hyvä keino kiinnittää lapsen huomio, ja silloin lapsi todellakin herää omasta maailmastaan kuuntelemaan.

Kyllä huuto on joskus ihan toimiva keino, enkä näe tuossa mitään väkivaltaa.

Vierailija
22/27 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huutaminen tarkota mitään silmitöntä raivoa tai lapsen haukkumista. Toki joku niinkin voi tehdä, mutta useimmiten varmasti ei. Meillä lapsi ei todellakaan aina kuule normaalivolymellä esitettyjä pyyntöjä. Lapset keskittyvät monesti niin tiiviisti, että korvatkin menevät kiinni. Tai huomio on kiinnittyneenä muualle, jolloin puhe ei mene perille. Tuollaisessa tilanteessa huuto on aivan hyvä keino kiinnittää lapsen huomio, ja silloin lapsi todellakin herää omasta maailmastaan kuuntelemaan. Kyllä huuto on joskus ihan toimiva keino, enkä näe tuossa mitään väkivaltaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilkeily, koska siinä vaiheessa on hermot jo menneet. Itse pidän "reilua" tukistamista missä lapsi tajuaa syyn ja seurauksen eikä häntä vähätellä ja kiusata parempana kuin huutamista niin kuin minä sen ymmärrän. Makuasia.

Vierailija
24/27 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää tällainen mielipide suuresti. Olen kyllä nähnyt huutavia äitejä vaikka kuinka paljon, mutta yhtään ilkeilevää huutavaa äitiä ei tässä tule mieleen.

Missä päin niitä ilkeileviä on niin paljon, että se on peräti yleistä?

Vierailija
25/27 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle ilkeily ei todellakaan käy, ja siten ymmärrän, että hermostuessaan haluaa ilmaista itseään jollain muulla tavalla.

Mutta harvinaisena pidän tuota ilkeilyä kuitenkin.

Vierailija
26/27 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku raja siinäkin tietysti

Vierailija
27/27 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ihan eri asiaa.