Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoksuhaasteen vastaanottaneet!

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt flunssa parantunut ja huomenna lähtee sit ekat juoksut! Oon oikeestaan aina harrastanut jotain liikuntaa vähintään kerran viikossa (esim. jumppa, kävely tai vesijuoksu), mut kestävyyskunto mulla ihan siis pohjissa. Eli varmaan just ja just jaksan tuon 2 minsaa huomenna juosta! No, se nähdään huomenna...

Mä lähdin tähän mukaan, koska oon aina vihannut juoksua. Musta se on vaan aina ollut tosi kauheeta, esim. kaikki koulumuistot. Joskus viime talvena kuitenkin heräsi hullu ajatus juoksemisen aloittamisesta.

Houkuttimena on mulla myös se, että juoksua on helppo harrastaa, se ei ole sillä tavalla aikaan tai paikkaan sidottua. Uusiin juoksukenkiin pitäisi kyllä sijoittaa, helposti tulee muuten polvet kipeiksi.

Miten teillä muilla juoksijoilla on lantionpohjan lihasten laita? Mulla kun nekin on vähän huonossa kunnossa (laiskuutta taas!). Tietty ne pitäis olla juostessa hyvässä kunnossa, ettei tule liikaa rasitetta sinnekin. Mä ajattelin nyt samalla aloittaa myös noiden lihasten treenaamisen :o) Multa kun se aina vaan unohtuu. Mä tulostin itselleni tuon juoksuohjelman ja merkkaan siihen myös suoritetun "lihastreenin" :o) Ei ole niin helppo luistaa eikä unohtaa!

Vierailija
42/58 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäs päivä takana ja hyvältä tuntuu. Ensimmäiset 2 minsaa juoksua tuntui ihan hyvältä, toiset 2 min oli vähän työläämpiä, mutta ei pahalta tuntunut missään vaiheessa. Kivimmalta kuitenkin tuntuu kun saa ruksia uuden ruudun jääkaapin ovessa olevasta ohjelmasta! :)

Tsemppiä lilliputillekin vaan aloitukseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikeissa ollut ohjelma jo piiitkään ja eilen sitten aloitin tuon Porin ohjelman! Jessus, kun teki tiukkaa juosta 2 min, kurkkuun ja keuhkoihin sattu.. Ehdottomasti tarvitsisin siis tsemppausjoukkoja jatkoon!

28v 3 lasta

Vierailija
44/58 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mahtuu joukkoon pikkuemäntä!

Pitäisikö meidän tehdä joku soppari tyyliin, että vaikka kerran kahdessa viikossa tarkistetaan ketkä on vielä mukana? Ja jos ei mitään kuulu niin poistetaan listalta? Mitä olette mieltä? Ja mikä olisi hyvä viikonpäivä tällaiselle tarkistukselle (ts. mihin päivään mennessä pitäisi ilmoittaa, että on edelleen mukana joukossa)?

Kun en tosiaan tästä juoksemisesta mitään tiedä niin tiedustelempa nyt teiltä eli venyttelettekö ennen/jälkeen lenkin? Kun nyt vähän tuntuu jalat jäykiltä näin iltasella. En ole venytelly sen kummemmin kun en ajatellu näin vähän vielä vaikuttavan.

Vierailija
45/58 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään ekan kerran vuosiin juoksulenkillä, aloitin kuntoplussan rapakuntoisten mukaan, mutta taidan vaihtaa tähän kun sattui niin sopivasti :-)

Taustaa: 32-vuotias 3:n lapsen äiti, nuorin 5kk, ylipainoa kertynyt pikkuhiljaa ja nyt olisi tarkoitus 10kg pudottaa. Juoksua olen harrastanut kerran aikaisemmin, silloin aloitin kans ihan nollasta ja sen pohjilta on luja luottamus siihen, että äkkiä kunto nousee vaikka alkuun 2min juoksukin tuntuu tappavalta.

Liekö imetyksen takia vielä niin herkillä, mutta Viivi09:n vika kirjoitus sai kyyneleet silmiin. Ihana tsemppi sulla päällä, niin itsellesi kuin kannustus muille!

Rapakunto: Mä venyttelen aina lenkin lopuksi.

Onko kellään tiedossa hyvää "valmista ohjelmaa" vatsa- ja selkälihasliikkeistä?

Vierailija
46/58 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 14-vuotias tytär pysynyt mukana. Kiva tehdä yhdessä jotakin.

Vierailija
47/58 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kerran tänään hetken harkitsin lenkin väliin jättämistä tai vaihtamista huomisen lepopäivän kanssa.. Mutta päätin että ei! Menen tämän 11 viikkoa juuri ohjelman mukaan, jos vain olen terve. Sitten sen jälkeen voin tehdä miten haluan. Kamalan kiire päivä, eikä ois millään siis lenkille ehtinyt. Mutta nyt tunti sitten lasten nukahdettua piipahdin sitten ja johan oli ihanaa. Ois kamalasti tehhnyt mieli juosta enemmän kun tuntui niin mukavalta, mutta pidän periaatetta että teen sen mikä on ohjeessa, enkä enempää.

Lenkkarit mulla vetelee viimeisiään, mutta yritän 11 viikkoa sinnitellä niillä ja palkitsen itseni uusilla lenkkareilla, kun kymppi on juostu. Mies liimasi ennen tän päivän lenkkiä irronneen pohjan. Lenkkarit on periaatteessa hyvät juoksu kengät, mutta tuleehan niillekkin joskun loppu. Ovat olleet jo muutaman vuoden.

Venytellä yritän jokaisen lenkin jälkeen. Suosittelen kyllä kaikille kunnon venyttelyä! Kun opettelee sen heti, niin se tulee sitten ihan automaattisesti ja kun kyllä ne lihakset ihan oikeasti huoltoa vaativat.

Vois tosiaan parin viikon välein vähintään ilmoittautua, oisko maanantai hyvä päivä? Ja pitäskö aloittaa joka viikko uus pinkka tai jokatoinen. Ettei kamalan pitkäsksi pinot veny ja pysyis jotenkin helpommin kärryllä. Mitäs mieltä muut ootte?

mustikka

Vierailija
48/58 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasi täälläkin jäädä viides päivä juoksematta, mutta onneksi ystävä innostui myös tästä ja tsempitti lenkille. Teimme 5+2+5+2 ohjeen lisäksi kunnon kävelylenkin vielä päällä.

Uusi lista maanantaisin voisi olla paikallaan, kuka ensin ehtii niin tehköön?

Jos vaikka kerää edellisviikon kirjottajat uuteen listaan, niin automaattisesti tippuu ne, jotka eivät kirjottele mitään kuulumisia. Tietysti tippuneet voivat kirjoitella taas halutessaan uuteen ketjuun (jos vaikka ei mahdollisuutta nettiin viikkoon). mietinköhän liian monimutkaisesti..?

Miru

Vierailija
49/58 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirun ehdotus kuulostaa hyvältä.

Maanantaina siis aloitetaan uusi pino, kuka ikinä ensimmäisenä ehtii ja eka viestiin ne, jotka ovat ainakin yhden raporttiviestin (miten sujuu) menneen viikon aikana laittaneet.

Onkin kätevä kun voi näin nimimerkillä viestejä muokata niin sitä ekaa viestiä voi sitten tarpeen mukaan muuttaa.

Hyvää vapaapäivää!

Vierailija
50/58 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain miehenkin houkuteltua mukaan, tosin ollaan käyty aina vuorotellen pyrähtämässä niin ei ole tarvinnut lapsia ottaa mukaan. Itse koin ton Porin ohjelman liian rankaksi näin rapakuntoiselle, ja varsinkin kun odottelen usean viikon pahoinvointia ja heikotusta alkavaksi ensi viikolla (jos yhtään vanhan kaavan mukaan menee tämä odotus). Tutustuin siis myös tohon Kuntoplussan 5km ohjelmaan, ja olen nyt juossut sen mukaan, mutta aina samoina päivinä kun mies juoksee Porin ohjelman mukaan. Kävelyt teen Porin ohjelman mukaan, tosin osan niistä korvaan uinnilla/ vesijuoksulla kun osuu lasten uintiharjoitus päiviin jolloin jokatapauksessa vietän illan uimahallilla. Eli vähän tälläinen miksaus mulla menossa, mutta toivottavasti ei haittaa!

Huomista juoksua vähän jännitän että kuinka käy, kun mulla on työpäivä 6.30-22.00. Tarvii varmaan heti töiden jälkeen tehdä lenkki ennen autoon menoa ja kotiin ajoa, sitten ei kuitenkaan enää tule lähdettyä. Onneksi noin pitkiä päiviä on harvoin!

Mulle sopii myös toi että on ilmoitauduttava välillä, tulee sitten varmemmin kuulumisia kirjoiteltuakin :-) Itsellä toistaiseksi mennyt suht kivuttomasti noin 1-2 min. juoksut, mutta Porin ohjelman 4 minuutista en varmasti olisi ensi viikolla selvinnyt!

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
51/58 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi heti alkuun eilinen välistä, piti olla 30 min kävely :-( Ei muka ennättänyt, mökkiä rakentamassa oltiin koko päivä (tulihan siinäkin kyllä rehkittyä ja hikoiltua). Vaihdan sen sitten tämänpäiväiseen "vapaapäivään" eli käyn heti ekojen päikkäreiden aikaan työntelemässä vaunuilla sen 30min lenkin.

*Muoks* 30 min lenkki heitetty! Onko muilla käytössä sykemittareita tms? Millaisia?

Vierailija
52/58 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkaa on ollut, mutta periksi en ole antanut :)

Toistaiseksi olen mennyt Porin ohjelman mukaan, mutta luulenpa, että minäkin päädyn omaan variaatioon Porin ja 5km:n ohjelmasta. Minulle on ihan sama, juoksenko 3kk:n päästä 5 vai 10 km, pääasia että ylipäätään juoksen. Minulla(kin) kaikki aikaisemmat kuntoilun aloittamisyritykset ovat päättynteet n. kk kuluttua valtavan alkuinnostuksen jälkeen ja syynä on usein ollut aivan liian tiukka ohjelma. Nyt olen vakaasti päättänyt, että tämä harrastus jatkuu!

Heippa ja ensi viikkoon!

Vierailija
53/58 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan miehen kanssa edelleenkin innostuneina mukana. Toistaiseksi mennään tällä Porin ohjelmalla, katsotaan sitten jatkossa pysynkö mukana vai pitääkö miettiä jotain variaatiota.

Minullekaan ei ole pääasia se, että pystynkö lopulta juoksemaan 10km vai 5km, voi kertoa että kumpikin matka tulee olemaan oma ennätykseni! :-D

Jouduimme vaihtamaan vapaapäivän paikkaa, mutta se ei lienee mikään ongelma. Toistaiseksi ollaan aina käyty yhdessä, mutta nyt mulle tulee todellinen haaste, kun lähden 3 päivän työreissulle. Eli kumpikin joutuu nyt ensimmäistä kertaa miettimään "rutiinit" uusiksi ja huolehtimaan itse omasta tsempityksestä.

Olemme lisänneet joka kerta kävelyn osuutta ja juoksukin alkaa tuntua siltä, että ehkä IHAN HIUKAN enemmän jaksaisin, kuin mitä tällä hetkellä ohjelmassa on. Mutta sen olen kyllä huomannut, että virtaa on tällä viikolla riittänyt vaikka mihin!

Valmiiksi jo ärsyttää ajatus, että kohta alkaa taas jylläämään kaikki flunssapöpöt ja saapa nähdä miteen rutiiniin pääsee taas sairastelun jälkeen kiinni.

Sitten pieni kyssäri:

Oletteko muut huomanneet painonne NOUSSEEN tämän viikon aikana? Vai onko mulla joku muu ongelma, kun paino on kahden päivän aikana noussut 2kg!?! (Ja ei siis mitään erityistä mässäystä tms.)Voiko tämä selittyä jollain nesteen kertymisellä lihaksiin? Miehellekin jo vitsailin, että mun tottumaton elimistä meni johonkin shokkitilaan.

Vierailija
54/58 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muut huomanneet painonne NOUSSEEN tämän viikon aikana? Vai onko mulla joku muu ongelma, kun paino on kahden päivän aikana noussut 2kg!?! (Ja ei siis mitään erityistä mässäystä tms.)Voiko tämä selittyä jollain nesteen kertymisellä lihaksiin? Miehellekin jo vitsailin, että mun tottumaton elimistä meni johonkin shokkitilaan.

Paino on noussut n. kilolla vaikka tämä on ensimmäinen viikko piiitkään aikaan, jonka olen ollut täysin ilman roskaruokaa ja karkkia (tai muutakaan herkuttelua). En tiedä/keksi muutakaan selitystä kuin juuri tuo mainitsemasi...

Vierailija
55/58 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin taas aamulla juoksemassa pois alta.

En ole käynyt puntarilla, joten painonmuutoksista en tiedä.

Minä ajattelin suorittaa Porin ohjelmaa niin kauan kuin vaan suinkin jaksan. Ja tosiaan ainakin toistaiseksi on jäänyt tunne, että jaksaisi vähän enemmänkin kuin mitä ohjelma toistaiseksi vaatii. En viitsi kuitenkaan ahnehtia :D. Toisaalta taas seuraavat viikot hirvittävät hieman ja luulen, että 4. viikko tulee olemaan aika ratkaiseva. Todella tiukalta vaikuttaa.

Vierailija
56/58 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tyttö tuossa valittelee mahakipua, joten ihan pikaisesti vain.

Tänään oli vuorossa 15 min juoksu, 2 min kävely, 10 min reipas juoksu ja lopuksi kävelyä pari minuuttia. Jaksoin ihan hyvin, tosi tuon reippaan juoksun alussa oli ylämäkeä ja meinasin juosta itseni ihan piippuun. Onneksi oli sitten heti alamäki, jossa sai "huilata". Sain siis pidettyä koko 10 minuuttisen melko kovaa vauhtia, aikamoista puuskutusta se kyllä oli. Onneksi oli ipod mukana, niin en itse kuullut puuskutusta, vaan vain ohikulkijat :)

Tsemppiä kaikille tulevaan viikkoon!

Vierailija
57/58 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli toinen viikko alkoi. Eilen tein 2+5+2+5 ja sen lisäksi olimme koko päivän sellaisessa puuhapuistossa. Nyt sitten on niiiin väsynyt olo, että kävelin vain hiukan siitä 30min:sta ja senkin verkkaisesti. Päätä särkee, väsyttää yms. Liekö sain eilen liikaa aurinkoa..

Vierailija
58/58 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä tulla hehkuttaan, varsinkin kun eilen oli niin huono päivä. Tänään 5+4+5+4 ja hengästytti, jalat painoi, mutta silti tosi hieno olo kaikella tavalla kun urakka oli ohi! Kyllä se tästä. Etu pohje on vähän kipeä eli täytyy koittaa sitä venytellä.. mutta miten? Onko jollakin hyvää asentoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi